Du har PMTack för input Ingen vänlig själ i Västerås-trakten som skulle kunna tänka sig att låta mig prova deras 16570? Skulle vilja se att modell passar mig innan jag slår till. Jag kan bjussa på kaffe och bulle på valfritt fik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har PMTack för input Ingen vänlig själ i Västerås-trakten som skulle kunna tänka sig att låta mig prova deras 16570? Skulle vilja se att modell passar mig innan jag slår till. Jag kan bjussa på kaffe och bulle på valfritt fik
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570-uttagen-10-graverad-rehaut-cal-3186.78342/
Absolut.https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570-uttagen-10-graverad-rehaut-cal-3186.78342/
Då måste den varit ett helt makalöst bra köp alltså?
Är ganska säker på att jag aldrig sett en Sicura säljas utan "Breitling" i beskrivningen.https://klocksnack.se/threads/sicura-yachttimer.79260/
Denna är inte från Breitling. Den har noll att göra med Breitling i sig. Det som är Breitling-relaterat är att ägaren åratal senare köpte upp Breitling.
På ebay skriver de alltid samma sak, från breitling etc. Jag brukar skriva -sicura när jag söker efter breitlings på ebay för att slippa få upp dem i sökresultatet. Grymt coola klockor dock, men rätt ska vara rätt.
@Holy diver
Stämmer, jag ändrarhttps://klocksnack.se/threads/sicura-yachttimer.79260/
Denna är inte från Breitling. Den har noll att göra med Breitling i sig. Det som är Breitling-relaterat är att ägaren åratal senare köpte upp Breitling.
På ebay skriver de alltid samma sak, från breitling etc. Jag brukar skriva -sicura när jag söker efter breitlings på ebay för att slippa få upp dem i sökresultatet. Grymt coola klockor dock, men rätt ska vara rätt.
@Holy diver
Gör det inte till mer rätt för detÄr ganska säker på att jag aldrig sett en Sicura säljas utan "Breitling" i beskrivningen.
Inte jag heller knappt, men många skriver från breitling eller (breitling) speciellt på ebay vilket är fel.Är ganska säker på att jag aldrig sett en Sicura säljas utan "Breitling" i beskrivningen.
Självklart. Det var bara som en förstärkning till poängen som @JensBP hade.Gör det inte till mer rätt för det
Samma som med att Genta skulle ha designat royal oak för Bulova, ren myt även om det såklart är en kittlande tanke
Man kan ju skriva anekdoten vilket gör Sicura lite spännande. Det blir mer rättvisande. Att Sicuras ägare Schneider köpte upp Breitling under kvartskrisen, lade ner varumärket Sicura och satsade vidare på Breitling i ett lite högre prissegment. Viss Sicura-dna kan man se i tidiga "schneider-brattar" i bryttiden tycker iallafall jag.Stämmer, jag ändrar
Äsch, vi håller det borta från annonsen i stället så blir ingen luradMan kan ju skriva anekdoten vilket gör Sicura lite spännande. Det blir mer rättvisande. Att Sicuras ägare Schneider köpte upp Breitling under kvartskrisen, lade ner varumärket Sicura och satsade vidare på Breitling i ett lite högre prissegment. Viss Sicura-dna kan man se i tidiga "schneider-brattar" i bryttiden tycker iallafall jag.
Ett bra skällsord! Typ: Den där klockan går ju som en Jävla ScneiderBratte!Man kan ju skriva anekdoten vilket gör Sicura lite spännande. Det blir mer rättvisande. Att Sicuras ägare Schneider köpte upp Breitling under kvartskrisen, lade ner varumärket Sicura och satsade vidare på Breitling i ett lite högre prissegment. Viss Sicura-dna kan man se i tidiga "schneider-brattar" i bryttiden tycker iallafall jag.
