• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
https://klocksnack.se/threads/sicura-yachttimer.79260/
Denna är inte från Breitling. Den har noll att göra med Breitling i sig. Det som är Breitling-relaterat är att ägaren åratal senare köpte upp Breitling.
På ebay skriver de alltid samma sak, från breitling etc. Jag brukar skriva -sicura när jag söker efter breitlings på ebay för att slippa få upp dem i sökresultatet. Grymt coola klockor dock, men rätt ska vara rätt. :)
@Holy diver

Denna är inte från Breitling. Den har noll att göra med Breitling i sig. Det som är Breitling-relaterat är att ägaren åratal senare köpte upp Breitling.
På ebay skriver de alltid samma sak, från breitling etc. Jag brukar skriva -sicura när jag söker efter breitlings på ebay för att slippa få upp dem i sökresultatet. Grymt coola klockor dock, men rätt ska vara rätt. :)
@Holy diver
Är ganska säker på att jag aldrig sett en Sicura säljas utan "Breitling" i beskrivningen.

@Holy diver
Stämmer, jag ändrar :)

Stämmer, jag ändrar :)
Man kan ju skriva anekdoten vilket gör Sicura lite spännande. Det blir mer rättvisande. Att Sicuras ägare Schneider köpte upp Breitling under kvartskrisen, lade ner varumärket Sicura och satsade vidare på Breitling i ett lite högre prissegment. Viss Sicura-dna kan man se i tidiga "schneider-brattar" i bryttiden tycker iallafall jag.

Man kan ju skriva anekdoten vilket gör Sicura lite spännande. Det blir mer rättvisande. Att Sicuras ägare Schneider köpte upp Breitling under kvartskrisen, lade ner varumärket Sicura och satsade vidare på Breitling i ett lite högre prissegment. Viss Sicura-dna kan man se i tidiga "schneider-brattar" i bryttiden tycker iallafall jag.
Äsch, vi håller det borta från annonsen i stället så blir ingen lurad
:)

Ett bra skällsord! Typ: Den där klockan går ju som en Jävla ScneiderBratte!

@Holy diver Är chapterringen lila (riktigt läckert isf)? Eller luras bilderna?
img_5094-jpg.617273

Äsch, vi håller det borta från annonsen i stället så blir ingen lurad
:)
Äh skriver man det snyggt så. :) Det är ju relevant info om Sicura och Schneider även om det inte är en Breitling man säljer. Jag har haft några Sicura, skulle säkert aldrig haft nån om det inte vore för Schneider, för mig gör det dem lite mer spännande.

@Holy diver nån med lite mer uttrycksbehov får nypa den. färgsättningen är liite väl fantasifull för en med så tråkig klocksmak som jag.
Du skulle aldrig gjort dig av med monnin-bratten. Solklar keeper. Nu även tät med motsvariga heuer-packningar. :)
Den var för dyr. Kunde inte förlika mig med att jag bommat en med helt blanksliten bezel på panten för typ 2 papp... Jävla samhälle!
Den är cool. 80180. Hardcore rakt igenom, ändå är det den enda klockan som någon sagt "varför har du en liten pojkklocka på dig?" om. =)
Ska fan börja leta aktivt! Hojta till om du ser nåt krockat ex.

@Holy diver nån med lite mer uttrycksbehov får nypa den. färgsättningen är liite väl fantasifull för en med så tråkig klocksmak som jag.

Den var för dyr. Kunde inte förlika mig med att jag bommat en med helt blanksliten bezel på panten för typ 2 papp... Jävla samhälle!

Ska fan börja leta aktivt! Hojta till om du ser nåt krockat ex.
Man kan ju ta bort inserten. Såg den var såld på kaplans rejält sliten några år innan du köpte den, sen renoverad och påsatt ny insert som saknades. Fel variant. Jag har sett dessa på aquadive. Men jag tycker den är snyggare än vanliga och den är ju iaf "monnin-korrekt" från tiden så den får stanna på.

Den är cool. Svårt att hitta coolare för 1500 pix. Är chapterringen original eller ser den för "fin" ut? Jag har ingen koll på olika Sicuras men den ser ju skitcool ut i lila iallafall.
Allt är orginal vad jag vet, var nos när jag köpte den, har bara servats då för att få igång den och riktigt kul och färglad och såld verkar det som nu :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp