Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Annonsen ändrad men ingen respons här..Hur kan en Rolex ha 5 års garanti från tillverkaren om klockan saknar cert? Eller har jag missat något?
Ping @Ticktack
Säljaren verkar vara lite lurig...Annonsen ändrad men ingen respons här..
Hur vet man vilket år klockan är ifrån utan cert? går det att utläsa ifrån serienr?
Annonsen ändrad men ingen respons här..
Hur vet man vilket år klockan är ifrån utan cert? går det att utläsa ifrån serienr?
Alright!Säljaren verkar vara lite lurig...
Näe man kan inte utläsa tillverknings år på randomserial, klockan kan vara från 2012 och legat i bankfack.
Så kan det vara men jag är tveksam till att @Ticktack köpt klockan ny och sedan slängt certet.Alright!
Säljaren kan ju dock ha köpt den ny 2015 och vet därför att den är från det året, men någons ord är ju knappast någon garanti..
Är som med servicehistorik: Inga kvitton på service=oservad klocka i mina ögon
Ska man jaga inlägg kan man försöka göra det lite snyggare, som att försöka bidra med något vettigt till forumet.
Spammar inlägg för att få tillgång till K&S...
Förstod det. IllaSpammar inlägg för att få tillgång till K&S...
Det vore fan rimligt med minst 20 inlägg och minst 100 mottagna likes eller något, för att få tillgång till K&S. Då har man inget val än att bidra.
Det skulle i alla fall förhindra att folk spammar inlägg för att få lägga in annonser på K&S.Det vore fan rimligt med minst 20 inlägg och minst 100 mottagna likes eller något, för att få tillgång till K&S. Då har man inget val än att bidra.
Man kan ju lugnt säga att killen spammar, hoppas någon admin fixar till det.Spammar inlägg för att få tillgång till K&S...
Du menar någon @adminMan kan ju lugnt säga att killen spammar, hoppas någon admin fixar till det.
typ så ja, missade det snabelaetDu menar någon @admin
Tar för givet att @Ministern har koll på detta?Man kan ju lugnt säga att killen spammar, hoppas någon admin fixar till det.
Det har han säkert, vi kan väl låta honom få njuta av KS-festen i fred först.Tar för givet att @Ministern har koll på detta?
Fan heller. Det blir hans straff för att de lade den en dag jag inte kanDet har han säkert, vi kan väl låta honom få njuta av KS-festen i fred först.
Du lär väl inte svara, men det var väl fullt rimliga funderingar med tanke på hur annonsen var skriven och jag förstår inte hur man skulle få svar på dessa genom att läsa din referenstråd? Nu har du ju ändrat annonsen och gett svar på frågorna. Gott så.Första och sista gången jag kommer skriva i denna eller liknande trådar, så besvära er inte i fortsättning utan PMa.
Klockan kom som inbyte, skrev fel ang garanti, jag har möjlighet att ordna avbetalning via wasa, inget fel med det. För övriga ev funderingar ang nöjdhet eller liknande se min fullsmetade reftråd innan dryga kommentarer skrivs.
Ticktack signar ut, slut !
@Per är det servicetavla på explorern? Luminova och swiss made kom väl först runt 98-99?
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-1-ref-14270.79500/
Jag vet inte. Kollar man U-serier så är det väldigt blandat. Cut-off var i de krokarna men det är fullt möjligt att den fått en ny tavla under service.Du lär väl inte svara, men det var väl fullt rimliga funderingar med tanke på hur annonsen var skriven och jag förstår inte hur man skulle få svar på dessa genom att läsa din referenstråd? Nu har du ju ändrat annonsen och gett svar på frågorna. Gott så.
@Per är det servicetavla på explorern? Luminova och swiss made kom väl först runt 98-99?
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-1-ref-14270.79500/
Hade den legat i cut-off så hade den bara haft Swiss. Swiss Made kom 99-00.Jag vet inte. Kollar man U-serier så är det väldigt blandat. Cut-off var i de krokarna men det är fullt möjligt att den fått en ny tavla under service.
Fullt möjligt. Jag kan inte skilja mellan olika luminova-tavlor och är relativt ointresserad i ämnet. När jag kollade runt innan jag postade så hittade jag alla möjliga varianter från -97.Hade den legat i cut-off så hade den bara haft Swiss. Swiss Made kom 99-00.
Fullt möjligt. Jag kan inte skilja mellan olika luminova-tavlor och är relativt ointresserad i ämnet. När jag kollade runt innan jag postade så hittade jag alla möjliga varianter från -97.
Jag postade den åt min vän som köpt den av en handlare som förnodligen köpt den via forumet. Där angavs inget annat så jag väljer att lita på min vän och den information som han fått. Den tidigare annonsen är lättgooglad för den som är intresserad. Jag respekterar dock din åsikt i ämnet.
Absolut. Han får bestämma vad som ska skrivas.Det är inte min åsikt utan ett förmedlande av fakta kring modellen. Att tavlan är utbytt är ingen stor grej men kanske ändå något som är värt att påpeka i annonsen. Upp till dig och din vän.