Äh skriver man det snyggt så. Det är ju relevant info om Sicura och Schneider även om det inte är en Breitling man säljer. Jag har haft några Sicura, skulle säkert aldrig haft nån om det inte vore för Schneider, för mig gör det dem lite mer spännande.Äsch, vi håller det borta från annonsen i stället så blir ingen lurad
Hela brattetråden är ju full av "jävla schneiderbrattar".Ett bra skällsord! Typ: Den där klockan går ju som en Jävla ScneiderBratte!
Den är lila!
Hänger där för lite! Måste ha en Colt "Skyracer" 1984 som du har innan jag vågar sticka in näsan där igen.Hela brattetråden är ju full av "jävla schneiderbrattar".
Ja, det är en tuff miljö helt klart.Hänger där för lite! Måste ha en Colt "Skyracer" 1984 som du har innan jag vågar sticka in näsan där igen.
Gummo, jag vet att du vill ha den .... nu är du bara i förnekelse fas....Ett bra skällsord! Typ: Den där klockan går ju som en Jävla ScneiderBratte!
Du skulle aldrig gjort dig av med monnin-bratten. Solklar keeper. Nu även tät med motsvariga heuer-packningar.Hänger där för lite! Måste ha en Colt "Skyracer" 1984 som du har innan jag vågar sticka in näsan där igen.
Den är cool. 80180. Hardcore rakt igenom, ändå är det den enda klockan som någon sagt "varför har du en liten pojkklocka på dig?" om. =)Hänger där för lite! Måste ha en Colt "Skyracer" 1984 som du har innan jag vågar sticka in näsan där igen.
Den är cool. Svårt att hitta coolare för 1500 pix. Är chapterringen original eller ser den för "fin" ut? Jag har ingen koll på olika Sicuras men den ser ju skitcool ut i lila iallafall.Gummo, jag vet att du vill ha den .... nu är du bara i förnekelse fas....
Den var för dyr. Kunde inte förlika mig med att jag bommat en med helt blanksliten bezel på panten för typ 2 papp... Jävla samhälle!Du skulle aldrig gjort dig av med monnin-bratten. Solklar keeper. Nu även tät med motsvariga heuer-packningar.
Ska fan börja leta aktivt! Hojta till om du ser nåt krockat ex.Den är cool. 80180. Hardcore rakt igenom, ändå är det den enda klockan som någon sagt "varför har du en liten pojkklocka på dig?" om. =)
Man kan ju ta bort inserten. Såg den var såld på kaplans rejält sliten några år innan du köpte den, sen renoverad och påsatt ny insert som saknades. Fel variant. Jag har sett dessa på aquadive. Men jag tycker den är snyggare än vanliga och den är ju iaf "monnin-korrekt" från tiden så den får stanna på.@Holy diver nån med lite mer uttrycksbehov får nypa den. färgsättningen är liite väl fantasifull för en med så tråkig klocksmak som jag.
Den var för dyr. Kunde inte förlika mig med att jag bommat en med helt blanksliten bezel på panten för typ 2 papp... Jävla samhälle!
Ska fan börja leta aktivt! Hojta till om du ser nåt krockat ex.
Allt är orginal vad jag vet, var nos när jag köpte den, har bara servats då för att få igång den och riktigt kul och färglad och såld verkar det som nuDen är cool. Svårt att hitta coolare för 1500 pix. Är chapterringen original eller ser den för "fin" ut? Jag har ingen koll på olika Sicuras men den ser ju skitcool ut i lila iallafall.
Nice! Skulle köpt direkt om det inte vore för bandhornen (eller avsaknande av desamma).Den är lila!
Äääh, våga lite färg! Livar upp lite...@Holy diver nån med lite mer uttrycksbehov får nypa den. färgsättningen är liite väl fantasifull för en med så tråkig klocksmak som jag.
Fram med dremeln så är det löst?Nice! Skulle köpt direkt om det inte vore för bandhornen (eller avsakanande av desamma).
Får du den såld för 35k så blir jag glad för din skull.35K inkl Original Omeganato är rimligt. Alla har inte bråttom att sälja.
Får du den såld för 35k så blir jag glad för din skull.