• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj 3.11

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tror inte att din klocka är opolerad @Watchwizard.

Jag tror inte att din klocka är opolerad @Watchwizard.

Varför tror du inte det? Såldes som det av auktionen och köparen innan mig så litade på att dom vet vad dom snackar om? Men du får gärna förklara hur du ser det så kan jag veta till nästa gång och ändra i annonsen i såna fall:) må bäst

Senast ändrad:
Varför tror du inte det? Såldes som det av auktionen och köparen innan mig så litade på att dom vet vad dom snackar om? Men du får gärna förklara hur du ser det så kan jag veta till nästa gång och ändra i annonsen i såna fall:) må bäst
Bandhornen är mjuka.
Kanterna till hålen i bandhornen är rundade och mjuka.
Loggan på låset skall vara skarpare, framförallt i överkant är det väldigt tydligt.

Samt borstningen på bandhorn, lås och länk ser märklig ut, tiden och användning påverkar ju den dock.

Bandhornen är mjuka.
Loggan på låset skall vara skarpare, framförallt i överkant är det väldigt tydligt.

Samt borstningen på bandhorn, lås och länk ser märklig ut, tiden och användning påverkar ju den dock.
Om du är så säker då tar jag självfallet tid o fixa till annonsen! Tack för input:)
Ps. Ska också sägas till förra ägaren som var 100% säker på det

Bandhornen är mjuka.

@Watchwizard
Nu är jag kanske ingen expert men jag har tittat på ett och annat oystercase, clasp och hålat bandhorn och jag instämmer i ovan utlåtande.
Den förefaller inte sönderpolerad, men den känns inte som ett opolerat exemplar..

@Fredriks89 - Hur vet du att din klocka varit issued?

@Fredriks89 - Hur vet du att din klocka varit issued?
Hej!
Det stod i annonsen när jag köpte den här på köpk&sälj på forumet. Jag har bara antagit att det varit sant och inte tänkt mer på det. Men när du tar upp det så är det klart att jag ska ändra till något i stil med ”enligt föregående ägare issued”. Jag tackar för påpekandet och korrigerar.
Önskar er alla en trevlig dag!

Hej!
Det stod i annonsen när jag köpte den här på köpk&sälj på forumet. Jag har bara antagit att det varit sant och inte tänkt mer på det. Men när du tar upp det så är det klart att jag ska ändra till något i stil med ”enligt föregående ägare issued”. Jag tackar för påpekandet och korrigerar.
Önskar er alla en trevlig dag!
Den är inte issued. Det är ju inte OK att skriva fel bara för att förra ägaren skrev fel. :)

@Scipio tror du att det är massivt guld nu? Hur många karat är det sannolikt?
2801B9BD-494F-46EE-B590-4400199E8837.jpeg

57494311-0EA6-423E-A0F2-2F317B77AA31.jpeg

Bra värdeutveckling btw! :)

Just priset kan vi strunta i. Det är var och ens ansvar att kolla upp vad man tycker något är värt. Information ska däremot vara korrekt förstås.

Jag har på mina senaste annonser fått bannor från moderator (moderatorer?) för att mina rubriker varit felaktiga. Det har varit allt från att jag inte fått skriva priset i rubriken till att jag inte får ange årtalet på klockan.
Jag har även lagt till tillbehör i en annons men fick inte skriva ”tillbehörs-bump” i rubriken.
Alla dessa strider tydligen mot regeln nr. 16

Men direkt efter dessa represalier så har jag kollat K&S och sett att redan på första sidan så är det 3-4st annonser som ”bryter” mot exakt samma regler som jag tydligen gjort. Men dom får bumpas gång på gång utan att bli redigerade av någon anledning.

Så min fråga är egentligen kort och gott: är jag mobbad av någon moderator, eller är det fler som får samma typ av uppläxning? 🤓

Sen förstår jag att dom inte kan hålla koll på varenda annons, men mina åthutningar har kommit inom ca:10min av inlagd/bumpad annons, medans annonsen/annonserna efter mig klarar sig gång på gång av någon oklar anledning 🤔

Inte hela världen egentligen, har man brutit mot reglerna så ska man få smisk. Men att alla bör vara lika inför lagen isåfall känns väl ändå rimligt att tycka 🤓

Jag har på mina senaste annonser fått bannor från moderator (moderatorer?) för att mina rubriker varit felaktiga. Det har varit allt från att jag inte fått skriva priset i rubriken till att jag inte får ange årtalet på klockan.
Jag har även lagt till tillbehör i en annons men fick inte skriva ”tillbehörs-bump” i rubriken.

Men direkt efter dessa represalier så har jag kollat K&S och sett att redan på första sidan så är det 3-4st annonser som ”bryter” mot exakt samma regler som jag tydligen gjort. Men dom får bumpas gång på gång utan att bli redigerade av någon anledning.

Så min fråga är egentligen kort och gott: är jag mobbad av någon moderator, eller är det fler som får samma typ av uppläxning? 🤓

Sen förstår jag att dom inte kan hålla koll på varenda annons, men mina åthutningar har kommit inom ca:10min av inlagd/bumpad annons, medans annonsen/annonserna efter mig klarar sig gång på gång av någon oklar anledning 🤔

Inte hela världen egentligen, har man brutit mot reglerna så ska man få smisk. Men att alla bör vara lika inför lagen isåfall känns väl ändå rimligt att tycka 🤓
Det är lätt att konstatera att tillämpningen av den regeln varierar enormt mycket beroende på vems annons det är.

Just priset kan vi strunta i. Det är var och ens ansvar att kolla upp vad man tycker något är värt. Information ska däremot vara korrekt förstås.
Jag har inga särskilda synpunkter på priset i det här fallet. Är inte påläst v g prisbilden på Lip i guldpläterat massivt guld på stål på mässing eller vad det nu är, och tycker väl att det måste få vara upp till var och en att bedöma hur mycket pengar man behöver få för att vilja skiljas från en ägodel. Se det som en reflektion i förbifarten bara. Folk gnäller om utvecklingen på Rolex. Men det är ju inget mot Lip! :)

Du kanske har petimetermarodörerna efter dig som anmäler dina annonser och sätter press på moderatorer? Speciellt ska man nog varna för att vilseledande fragment från pm kring dina annonser kan läggas ut helt öppet, godkänt och accepterat av moderatorer. Annars håller jag med dig och undrar om det är mobbning för radering av annonser sker inkonsekvent och drabbar vissa oftare än andra.

@Highvalley Jag har stor respekt för andras och min egen integritet. När jag kommunicerar med en person så stannar det hos mig. Den här gången har jag stor lust att ruckas på den principen. Vill du att jag ska lägga ut våra konversationer i sin helhet?

Lite magstarkt att klaga när man felat flertalet gånger?

Jag kanske var lite otydlig isåfall. Jag erkänner ju att jag uppenbarligen brutit mot regeln (fast jag tycker att den är luddigt formulerat). Det jag undrar är egentligen varför inte alla får sina rubriker redigerade isåfall?
Sen kan jag tycka att årtalet på en klocka faktiskt hör hemma i rubriken, men det är ju såklart min högst personliga åsikt och hör inte till diskussionen i detta fall ☺️

@Highvalley Jag har stor respekt för andras och min egen integritet. När jag kommunicerar med en person så stannar det hos mig. Den här gången har jag stor lust att ruckas på den principen. Vill du att jag ska lägga ut våra konversationer i sin helhet?
Tänkte erbjuda dig samma sak om du känner att det jag postade tidigare blir vilseledande taget ur sin kontext. Flyr du ämnet boettmaterial i Lip nu förresten? 🤔

Ja jisses.

Inför lagen är vi alla lika. Här finns ingen lag.
Det är lätt att konstatera att tillämpningen av den regeln varierar enormt mycket beroende på vems annons det är.
Så är det.
Eller hur? Man har väl helt enkelt hamnat på någon ”black list” av någon orättvis anledning…
Så är det.
Lite magstarkt att klaga när man felat flertalet gånger?
Väldigt magstarkt. Fy fan helt enkelt. Eller är kanske magstarkt helt enkelt för magstarkt... Fela flera gånger, det får man ju inte göra.

Tänkte erbjuda dig samma sak om du känner att det jag postade tidigare blir vilseledande taget ur sin kontext. Flyr du ämnet boettmaterial i Lip nu förresten? 🤔
Om du inte kan vikta allvaret i de båda alternativen kan jag nog inte hjälpa dig. Klockan handlar om att jag inte vet vad det är för material och har inte fått hjälp med det och därför i annonsen skrivit ut de 2 alternativ som är mest sannolika, det andra handlar om förtal och brist på integritetsskydd på forumet där moderator @yonsson öppet godkänner att det är helt ok att vi alla kan ta delar ur våra konversationer och lägga ut dem öppet i avsikt att förringa eller skada andra medlemmar. Den som såg detta klart, @BarbaBaba blev oförskämt nedtryckt och hotad med uteslutning. Ser du skillnaden i allvar mellan dessa två händelser?

Om du inte kan vikta allvaret i de båda alternativen kan jag nog inte hjälpa dig. Klockan handlar om att jag inte vet vad det är för material och har inte fått hjälp med det och därför i annonsen skrivit ut de 2 alternativ som är mest sannolika, det andra handlar om förtal och brist på integritetsskydd på forumet där moderator @yonsson öppet godkänner att det är helt ok att vi alla kan ta delar ur våra konversationer och lägga ut dem öppet i avsikt att förringa eller skada andra medlemmar. Den som såg detta klart, @BarbaBaba blev oförskämt nedtryckt och hotad med uteslutning. Ser du skillnaden i allvar mellan dessa två händelser?
Hur mår du?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp