• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Även @Gummo annons?!
upload_2017-5-12_23-21-4.png
Ingen försäljningsannons, det är en länk till en välgörenhetsauktion till förmån för Barncancerfonden. Tog mig lite friheter med tanke på ändamålet men det är klart att man kan gnälla på det. Som annons är den ju helt regelvidrig, vilket gvs behöver påpekas i denna tråd. Ingen returpolicy och så bumpade jag den nog sex, sju gånger under ett dygn. Budgivning och till råga på allt går till Barncancerfonden, fy satan.
Förstår verkligen att du undrar hur nåt sånt här kan pågå utan att forumledningen inte ingriper.

Kom igen nu. En auktion till förmån för BCF - kan du inte anmärka på något annat? Uppskattar om forumledningen väljer att inte slå ner på sådana här annonser. Om du också väljer att skänka pengar lovar jag att inte anmärka på den annonsen och jag tror att många här kommer att ge dig lite slack. Testa och se, vet jag. Personligen tycker jag att @Gummo ska applåderas istället.

@Frispi Wolfen du/din kompis säljer ser väldigt sliten ut i pläteringen (inget konstigt med det). Om den inte är det bör du ta bättre bilder, och om den är det så kanske ännu bättre bilder vore önskvärt, så köparen själv kan bedömma skick.

Gällande annons: https://klocksnack.se/threads/seiko-7002-dykare.73229/ som @Kvisten har lagt ut.

1. Den där tavlan ser väldigt aftermarket ut. Det hela ser ut som ett Filippinerna hopplock.

2. Det är ett jubilee. Inte ett beads of rice, eller ser jag fel?

Tack för påpekandet. Annonsen borttagen nu. Hade faktiskt ingen aning om att tavlan är aftermarket. Har liksom aldrig burit klockan och inte tittat på den tillräckligt för att ens ha något medvetande kring tavlan. Men klockan i övrigt är reko. Den har vart hos urmakaren en gång och inga speciella kommentarer där.

Det är självklart ett jubilee och inte ett BoR som jag påstod. Hjärnsläpp helt enkelt.

Tack för påpekandet. Annonsen borttagen nu. Hade faktiskt ingen aning om att tavlan är aftermarket. Har liksom aldrig burit klockan och inte tittat på den tillräckligt för att ens ha något medvetande kring tavlan. Men klockan i övrigt är reko. Den har vart hos urmakaren en gång och inga speciella kommentarer där.

Det är självklart ett jubilee och inte ett BoR som jag påstod. Hjärnsläpp helt enkelt.
Den är GRÖÖÖÖN, inget mysterium direkt.

Senast ändrad:
Hej KS'are!
Har en annons ute och så skriver man säljes eller bytes. Bra.
Nu är där en kille som vill byta dinka.
Topp! Frågan är hur går man bäst tillväga om man bor på olika håll i landet??
Alla tips och förslag är välkomna! :rolleyes:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp