• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Säljaren verkar vara lite lurig...
Näe man kan inte utläsa tillverknings år på randomserial, klockan kan vara från 2012 och legat i bankfack.
Alright!
Säljaren kan ju dock ha köpt den ny 2015 och vet därför att den är från det året, men någons ord är ju knappast någon garanti..
Är som med servicehistorik: Inga kvitton på service=oservad klocka i mina ögon :)

Första och sista gången jag kommer skriva i denna eller liknande trådar, så besvära er inte i fortsättning utan PMa.

Klockan kom som inbyte, skrev fel ang garanti, jag har möjlighet att ordna avbetalning via wasa, inget fel med det. För övriga ev funderingar ang nöjdhet eller liknande se min fullsmetade reftråd innan dryga kommentarer skrivs.

Ticktack signar ut, slut !

Spammar inlägg för att få tillgång till K&S...
Man kan ju lugnt säga att killen spammar, hoppas någon admin fixar till det.
spam.PNG

Första och sista gången jag kommer skriva i denna eller liknande trådar, så besvära er inte i fortsättning utan PMa.

Klockan kom som inbyte, skrev fel ang garanti, jag har möjlighet att ordna avbetalning via wasa, inget fel med det. För övriga ev funderingar ang nöjdhet eller liknande se min fullsmetade reftråd innan dryga kommentarer skrivs.

Ticktack signar ut, slut !
Du lär väl inte svara, men det var väl fullt rimliga funderingar med tanke på hur annonsen var skriven och jag förstår inte hur man skulle få svar på dessa genom att läsa din referenstråd? Nu har du ju ändrat annonsen och gett svar på frågorna. Gott så.

@Per är det servicetavla på explorern? Luminova och swiss made kom väl först runt 98-99?
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-1-ref-14270.79500/

Du lär väl inte svara, men det var väl fullt rimliga funderingar med tanke på hur annonsen var skriven och jag förstår inte hur man skulle få svar på dessa genom att läsa din referenstråd? Nu har du ju ändrat annonsen och gett svar på frågorna. Gott så.

@Per är det servicetavla på explorern? Luminova och swiss made kom väl först runt 98-99?
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-1-ref-14270.79500/
Jag vet inte. Kollar man U-serier så är det väldigt blandat. Cut-off var i de krokarna men det är fullt möjligt att den fått en ny tavla under service.

Hade den legat i cut-off så hade den bara haft Swiss. Swiss Made kom 99-00.
Fullt möjligt. Jag kan inte skilja mellan olika luminova-tavlor och är relativt ointresserad i ämnet. När jag kollade runt innan jag postade så hittade jag alla möjliga varianter från -97.

Jag postade den åt min vän som köpt den av en handlare som förnodligen köpt den via forumet. Där angavs inget annat så jag väljer att lita på min vän och den information som han fått. Den tidigare annonsen är lättgooglad för den som är intresserad. Jag respekterar dock din åsikt i ämnet.

Fullt möjligt. Jag kan inte skilja mellan olika luminova-tavlor och är relativt ointresserad i ämnet. När jag kollade runt innan jag postade så hittade jag alla möjliga varianter från -97.

Jag postade den åt min vän som köpt den av en handlare som förnodligen köpt den via forumet. Där angavs inget annat så jag väljer att lita på min vän och den information som han fått. Den tidigare annonsen är lättgooglad för den som är intresserad. Jag respekterar dock din åsikt i ämnet.

Det är inte min åsikt utan ett förmedlande av fakta kring modellen. :) Att tavlan är utbytt är ingen stor grej men kanske ändå något som är värt att påpeka i annonsen. Upp till dig och din vän.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp