• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
https://klocksnack.se/threads/rolex-oysterquartz-datejust-77-en-udda-rolex.72947/
Vad är det som motiverar ett pris norr om 35k, @Bavarisk traktor ? I min mening ligger du alldeles för högt, men det vore intressant att få höra hur du resonerar. Jag kan ju ha missat något.

Motivationen var just att den nu har en servicehistorik som är väldigt färsk vilket tenderar vara lite 50/50 vad gällande liknande modeller på Chrono24.
Utöver det även de kosmetiska uppdateringarna så som en ny tavla samt visare. Besitter man en förkärlek för retro looken så finns det självklart bättre exemplar
som bibehållit ett åldrat yttre än min klocka.

Bristen på vattentäthet talar inte emot klockans resterande skick i mitt tycke. Självfallet är det en punkt som motiverar skepticism vilket jag absolut förstår. Finns bättre alternativ om man besitter ett intresse för dykning. :)

Dock med det sagt är priset nu ändrat till ett likvärdigt de som går att finna på just Chrono24 av liknande modell. :)

Motivationen var just att den nu har en servicehistorik som är väldigt färsk vilket tenderar vara lite 50/50 vad gällande liknande modeller på Chrono24.
Utöver det även de kosmetiska uppdateringarna så som en ny tavla samt visare. Besitter man en förkärlek för retro looken så finns det självklart bättre exemplar
som bibehållit ett åldrat yttre än min klocka.

Bristen på vattentäthet talar inte emot klockans resterande skick i mitt tycke. Självfallet är det en punkt som motiverar skepticism vilket jag absolut förstår. Finns bättre alternativ om man besitter ett intresse för dykning. :)

Dock med det sagt är priset nu ändrat till ett likvärdigt de som går att finna på just Chrono24 av liknande modell. :)

Med andra ord; du tog en chans. Du kommer att märka att det sällan går hem här på KS.

Absolut. Men nu var inte mina intentioner att blåsa någon då jag inte undanhöll något vad gällande klockans skick/brister.
Mitt enda felbedömande var en optimistisk prissättning.
Mmm, och hoppas att din extremt säljande annons lockade till sig någon okunnig. Sådana affärer gör man på Blocket. Inte här. Nu vet du det till nästa gång.

Mmm, och hoppas att din extremt säljande annons lockade till sig någon okunnig. Sådana affärer gör man på Blocket. Inte här. Nu vet du det till nästa gång.

Hade du fördragit att annonsen var mer rakt på sak utan ett försök till någon slags mindre steril ton till annonstexten? Då det tydligen inte ansågs "professionellt" nog i ditt tycke.

Senast ändrad:
När ska folk sluta vara så jävla giriga?
IMG_4062.PNG

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp