Code
AKA Vincent B
Tycker det blivit mkt djungel nu på senaste...här på "klagandet"...tyvärr..Är du sugen på djungel eller ett seriöst klockforum?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker det blivit mkt djungel nu på senaste...här på "klagandet"...tyvärr..Är du sugen på djungel eller ett seriöst klockforum?
Ok då är min fråga vem är det som värderar priser? Folk tar bara efter..Kan delvis hålla med dig.
Men att man drar tillbaka en annons och lägger ut igen flera
aa fast där har du fel!
Detta forum handlar om just det du skriver.. att man inte skall behöva "luras" att betala överpris för en klocka som inte e värd den efterfrågade summan.
Just därför funkar detta som vägledning för många... ditt argument är bara fel, ha ett rätt pris från början, när du ändå vet att du skall reducera priset dagen efter.
Peace
Men om vi ska följa dina råd så hamnar vi i rena djungel. Att sätta vilket pris som helst på vilken klocka som helst utan att någon kunnig reagerar är ju inte så där jättebra. Sen varningar?? Va??Tycker det blivit mkt djungel nu på senaste...här på "klagandet"...tyvärr..
Tänk så här. Om 5 klockor i samma skick med samma tillbehör Osv har sålt för ca 40k. Sen kommer en annons med exakt likadan modell i motsvarande skick med likadana tillbehör men med ett pris på 50k här på ks. Du tycker inte det är rimligt att ifrågasätta varför just den personen ska ha 10k mer än vad de andra fått då värdet uppenbarligen ligger runt 40k.Ok då är min fråga vem är det som värderar priser? Folk tar bara efter..
mycket av de priser man "går" efter är annonser på KS. (Därför raderas inte annonser)Ok då är min fråga vem är det som värderar priser? Folk tar bara efter..
Allvarligt talat, lägg ner nu. Folk har rätt och lägga ut exakt vilka priser dom vill. Blir inte klockan såld så blir den inte. Alla här verkar vilja ha allt gratis..ALLA som köper och säljer vill göra vinst så är det bara..Men om vi ska följa dina råd så hamnar vi i rena djungel. Att sätta vilket pris som helst på vilken klocka som helst utan att någon kunnig reagerar är ju inte så där jättebra. Sen varningar?? Va??
Varför bry sig? Blir inte klockan såld så blir den inte...då kommer säljaren nog säkert sänka priset..Tänk så här. Om 5 klockor i samma skick med samma tillbehör Osv har sålt för ca 40k. Sen kommer en annons med exakt likadan modell i motsvarande skick med likadana tillbehör men med ett pris på 50k här på ks. Du tycker inte det är rimligt att ifrågasätta varför just den personen ska ha 10k mer än vad de andra fått?
Allvarligt talat, lägg ner nu. Folk har rätt och lägga ut exakt vilka priser dom vill. Blir inte klockan såld så blir den inte. Alla här verkar vilja ha allt gratis..ALLA som köper och säljer vill göra vinst så är det bara..
Jo de klart.Varför bry sig? Blir inte klockan såld så blir den inte...då kommer säljaren nog säkert sänka priset..
ALLA entusiaster? Många här har ingen aning..plus vem har utsätt ks till ett "klockvärderings forum"? Klockmärkena?mycket av de priser man "går" efter är annonser på KS. (Därför raderas inte annonser)
Här har vi relevanta priser, till skillnad fr. Blocket m.m
C24 skulle jag inte anse som "rättvis" i sin prissättning. Ofta överpriser på vissa märken.
Så KS och alla entusiaster är en riktigt bra vägledning för att få ett uppskattat värde på en klocka.
Fortfrande ingen som sagt att du måste sänka priset!? Det är en heads-up till eventuella köpare att priset är lite galet och till säljaren att de bör justeras lite.Varför bry sig? Blir inte klockan såld så blir den inte...då kommer säljaren nog säkert sänka priset..
Nu kommer @Denke ge dig en varning.
Jag vet inte i vilken nivå jag ska svara dig längre helt ärligt...Men ditt inlägg är ok?
Du verkar ha svårt att förstå varför folk bryr sig om att någons klocka är för dyr.Men ditt inlägg är ok?
Absolut men det blir ibland för mycket...Du verkar ha svårt att förstå varför folk bryr sig om att någons klocka är för dyr.
Svaret har du i varför du bryr dig om att folk bryr sig.
Jag antar att du tillhör den mindre erfarna skaran här på forumet.ALLA entusiaster? Många här har ingen aning..plus vem har utsätt ks till ett "klockvärderings forum"? Klockmärkena?
Problemet är väl att det ofta är liknande personer som lägger ut dyra objekt, och jag tycker bara det är bra att det tas upp.Jag antar att du tillhör den mindre erfarna skaran här på forumet.
Folk här på KS har mer erfarenhet än pajaser på C24 och gråhandlare runtom i sverige kan ja lova.
Så JA. Jag kan absolut tycka att detta forum fungerar som vägledning för att få en klockas uppskattade värde
Har sett flera med annonser på ks där de även slängt ut på blocket för ett par tusen dyrare.Problemet är väl att det ofta är liknande personer som lägger ut dyra objekt, och jag tycker bara det är bra att det tas upp.
De som inte tillhör den skaran brukar allt som oftast pudla, men många försöker mer eller mindre blocket-blåsa andra medlemmar - och de har alltid massa dumma jävla ursäkter när någon synar dem.
Anta kan man ju göra...Jag antar att du tillhör den mindre erfarna skaran här på forumet.
Folk här på KS har mer erfarenhet än pajaser på C24 och gråhandlare runtom i sverige kan ja lova.
Så JA. Jag kan absolut tycka att detta forum fungerar som vägledning för att få en klockas uppskattade värde
Kan med gott samvete säga att jag själv gjort så, endast pga den anledning att folk prutar sönder sig på blocket. Det gör dem inte här, ligger man för högt på ks får man inga PM.Har sett flera med annonser på ks där de även slängt ut på blocket för ett par tusen dyrare.
Stör mig inte så länge ks finns att tillgå som "köpguider" och köpare betalar ett rättvist pris.
Men ligger man rimligt till så får man bud med prut, för annars är det risk att köparen går back när hen sen flippar..Kan med gott samvete säga att jag själv gjort så, endast pga den anledning att folk prutar sönder sig på blocket. Det gör dem inte här, ligger man för högt på ks får man inga PM.
Självklart. Men det är inte skambud som på blocket där man får räkna med mycket högre prut-marginal.Men ligger man rimligt till så får man bud med prut, för annars är det risk att köparen går back när hen sen flippar..
Brukar sällan ha fel...Anta kan man ju göra...
Som ny medlem på ks gjorde jag också detta.Kan med gott samvete säga att jag själv gjort så, endast pga den anledning att folk prutar sönder sig på blocket. Det gör dem inte här, ligger man för högt på ks får man inga PM.
Hej alla! Jag är lite ny på detta med klockor och har precis gått med i forumet. Skulle behöva hjälp med en prisbedömning av en klocka https://klocksnack.se/threads/vintage-omega-seamaster-med-blå-tavla-integrerad-länk.72581/
Ber om ursäkt om denna post är lite missplacerad, hittade bara tråden "minst prisvärda klockor just nu på köp och sälj".
Det är mer än jag skulle förvänta mig att få. Men jag kan vara pessimistisk ibland så det säger kanske inte så mycket.. skulle räkna med att gå ned 500 eller kanske 1000 om det inte skulle bli långdraget. Men det är som sagt jag.Hej alla! Jag är lite ny på detta med klockor och har precis gått med i forumet. Skulle behöva hjälp med en prisbedömning av en klocka https://klocksnack.se/threads/vintage-omega-seamaster-med-blå-tavla-integrerad-länk.72581/
Ber om ursäkt om denna post är lite missplacerad, hittade bara tråden "minst prisvärda klockor just nu på köp och sälj".
...och där tog han betet.Håller med MYCKET gnäll här om ALLT! Annonser, andra prissättningar mm. Och det är samma personer också...att man orkar..