• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är min gamla klocka och jag tycker det är uppenbart på vilket sett det den servades, framgår ju exakt av kvittona. Att den inte fått en helservice framgår ju faktiskt där.
För någon insatt är det inga konstigheter men för en person som inte vet vad det egentligen innebär att serva en klocka så kan annonsen misstolkas. Det här är dock i gråzonen och det kanske var en helt omedveten formulering. Säljaren får göra som han vill antar jag.

För någon insatt är det inga konstigheter men för en person som inte vet vad det egentligen innebär att serva en klocka så kan annonsen misstolkas. Det här är dock i gråzonen och det kanske var en helt omedveten formulering. Säljaren får göra som han vill antar jag.

Jag skrev själv servad och visade på bild vad som ingått genom kvitto, en qvartzare servas ju normalt inte lika ofta eller på samma sätt som en mekanisk osv. Men visst även jag kunde varit tydligare, dock så tycker jag bilderna på kvittot beskriver vad som gjorts.

Hej, blir fundersam då jag ser tavlan. Datejust känns stort. Ommålad? Vet någon? Eller är det så en servicetavla ska se ut? @Mike
https://klocksnack.se/threads/rolex-dj-1601-vit-tavla.74152/
För jämförelse
rolex-datejust.white.sigma-1601-1972-hqmilton7168-01.jpg

Varför skulle en servicetavla se annorlunda ut? Finns det nån rimlig förklaring?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp