Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är rätt säker på att majoriteten är med på noterna gällande äldre Tudor med ETA.Bättre urverk än ETA. Nya har silicon hairspring samt 70tim reservtid mm. Och det folk inte förstått är att dom Tudor med gamla ETA verken , som är värda mer , är dom gamla snubbarna inte BB..
Jag är rätt säker på att majoriteten är med på noterna gällande äldre Tudor med ETA.
Dom ser ju likadana ut annars, förutom ros loggan och böjda texten..
Och... ett bra urverk kan inte rädda en klocka som inte faller mig i smaken. Urverket spelar faktiskt mindre roll för min del.
Problemet är att benämningen uttagen år xxxx vilseleder. Ibland förstår man att den togs ut av någon annan första gången och alltså var begagnad och 10 år gammal när den "togs ut". Det går i de flesta falla att vara tydligare i annonsen.
Som jag skrev tidigare kunde han skrivit uttagen 2017 (Men tillverkad tidigare) för att inte vilseleda någon..Som tidigare har skrivit, det går ju inte att se exakt när den tillverkades. Det står tydligt i annonsen att klockan är uttagen juni 2017 hos en AD. Den är oanvänd och legat i sin låda i ca 2 månader.
Jag gillar också ETA-verk men de är väl utan undantag billigare, både i nyinköp och begagnade, än inhouseverken. Finns det verkligen något undantag från den regeln? Att det finns köpare som hellre köper ETA-verk förstår jag, men jag frågar mig verkligen om de är beredda att betala ett högre pris? Det låter osannolikt.Jag får väl erkänna att jag gör det. Dock inte därför jag köpte min med ETA, utan mer för att JAG tycker ETA är mer charmigt
Tack..Jag gillar också ETA-verk men de är väl utan undantag billigare, både i nyinköp och begagnade, än inhouseverken. Finns det verkligen något undantag från den regeln? Att det finns köpare som hellre köper ETA-verk förstår jag, men jag frågar mig verkligen om de är beredda att betala ett högre pris? Det låter osannolikt.
Jag gillar också ETA-verk men de är väl utan undantag billigare, både i nyinköp och begagnade, än inhouseverken. Finns det verkligen något undantag från den regeln? Att det finns köpare som hellre köper ETA-verk förstår jag, men jag frågar mig verkligen om de är beredda att betala ett högre pris? Det låter osannolikt.
Annan logga, annan text på tavlan, fejk-nitad länk (big no no i min bok) och den bygger mer på höjden.Oj blev fel. Dom ser ju likadana ut annars förutom ros loggan och böjda texten..
Och nitarna på länken vilket däremot är mer "vintage" än ETA versionen, ni som gillar vintage look..
Fejk? Tudor gick tillbaka i tiden, samt inget som TUDOR tillverkar är fejk...Annan logga, annan text på tavlan, fejk-nitad länk (big no no i min bok) och den bygger mer på höjden.
Gillar vintage? Absolut, men inte på en nytillverkad klocka.
De flesta producenter har sina koder där det framgår. Sen finns det små skillnader under en produktionscykel som gör att en insatt person kan datera den rätt bra. Jag menar mer generellt, inte specifikt för den här klockan. Begreppet uttagen år xxxx används på ett sånt sätt att det förvillar och det är inte bra.Som tidigare har skrivit, det går ju inte att se exakt när den tillverkades. Det står tydligt i annonsen att klockan är uttagen juni 2017 hos en AD. Den är oanvänd och legat i sin låda i ca 2 månader.
Haha... Jag lägger ner.Fejk? Tudor gick tillbaka i tiden, samt inget som TUDOR tillverkar är fejk...
Fast det räcker inte med att du gör det. För att den ska betinga ett högre pris behövs det en större efterfrågan än det finns tillgång.För designen/logga samt tjocklek betalar jag gladeligen ett högre pris.
Lika bra..Haha... Jag lägger ner.
Så i slutändan, 27.000kr för ETA versionen är för högt. Då inhouse finns billigare..
Fast det räcker inte med att du gör det. För att den ska betinga ett högre pris behövs det en större efterfrågan än det finns tillgång.
Sant..Varför inte låta marknaden styra?? Är det för dyrt lär den inte bli såld..
Det är en variant. En annan är att lägga ut den till ett skäligt pris. Jag vet vad jag föredrar.Varför inte låta marknaden styra?? Är det för dyrt lär den inte bli såld..
Vad kostar nya svarta 79220N på marknaden?Det är en variant. En annan är att lägga ut den till ett skäligt pris. Jag vet vad jag föredrar.
Undantaget kan ju vara om ETA-varianten tillverkades i en relativt begränsad serie. Nu vet jag inte om det är så i det här fallet men klocknördar kan ju betala premium för de mest konstiga detaljer...Jag gillar också ETA-verk men de är väl utan undantag billigare, både i nyinköp och begagnade, än inhouseverken. Finns det verkligen något undantag från den regeln? Att det finns köpare som hellre köper ETA-verk förstår jag, men jag frågar mig verkligen om de är beredda att betala ett högre pris? Det låter osannolikt.
Det är en variant. En annan är att lägga ut den till ett skäligt pris. Jag vet vad jag föredrar.
Vad kostar nya svarta 79220N på marknaden?
Tyvärr ser verkligheten annorlunda ut...de har inga kvar.Nymans Ur har kvar den, enligt hemsidan.
http://www.nymansur.com/sortiment/tudor/heritage/79220n-95740/tudor-heritage-black-bay-79220n-95740
För en helt ny och oanvänd håller jag med @JB_XII , det är ett skäligt pris.
Inte för två veckor sedan i alla fall. De får bara in nya inhouse. Går ej att beställa ETA längre.Tyvärr ser verkligheten annorlunda ut...de har inga kvar.
Låg på 23.500kr när jag köpte min. (Hemligt vad jag gav)..Vad kostar nya svarta 79220N på marknaden?
Oj skrev fel trodde det stod 79230n..nyaLåg på 23.500kr när jag köpte min. (Hemligt vad jag gav)..