• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dom har gått billigare och 27k är för högt. Men visst man får skriva vilket pris man vill. Och det andra var att det står uttagen 2017. Många som inte vet kanske tror det är en ny modell. Borde skriva uttagen 2017 (Men tillverkad tidigare). Och ang 27k. Varför vilseleda och ta högre pris än vad den är värd?
Kan inget om modellen men när är den tillverkad då? 2016, 2015?
 
Jag resonerar såhär. En Volvo 240 har stått i en bilfirma i 30år (utan och blivit körd). Du går och köper den idag 2017-08-15. Lägger upp en annons "uttagen 2017". Fast bilen är 30år gammal. Då skriver man ju Volvo 240 tillverkad 1987 (eller tillverkad tidigare) men uttagen i år..
 
@Compiss har satt helt rätt pris på sin klocka enligt mig. Denna modell tillverkades bara under 4-6 månaders tid och hans ex är alltså oanvänt. Jag hade personligen hellre betalat 27 tusen för en 79220n än 25 för en 79230n pga ett flertal anledningar:
  • Föredrar länken på 79220n
  • Föredrar "smiley-face" dial på 79220n
  • Gillar att den är 2mm tunnare
  • Gillar att den bara tillverkades under 4-6 månader, vilket kommer göra den till en ovanligare klocka i framtiden.
Jag valde själv 79220n framför 79230n för något år sen, och skulle gjort samma sak idag.

Vänta bara och se om 2-3 år. Då kommer folk ångra att de inte plockade den för 27k minus prut, när de hade chansen.
 
IMG_2601.GIF
 
@Compiss har satt helt rätt pris på sin klocka enligt mig. Denna modell tillverkades bara under 4-6 månaders tid och hans ex är alltså oanvänt. Jag hade personligen hellre betalat 27 tusen för en 79220n än 25 för en 79230n pga ett flertal anledningar:
  • Föredrar länken på 79220n
  • Föredrar "smiley-face" dial på 79220n
  • Gillar att den är 2mm tunnare
  • Gillar att den bara tillverkades under 4-6 månader, vilket kommer göra den till en ovanligare klocka i framtiden.
Jag valde själv 79220n framför 79230n för några år sen, och det var en superbra klocka.

Vänta bara och se om 2-3 år. Då kommer folk ångra att de inte plockade den för 27k minus prut, när de hade chansen.
Jag valde 79230n pga.

1. BÄTTRE URVERK (MT5602) inhouse.
2. Rak text istället för "smile gubbe".
3. Osäker på denna men "keramiska kulor på claspen" för bättre låsning.
4. Längre serviceintervaller på nya inhouse pga silicon hairspring och 70 tim reservtid.
 
Jag resonerar såhär. En Volvo 240 har stått i en bilfirma i 30år (utan och blivit körd). Du går och köper den idag 2017-08-15. Lägger upp en annons "uttagen 2017". Fast bilen är 30år gammal. Då skriver man ju Volvo 240 tillverkad 1987 (eller tillverkad tidigare) men uttagen i år..

En NOS 240 från 1987, skulle lätt gå som premium.

Hoppas, även om jag inte tror det, du inser att du är aningens fel ute, finns inget mer att säga om detta.
Du har en bestämd åsikt, om än fel, de flesta andra ser på saken annorlunda. Du har gjort ditt statement, så dags att gå vidare.
 
Jag valde 79230n pga.

1. BÄTTRE URVERK (MT5602) inhouse.
2. Rak text istället för "smile gubbe".
3. Osäker på denna men "keramiska kulor på claspen" för bättre låsning.
4. Längre serviceintervaller på nya inhouse pga silicon hairspring och 70 tim reservtid.
.. och därför är den rätt klocka för dig :)

Vi lever i en värld där folk gärna betalar över 50 tusen kronor extra för att få lite "tjockare font" på vridringen.
 
Senast ändrad:
Jag valde 79230n pga.

1. BÄTTRE URVERK (MT5602) inhouse.
2. Rak text istället för "smile gubbe".
3. Osäker på denna men "keramiska kulor på claspen" för bättre låsning.
4. Längre serviceintervaller på nya inhouse pga silicon hairspring och 70 tim reservtid.

Keramiska kulor finns även med på ETA-modellerna.

I slutändan är det du som bär klockan. Alla har en åsikt och tycker olika men det nya är inte alltid bättre för andra, man får helt enkelt acceptera det.
 
Jag resonerar såhär. En Volvo 240 har stått i en bilfirma i 30år (utan och blivit körd). Du går och köper den idag 2017-08-15. Lägger upp en annons "uttagen 2017". Fast bilen är 30år gammal. Då skriver man ju Volvo 240 tillverkad 1987 (eller tillverkad tidigare) men uttagen i år..

Precis! Jag lägger till två bilder för att göra din poäng mer slagkraftig.

Det är inte lätt för ett otränat öga...
IMG_3490.JPG


IMG_3491.JPG
 
Alltså ni måste driva för ingen koll ang volvon. Men aja avslutar detta. Men vill nån betala 27k för en ETA, Varsogod. Inte några månader sen dom gick för 21-23k. Knappast gått upp 4-5.000kr på nån månad. Men GO FOR IT..!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp