• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan tänka mig att folk gärna köper klockor för att sedan få höra av sin bättre hälft att husplanerna måste gå före klockintresset. Är det verkligen en anledning till att returnera klockan?

Kan tänka mig att folk gärna köper klockor för att sedan få höra av sin bättre hälft att husplanerna måste gå före klockintresset. Är det verkligen en anledning till att returnera klockan?
Beror väl på vad som står i policyn. Jag har köpt klockor som jag inte har en aning om hur de sitter och diskuterat fet med säljaren och då fått någon eller några dagar på mig om jag skulle vilja returnera. Nu har jag iofs alltid behållt klockorna.

Beror väl på vad som står i policyn. Jag har köpt klockor som jag inte har en aning om hur de sitter och diskuterat fet med säljaren och då fått någon eller några dagar på mig om jag skulle vilja returnera. Nu har jag iofs alltid behållt klockorna.

Det handlar ju i grund och botten om att behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Det handlar ju i grund och botten om att behandla andra som man själv vill bli behandlad.
Och jag skullle erbjuda retur om en köpare diskuterade det med mig och Inte har möjlighet att prova klockan. Tex en som aldrig haft en Panerai på sig och vill köpa med osäker på hur den sitter. Men vi är alla olika....

Och jag skullle erbjuda retur om en köpare diskuterade det med mig och Inte har möjlighet att prova klockan. Tex en som aldrig haft en Panerai på sig och vill köpa med osäker på hur den sitter. Men vi är alla olika....

Ja men om du och jag diskuterar något och helt plötsligt blandar sig din tjej i utan att jag vet om det så blir det ju konstigt. Då borde ju du upplyst mig från första början att du själv inte råder över hela affären utan att sin tjej är med pch bestämmer. I det fallet hade jag troligtvis passat att sälja till dig om jag nu får veta hur det ligger till.

@Luckyluciano
Tar du en avgift på femhundra om man skickar tillbax?

IMG_3059.PNG

Ruskigt osnyggt och småaktigt

Fullt rimligt om returanledningen är ett ångerköp när varan är korrekt beskriven. Varför ska @Luckyluciano bekosta två värdefrakter för att någon velar?

Så tolkar i alla fall jag det.

Läs igen. Köparen ska betala båda frakterna och en "straffavgift" om 500kr. Det är i min mening bland det mest gnidna jag sett. Bättre att bara vara rak och säga att någon retur inte ges.

Aha, det missade jag... Mitt huvud slängde ihop två värdefrakter ala 500:-.

@Luckyluciano Varför väljer du att ta ut en avgift?

Ta inte i så att du skiter på dig.
Om du väljer av någon anledning att returnera måste säljaren till posten återigen, hämta ut klockan, lägga ut den till försäljning, mecka osv. Jag skulle kalla det administrationsavgift, jag kunde gjort något mer användbart med min tid. Men ja, enklast vore att neka retur men KS andan osv så är han snäll som erbjuder retur emot en adminavgift á 500kr.

Se det som en administrationsavgift. Varit med om för mycket puckon på KS på senaste tiden som slösat tid. Enklast är väl bara att skriva ingen retur eller efter överenskommelse men ska man börja strula utan anledning och ångra sig och häva köp efter betalning utan någon egentlig anledning förutom att "det känns som för mycket pengar på en klocka" så ska det svida också.

KS-andan betyder inte att man måste vara dum. Bjuder gärna på giveaways jag inte har användning för, skickar med ett extra band utan försvarning och anledning men när nyreggade medlemmar får en att kasta tid i sjön om och om igen så tröttnar man till sist

Se det som en administrationsavgift. Varit med om för mycket puckon på KS på senaste tiden som slösat tid. Enklast är väl bara att skriva ingen retur eller efter överenskommelse men ska man börja strula utan anledning och ångra sig och häva köp efter betalning utan någon egentlig anledning förutom att "det känns som för mycket pengar på en klocka" så ska det svida också.

KS-andan betyder inte att man måste vara dum. Bjuder gärna på giveaways jag inte har användning för, skickar med ett extra band utan försvarning och anledning men när nyreggade medlemmar får en att kasta tid i sjön om och om igen så tröttnar man till sist

Tack för bra svar. Köper ditt resonemang.

Jag förstår hur du tänker men en administrationsavgift för eventuell retur känns tråkigt tycker jag.
Det borde gå att undvika många strulpellar med en bra och detaljerad annons med tydlig info gällande retur. Jag gillar tex "retur endast om klockan avviker från annonsens beskrivning".

@gabban .. https://klocksnack.se/threads/prisb...ter-michael-schumacher-special-edition.72086/

Alltså jag vill inte vara den som är den... Men kan du inte lägga ut En (1) BRA bild iaf. Där man faktiskt ser hur klockan ens ser ut? Ska jag casha 80k på chans? Och sen erbjuds ej retur som precis diskuterats här ovanför..

Tror den blir lite mer lättsåld när dina potentiella kunder ser vad som faktiskt erbjuds. Just nu får jag avsmak genom att bara titta på bilderna, När det faktiskt egentligen är en riktigt cool och unik klocka som säljs.. Med det sagt önskar jag dig lycka till med försäljningen och trevlig helg.

Mvh

@gabban försöker du verkligen sälja klockan eller blidkar du bara frugan? Med så odugliga bilder är det helt omöjligt för en eventuell köpare att avgöra skick. Vet att det skrivits till dig femtioelva gånger tidigare men du klarar bevisligen av att göra förändringar i annonsen så köp en billig kamera alternativt ny mobil. Sälj därefter klockan.

@gabban .. https://klocksnack.se/threads/prisb...ter-michael-schumacher-special-edition.72086/

Alltså jag vill inte vara den som är den... Men kan du inte lägga ut En (1) BRA bild iaf. Där man faktiskt ser hur klockan ens ser ut? Ska jag casha 80k på chans? Och sen erbjuds ej retur som precis diskuterats här ovanför..

Tror den blir lite mer lättsåld när dina potentiella kunder ser vad som faktiskt erbjuds. Just nu får jag avsmak genom att bara titta på bilderna, När det faktiskt egentligen är en riktigt cool och unik klocka som säljs.. Med det sagt önskar jag dig lycka till med försäljningen och trevlig helg.

Mvh

@gabban försöker du verkligen sälja klockan eller blidkar du bara frugan? Med så odugliga bilder är det helt omöjligt för en eventuell köpare att avgöra skick. Vet att det skrivits till dig femtioelva gånger tidigare men du klarar bevisligen av att göra förändringar i annonsen så köp en billig kamera alternativt ny mobil. Sälj därefter klockan.

Jag kom hit för att skriva samma sak. Stäng av blixten när du fotar så man ser vad det är du säljer, eller be någon annan fota. Du måste ha tur för att få den där såld för 70+K utan en enda vettig bild. Dessutom har du lagt upp samma bilder flera gånger. @gabban
Skrivet med all välmening.

Vilken smartphone som helst klarar av att ge bra bilder idag förutsatt att man fotar utomhus eller i fönster samt inte darrar när man tar kortet. Lägg telefonen mot någonting, ta kortet utomhus = great success!

Jag är inte hemma för tillfället, men jag ska ta bättre bilder när jag kommer hem. Nu är ju klockan helt oanvänd och det finns bilder på nätet hur en ny ser ut för den som inte kan hålla sig.

Mvh
Fast kvaliteten på bilderna spelar ingen roll i detta fall, klockan kommer inte att säljas för detta fantasipris

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp