• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Code

AKA Vincent B
Jag resonerar såhär. Får rätta mig om jag har fel. ETA versionen värd ca 21-23k beggat och "Inhouse" mellan 23-25k beggad. Nypriset skiljer fr ca 31 för ETA och ca 33 för inhouse. Dom här priserna anser JAG rimliga..
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag resonerar såhär. Får rätta mig om jag har fel. ETA versionen värd ca 21-23k beggat och "Inhouse" mellan 23-25k beggad. Nypriset skiljer fr ca 31 för ETA och ca 33 för inhouse. Dom här priserna anser JAG rimliga..
Men vad just du anser som rimliga priser är inget som styr marknaden. Att "hänga ut" en annons för att priset är 10% fel enligt dig blir lite trist.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Självklart, men är ytterst få annonser ute till skäligt pris. Ska vi ägna oss åt hårklyveri på samtliga blir det tråkig stämning..
OM någon är villig att betala är det väl fine.

Däremot direkta felaktigheter måste ju såklart belysas, anser dock inte att just nämnd Tudor förtjänar att granskas på det viset.
Den kanske inte förtjänar den granskningen. Oftast blir det ett objekt som startar upp en diskussion kring ett större problem. Jag tycker mest det är intressant att lyssna till vilka argument som används för att ta mer betalt. Många gånger behöver potentiella köpare flytta fokus från just den produkten då det finns så mycket annat att köpa som är bättre prissatt.
 

Code

AKA Vincent B
Men vad just du anser som rimliga priser är inget som styr marknaden. Att "hänga ut" en annons för att priset är 10% fel enligt dig blir lite trist.
Dom har gått billigare och 27k är för högt. Men visst man får skriva vilket pris man vill. Och det andra var att det står uttagen 2017. Många som inte vet kanske tror det är en ny modell. Borde skriva uttagen 2017 (Men tillverkad tidigare). Och ang 27k. Varför vilseleda och ta högre pris än vad den är värd?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Nypriset på ETA eller Inhouse spelar ju ingen roll då bara en går att köpa ny. Sen är det ju 2 helt olika klockor.
Den nya är förmodligen helt ointressant för många. Har skölden istället för ros (helt ologiskt på en heritage). Den har den tråkigare raka texten. Den är tjockare och den var redan för tjock och stor. Den har en ful länk.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Den kanske inte förtjänar den granskningen. Oftast blir det ett objekt som startar upp en diskussion kring ett större problem. Jag tycker mest det är intressant att lyssna till vilka argument som används för att ta mer betalt. Många gånger behöver potentiella köpare flytta fokus från just den produkten då det finns så mycket annat att köpa som är bättre prissatt.
Nästan alla som köpt en klocka av mig har jag prisjusterat när diskussionen tagit fart. Du och alla andra är säkert medvetna om att diverse bud ramlar in när man har annons ute. Mitt pris är inte hugget i sten, vilket det sällan är. Jag tar givetvis lite höjd för de ev bud som trillar in så vi kan föra en vettig dialog om priset, en förhandling helt enkelt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Dom har gått billigare och 27k är för högt. Men visst man får skriva vilket pris man vill. Och det andra var att det står uttagen 2017. Många som inte vet kanske tror det är en ny modell. Borde skriva uttagen 2017 (Men tillverkad tidigare). Och ang 27k. Varför vilseleda och ta högre pris än vad den är värd?
Så för att du anser att den inte är värd 27, så vilseleder jag?

Att den ligger drygt 10% under list då den fanns tillgänglig är att vilseleda???
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nästan alla som köpt en klocka av mig har jag prisjusterat när diskussionen tagit fart. Du och alla andra är säkert medvetna om att diverse bud ramlar in när man har annons ute. Mitt pris är inte hugget i sten, vilket det sällan är. Jag tar givetvis lite höjd för de ev bud som trillar in så vi kan föra en vettig dialog om priset, en förhandling helt enkelt.
Jag ber om ursäkt. Jag uppfattade att begreppet uttagen använts så som det många gånger används slarvigt, men här framgår det tydligt att den är ny och uttagen från AD.
 

Code

AKA Vincent B
Så för att du anser att den inte är värd 27, så vilseleder jag?

Att den ligger drygt 10% under list då den fanns tillgänglig är att vilseleda???
Nej läs igen. Vilseledande med att skriva att den är uttagen 2017. Men du har ej skrivit att den är tillverkad tidigare. Folk som inte vet kanske tror det är en ny modell..
 

Code

AKA Vincent B
Ok just Tudor BB är speciellt. Du skriver uttagen 2017 men har en äldre modell på bilderna. Är inte det förvirrande tycker du?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp