• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
122 papp @Paneraiman82 , är det sådan kö på denna?
IMG_8042.jpg

https://klocksnack.se/threads/rolex-sea-dweller-126600-nya-modellen.77484/
 
Har avhandlats tidigare, borde vara en regel att det ska stå vilket land klockan behöfinner sig i.

Ändå sjukt om någon betalar 19k för att slippa köa.
Ja.. men minst lika sjukt är det att en vanlig stålklocka med akademiskt hög trycktålighet kostar över hundratusen. De flesta rolexägare vågar ju inte ens spela boule med sina klockor.
 
Har avhandlats tidigare, borde vara en regel att det ska stå vilket land klockan behöfinner sig i.

Ändå sjukt om någon betalar 19k för att slippa köa, speciellt på en version som är sämre än den förra.
Japp! Håller helt med, 116600 va en fullträff o jag förstår absolut inte varför man skulle kvadda den. Tror vi kommer se många flippar av nya SD framöver :)
 
Ja.. men minst lika sjukt är det att en vanlig stålklocka med akademiskt hög trycktålighet kostar över hundratusen. De flesta rolexägare vågar ju inte ens spela boule med sina klockor.
Vitsen med Rolex är väl att de ska kännas ouppnåbara men man undrar ju vart taket är. Schweiziska branschen är ju i kris men är man smart så gör man som Rolex och drar ner på tillverkningen så pass mycket att efterfrågan är större än tillgången. Då framstår märket som prisvärt oavsett pris och alla utom de som vill köpa ny klocka blir nöjda, begpriser stiger osv.
 
Vitsen med Rolex är väl att de ska kännas ouppnåbara men man undrar ju vart taket är. Schweiziska branschen är ju i kris men är man smart så gör man som Rolex och drar ner på tillverkningen så pass mycket att efterfrågan är större än tillgången. Då framstår märket som prisvärt oavsett pris och alla utom de som vill köpa ny klocka blir nöjda, begpriser stiger osv.
Ja. Det är inget mysterium för mig, det där med varumärkesbyggandet och habegäret etc. Jag skulle själv gärna ha en Rolex, men jag är för snål/fattig/arbetarklass eller vad det nu är för att spendera de pengarna. I vilket fall så är det fascinerande hur en relativt ordinär klocka (med i dagsläget inte direkt extraordinär vattentäthet) kan lista så högt.
 
Jag hade en flickvän som var sådär. Och en del tjejkompisar på Facebook. Säger inte att det är en tjejgrej eller så, men det är lite störande det där fiskandet efter uppmärksamhet.
Typisk härskarteknik men i detta fallet var det ju uppenbart vad glassen menade, alltså att LW inte är en bra måttstock.
 
Ja. Det är inget mysterium för mig, det där med varumärkesbyggandet och habegäret etc. Jag skulle själv gärna ha en Rolex, men jag är för snål/fattig/arbetarklass eller vad det nu är för att spendera de pengarna. I vilket fall så är det fascinerande hur en relativt ordinär klocka (med i dagsläget inte direkt extraordinär vattentäthet) kan lista så högt.
Nyhetens behag, röd text osv... :D
 
@Paneraiman82 är girig, men väljer ursäkten "Galen kö! :)"

Men han kommer aldrig erkänna eller ge sig. Därav bara sluta.
Är det fel att vara girig? Det är inte som att en 18-åring från Tierp kommer ta sina sista sparpengar för att köpa hans seadweller i tron om att det är den sista eller den billigaste. Det känns som att de som vill ha en sån antingen har koll på priserna eller för mycket pengar för att bry sig.
 
Är det fel att vara girig? Det är inte som att en 18-åring från Tierp kommer ta sina sista sparpengar för att köpa hans seadweller i tron om att det är den sista eller den billigaste. Det känns som att de som vill ha en sån antingen har koll på priserna eller för mycket pengar för att bry sig.
Jag är mest fascinerad om någon betalar 21k för att slippa köa, jag tror inte ens modellen kommer bli populär. 116600 var ju kanon jämfört med SubC men den var ändå något av en hyllvärmare jämfört med SubC. Nya SD är bara för mycket och saknar allt det som var positivt med 116600.
 
Jag är mest fascinerad om någon betalar 21k för att slippa köa, jag tror inte ens modellen kommer bli populär. 116600 var ju kanon jämfört med SubC men den var ändå något av en hyllvärmare jämfört med SubC. Nya SD är bara för mycket och saknar allt det som var positivt med 116600.
Jag skulle inte ens köa om jag hade pengarna och ville ha klockan. Jag skulle bara köpa en Ploprof eller en marinemaster eller nån Sinn om jag vill kunna skryta över hur djupt jag aldrig kommer dyka. Men alla är olika och detta är ett irrationellt intresse. Har dock svårt att tro att riktiga klockentuisiaster skulle betala sådant premium för en Rolex.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp