• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hela principen med returpolicy är ändå bara snömos. Om säljaren säger "näpp" när köparen vill lämna tillbaka klockan så kan denne inte göra någonting. Returrätt existerar inte formellt sett mellan privatpersoner och det är inte direkt så att ett inlägg på ett diskussionsforum utgör ett bindande kontrakt.

Visst, referenserna bränns men det är rätt många säljare här som inte har så många inlägg...

Hela principen med retur är ändå bara snömos. Om säljaren säger "näpp" när köparen vill lämna tillbaka klockan så kan denne inte göra någonting. Returrätt existerar inte formellt sett mellan privatpersoner och det är inte direkt så att ett inlägg på ett diskussionsforum utgör ett bindande kontrakt.

Visst, referenserna bränns men det är rätt många säljare här som inte har så många inlägg...

Du skrev det jag har tänkt hela tiden. Halleluja! :)

Hela principen med returpolicy är ändå bara snömos. Om säljaren säger "näpp" när köparen vill lämna tillbaka klockan så kan denne inte göra någonting. Returrätt existerar inte formellt sett mellan privatpersoner och det är inte direkt så att ett inlägg på ett diskussionsforum utgör ett bindande kontrakt.

Just antal inlägg har nödvändigtvis inget med referenser att göra. Jag har tex bara 20 inlägg men varit en del av "the inner circle" i 10 år och flippat/köpt både det ena och det andra. Ville bara påpeka detta då jag kände mig träffad.

Just antal inlägg har nödvändigtvis inget med referenser att göra. Jag har tex bara 20 inlägg men varit en del av "the inner circle" i 10 år och flippat/köpt både det ena och det andra. Ville bara påpeka detta då jag kände mig träffad.
Jag pekar inte på någon specifik, visar bara på ett mycket möjligt scenario.

Vart finns dina referenser, hittar ingen tråd här alls?

Om returpolicy finns i annonsen så är det en del av avtalet som ingås. Man har ingen skyldighet att erbjuda returrätt, men gör man det måste man stå för det.

Jurist-maffian in tha hiz-ouze! ;)
Är det verkligen sååå konstigt att inte alla förstår detta? Min fru får också för sig att alla kan lagboken baklänges och framlänges ibland.
Lika drygt när hon gör det! ;)

Returpolicy är enbart ett gentlemens agreement. Problemet är att det finns massor av säljare som inte är gentlemen när allt kommer omkring. På grund av detta borde kravet på att det ska skrivas skrotats för länge sedan.

Returpolicy är enbart ett gentlemens agreement. Problemet är att det finns massor av säljare som inte är gentlemen när allt kommer omkring. På grund av detta borde kravet på att det ska skrivas skrotats för länge sedan.

Jag tror ändå det är till nytta för den stora skaran trots att det har noll bärkraft vid en skarp situation.

Precis, tydligen svårt för vissa att fatta
Vet inte varför du är lite småtyken, helt ok för mig :D Håller med dig att det är svårt att bevisa men när text finns så är det ett avtal för köp och det kryper du inte ur sen är frågan hur du ska få tillbaka pengar osv men det är inget snack om att det finns ett avtal:)

Precis som att beskriva skicket så bra som möjligt inger trygghet inger även en returpolicy en viss trygghet, då vet man vad man kan förvänta sig för bemötande vid eventuellt strul. Trygghet är ju en av KS K&S största konkurrensfördelar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp