• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan delvis hålla med dig.

Men att man drar tillbaka en annons och lägger ut igen flera

aa fast där har du fel!
Detta forum handlar om just det du skriver.. att man inte skall behöva "luras" att betala överpris för en klocka som inte e värd den efterfrågade summan.
Just därför funkar detta som vägledning för många... ditt argument är bara fel, ha ett rätt pris från början, när du ändå vet att du skall reducera priset dagen efter.

Peace:stop:
Ok då är min fråga vem är det som värderar priser? Folk tar bara efter..

Tänk så här. Om 5 klockor i samma skick med samma tillbehör Osv har sålt för ca 40k. Sen kommer en annons med exakt likadan modell i motsvarande skick med likadana tillbehör men med ett pris på 50k här på ks. Du tycker inte det är rimligt att ifrågasätta varför just den personen ska ha 10k mer än vad de andra fått då värdet uppenbarligen ligger runt 40k.

Då är det väl bara hövligt att upplysa om vad den klockan ligger på för pris. För att ingen av våra forumsmedlemar skall behöva betala ett helt skruvat pris för ett objekt.

mycket av de priser man "går" efter är annonser på KS. (Därför raderas inte annonser)
Här har vi relevanta priser, till skillnad fr. Blocket m.m

C24 skulle jag inte anse som "rättvis" i sin prissättning. Ofta överpriser på vissa märken.

Så KS och alla entusiaster är en riktigt bra vägledning för att få ett uppskattat värde på en klocka.

Men om vi ska följa dina råd så hamnar vi i rena djungel. Att sätta vilket pris som helst på vilken klocka som helst utan att någon kunnig reagerar är ju inte så där jättebra. Sen varningar?? Va??
Allvarligt talat, lägg ner nu. Folk har rätt och lägga ut exakt vilka priser dom vill. Blir inte klockan såld så blir den inte. Alla här verkar vilja ha allt gratis..ALLA som köper och säljer vill göra vinst så är det bara..

Tänk så här. Om 5 klockor i samma skick med samma tillbehör Osv har sålt för ca 40k. Sen kommer en annons med exakt likadan modell i motsvarande skick med likadana tillbehör men med ett pris på 50k här på ks. Du tycker inte det är rimligt att ifrågasätta varför just den personen ska ha 10k mer än vad de andra fått?
Varför bry sig? Blir inte klockan såld så blir den inte...då kommer säljaren nog säkert sänka priset..

Allvarligt talat, lägg ner nu. Folk har rätt och lägga ut exakt vilka priser dom vill. Blir inte klockan såld så blir den inte. Alla här verkar vilja ha allt gratis..ALLA som köper och säljer vill göra vinst så är det bara..

IMG_0213.PNG

mycket av de priser man "går" efter är annonser på KS. (Därför raderas inte annonser)
Här har vi relevanta priser, till skillnad fr. Blocket m.m

C24 skulle jag inte anse som "rättvis" i sin prissättning. Ofta överpriser på vissa märken.

Så KS och alla entusiaster är en riktigt bra vägledning för att få ett uppskattat värde på en klocka.
ALLA entusiaster? Många här har ingen aning..plus vem har utsätt ks till ett "klockvärderings forum"? Klockmärkena?

ALLA entusiaster? Många här har ingen aning..plus vem har utsätt ks till ett "klockvärderings forum"? Klockmärkena?
Jag antar att du tillhör den mindre erfarna skaran här på forumet.
Folk här på KS har mer erfarenhet än pajaser på C24 och gråhandlare runtom i sverige kan ja lova.
Så JA. Jag kan absolut tycka att detta forum fungerar som vägledning för att få en klockas uppskattade värde

Folk här på KS har mer erfarenhet än pajaser på C24 och gråhandlare runtom i sverige kan ja lova.
Så JA. Jag kan absolut tycka att detta forum fungerar som vägledning för att få en klockas uppskattade värde
Problemet är väl att det ofta är liknande personer som lägger ut dyra objekt, och jag tycker bara det är bra att det tas upp.

De som inte tillhör den skaran brukar allt som oftast pudla, men många försöker mer eller mindre blocket-blåsa andra medlemmar - och de har alltid massa dumma jävla ursäkter när någon synar dem. :)

Problemet är väl att det ofta är liknande personer som lägger ut dyra objekt, och jag tycker bara det är bra att det tas upp.

De som inte tillhör den skaran brukar allt som oftast pudla, men många försöker mer eller mindre blocket-blåsa andra medlemmar - och de har alltid massa dumma jävla ursäkter när någon synar dem. :)
Har sett flera med annonser på ks där de även slängt ut på blocket för ett par tusen dyrare.
Stör mig inte så länge ks finns att tillgå som "köpguider" och köpare betalar ett rättvist pris.

Anta kan man ju göra...

Har sett flera med annonser på ks där de även slängt ut på blocket för ett par tusen dyrare.
Stör mig inte så länge ks finns att tillgå som "köpguider" och köpare betalar ett rättvist pris.
Kan med gott samvete säga att jag själv gjort så, endast pga den anledning att folk prutar sönder sig på blocket. Det gör dem inte här, ligger man för högt på ks får man inga PM.

Kan med gott samvete säga att jag själv gjort så, endast pga den anledning att folk prutar sönder sig på blocket. Det gör dem inte här, ligger man för högt på ks får man inga PM.
Som ny medlem på ks gjorde jag också detta.
Inget fel direkt, så som du säger.
Men numera håller jag mig undan blocket. Tycker ks funkar fint så länge man ligger rätt i pris

• Like
Reactions: Oli
Hej alla! Jag är lite ny på detta med klockor och har precis gått med i forumet. Skulle behöva hjälp med en prisbedömning av en klocka https://klocksnack.se/threads/vintage-omega-seamaster-med-blå-tavla-integrerad-länk.72581/

Ber om ursäkt om denna post är lite missplacerad, hittade bara tråden "minst prisvärda klockor just nu på köp och sälj".

Cool och ovanlig. Anser det vara ett rimligt pris. Någon får gärna rätta mig om jag har fel :)

Hej alla! Jag är lite ny på detta med klockor och har precis gått med i forumet. Skulle behöva hjälp med en prisbedömning av en klocka https://klocksnack.se/threads/vintage-omega-seamaster-med-blå-tavla-integrerad-länk.72581/

Ber om ursäkt om denna post är lite missplacerad, hittade bara tråden "minst prisvärda klockor just nu på köp och sälj".
Det är mer än jag skulle förvänta mig att få. Men jag kan vara pessimistisk ibland så det säger kanske inte så mycket.. skulle räkna med att gå ned 500 eller kanske 1000 om det inte skulle bli långdraget. Men det är som sagt jag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp