• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tycker iofs inte att det är ett problem att en ändrad rubrik hamnar överst. Speciellt inte om det är en man gått och fnulat på.
För övrigt så skulle jag gärna se en uppdelning av annonser i olika kategorier eller till och med varumärken.

Men om vi ska följa dina råd så hamnar vi i rena djungel. Att sätta vilket pris som helst på vilken klocka som helst utan att någon kunnig reagerar är ju inte så där jättebra. Sen varningar?? Va??

kan ju iofs fungera åt motsatt håll att någon sätter ut sin väldigt värdefulla klocka tokbilligt då skulle nog ingen klaga :p:p
eller jo fan:( minns just att det typ blev verbalt slagsmål om en sub för typ 40k för några månader sedan:D:D:D

welcome to the jungle

@Oscar900218 Du skriver, Sinn kränger denna för 2160 EUR + 50 EUR frakt till Sverige, jag betalade således 21 826 kr för klockan.
Är det inte så att du köpt den begagnat av @m8rt
Som du skriver så är det lätt att tro att du är första och enda ägare

Varför kan inte folk skriva var dom och klockan finns? Ofta ser man typ helst f2f eller ingen retur då f2f erbjuds. Ibland står det var man bor (som på mig här till vänster) men oftast inte. Eller vill folk helt enkelt ha ett PM med frågan för att etablera kontakt?

Helt ärligt. Tyckte bra om ks länge tills det spårat ut pga vissa personer här. Många är väldigt bra på detta forum, sen finns dom här (fåtal) som tror sig vara klockexperter, värderingsmän (ang klockor), annons ansvariga mm. Som bara gnäller gnäller och gnäller på HUR andra människor gör. Vad gör ni själva då? Admin borde dela ut lite mer varningar åt folk. Ett exempel: 1 person lägger ut en klocka för ett pris. Och folk frågar -" Varför är din klocka 10k dyrare än andras?" VARFÖR BRY DU DIG ENS? Folk får väl sätta vilka priser dom vill. Blir inte klockan såld, kommer väl säljaren på det själv och sänker priset. Blivit för mkt pajjaserier här...bara min åsikt..

Följt tråden ett tag nu, men kan nog inte hålla tillbaka min åsikt längre.

Du vill att alla skall sluta bry sig och att om man inte gillar något så kan man ignorera det... korrekt?

I sådana fall så kan väl du bara ignorera denna tråden istället för att alla andra skall ignorera en hel köp/sälj del?

Precis som du säger. Gillar du inte denna tråden, sluta följ den! Och låt oss, som vill se om något är fel, följa, läsa och bidra till ämnet.

;)
Varför kan inte folk skriva var dom och klockan finns? Ofta ser man typ helst f2f eller ingen retur då f2f erbjuds. Ibland står det var man bor (som på mig här till vänster) men oftast inte. Eller vill folk helt enkelt ha ett PM med frågan för att etablera kontakt?

Många bor i Stockholm och förutsätter att alla andra också gör det. Det är där det händer ;)

*inlägget kan innehålla spår av ironi. Typ 70/30 ironi/fakta*

Bor man inte i en större stad kanske man inte vill outa sig om klockan är dyr och exklusiv.

Kan inte folk bara sluta upp att bumpa sin annons när dom har sålt klockan..

Tror att det blir en autobump när man ändrar ämnesrubrik till "Såld".

Nej det blir det inte.
Man behöver dessutom inte vara i närheten av ändra/bump knappen för att ändra ämnesrubriken
Har nämnt det tidigare och folk vill tydligen visa att skiten blivit såld, och de tänker inte sluta med det så länge det inte är förbjudet. :)

Själv tycker jag att det är idioti.

Tänk så här. Om 5 klockor i samma skick med samma tillbehör Osv har sålt för ca 40k. Sen kommer en annons med exakt likadan modell i motsvarande skick med likadana tillbehör men med ett pris på 50k här på ks. Du tycker inte det är rimligt att ifrågasätta varför just den personen ska ha 10k mer än vad de andra fått då värdet uppenbarligen ligger runt 40k.

Då är det väl bara hövligt att upplysa om vad den klockan ligger på för pris. För att ingen av våra forumsmedlemar skall behöva betala ett helt skruvat pris för ett objekt.

Funkar ju inte så. Värdet kan stiga till 50 000 när det bara finns en klicka kvar på begagnatmarknaden. Någonstans sker uppgången och någon stackare får då ta smällen och hamna i den här tråden. Sen dröjer det något år och det som ansågs som ocker blir rimligt.

Funkar ju inte så. Värdet kan stiga till 50 000 när det bara finns en klicka kvar på begagnatmarknaden. Någonstans sker uppgången och någon stackare får då ta smällen och hamna i den här tråden. Sen dröjer det något år och det som ansågs som ocker blir rimligt.
Ja det du skriver stämmer. Ville ge ett litet lätt exempel utan att gå in på för mycket detaljer. Men alltid tillgång och efterfrågan som gäller :)

IMG_3128.JPG

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp