• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Håller med. Ett rimligt pris för en 114270 borde ligga på 30-35k beroende på skick. Jag sålde en förra året från 2003 i nyskick med plasten kvar på baksidan för 35.

https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-i-114270.56957/
För ett år sen, ja.:)
Nu ligger priserna betydligt högre. Min är från 2008 och servad förra året. Den såldes ursprungligen för €5000 till en medlem här. Jag bytte till mig den mot en sprillans 214270 för en dryg månad sedan. Att priserna ökat kraftigt på senaste året är ju trist för alla men det är bara att gilla läget.
Nedan en bild från CH24 tagen idag.
IMG_1667.PNG

Hehe.. jag håller tummarna för att du får sålt den för priset du begär så. Hojta till när den är såld. Vore skoj att se om det verkligen har förändrats så mycket. Jag tar gärna ett "vad var det jag sa" :)

För ett år sen, ja.:)
Nu ligger priserna betydligt högre. Min är från 2008 och servad förra året. Den såldes ursprungligen för €5000 till en medlem här. Jag bytte till mig den mot en sprillans 214270 för en dryg månad sedan. Att priserna ökat kraftigt på senaste året är ju trist för alla men det är bara att gilla läget.
Nedan en bild från CH24 tagen idag.
IMG_1667.PNG
Inte bara du men varför refererar alla privatpersoner till företagspriser när det sätter pris eller rättfärdigar sitt satta pris!?!? Tänk om alla skulle sätta samma priser som Jälmers ur!!!:):D Inget skulle bli sålt på KS

Inte bara du men varför refererar alla privatpersoner till företagspriser när det sätter pris eller rättfärdigar sitt satta pris!?!? Tänk om alla skulle sätta samma priser som Jälmers ur!!!:):D Inget skulle bli sålt på KS
Av samma anledning som "alla" hänvisar till lägre priser på ch24 när något här kostar mer än det absolut billigaste på chrono. Jag jämför mig inte med Jälmers men jag sätter heller inte förra årets pris på en klocka jag själv betalat dagens pris för för en månad sen.

Av samma anledning som "alla" hänvisar till lägre priser på ch24 när något här kostar mer än det absolut billigaste på chrono. Jag jämför mig inte med Jälmers men jag sätter heller inte förra årets pris på en klocka jag själv betalat dagens pris för för en månad sen.

Du menar på fullaste allvar att klockor stiger i värde??? :eek:

Viss ironi ovan ;)

Håller med MYCKET gnäll här om ALLT! Annonser, andra prissättningar mm. Och det är samma personer också...att man orkar..

Helt ärligt. Tyckte bra om ks länge tills det spårat ut pga vissa personer här. Många är väldigt bra på detta forum, sen finns dom här (fåtal) som tror sig vara klockexperter, värderingsmän (ang klockor), annons ansvariga mm. Som bara gnäller gnäller och gnäller på HUR andra människor gör. Vad gör ni själva då? Admin borde dela ut lite mer varningar åt folk. Ett exempel: 1 person lägger ut en klocka för ett pris. Och folk frågar -" Varför är din klocka 10k dyrare än andras?" VARFÖR BRY DU DIG ENS? Folk får väl sätta vilka priser dom vill. Blir inte klockan såld, kommer väl säljaren på det själv och sänker priset. Blivit för mkt pajjaserier här...bara min åsikt..

Helt ärligt. Tyckte bra om ks länge tills det spårat ut pga vissa personer här. Många är väldigt bra på detta forum, sen finns dom här (fåtal) som tror sig vara klockexperter, värderingsmän (ang klockor), annons ansvariga mm. Som bara gnäller gnäller och gnäller på HUR andra människor gör. Vad gör ni själva då? Admin borde dela ut lite mer varningar åt folk. Ett exempel: 1 person lägger ut en klocka för ett pris. Och folk frågar -" Varför är din klocka 10k dyrare än andras?" VARFÖR BRY DU DIG ENS? Folk får väl sätta vilka priser dom vill. Blir inte klockan såld, kommer väl säljaren på det själv och sänker priset. Blivit för mkt pajjaserier här...bara min åsikt..

Är du sugen på djungel eller ett seriöst klockforum?

Varningar? Vi är vuxna människor, kom igen. Detta är inte din fb grupp, där kan du sitta och dela ut varningar bäst du vill.

Håller med MYCKET gnäll här om ALLT! Annonser, andra prissättningar mm. Och det är samma personer också...att man orkar..
Kan delvis hålla med dig.

Men att man drar tillbaka en annons och lägger ut igen flera
aa fast där har du fel!
Detta forum handlar om just det du skriver.. att man inte skall behöva "luras" att betala överpris för en klocka som inte e värd den efterfrågade summan.
Just därför funkar detta som vägledning för många... ditt argument är bara fel, ha ett rätt pris från början, när du ändå vet att du skall reducera priset dagen efter.

Peace:stop:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp