• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som har lust att hjälpa mig att förstå vad som är fel med min annons?
https://klocksnack.se/threads/speedmaster-date-nu-med-nya-bilder-och-en-snyggare-strukturerad-tråd.78211/#post-1968545
Inget vidare intresse. Har jag satt överpris eller vad missar jag?
Speedmaster Date är inte världens mest eftertraktade modell och utan box/papper är 20k ca 5k över vad jag skulle känna var en skälig summa. För 20k är vi lite för nära vad en Speedmaster Pro fullset i bra skicka går för.

Rätt av dig, såg bara bytesvärdet.
Då har jag faktiskt inte riktigt svar förutom att Speedmaster Date med 7750 inte är sådär hemskt eftertraktat.

Inte så eftertraktad som du säger, plus att jag tror K&S går rätt segt i allmänt just nu.

Sen kan det bero på andra saker också, @aLiter - har du tex bumpat den varje dag sedan du lade ut annonsen?
Hur ofta har du sänkt priset? osv osv.

Inte så eftertraktad som du säger, plus att jag tror K&S går rätt segt i allmänt just nu.

Sen kan det bero på andra saker också, @aLiter - har du tex bumpat den varje dag sedan du lade ut annonsen?
Hur ofta har du sänkt priset? osv osv.
Hmm. Kanske ska ändra bytesvärdet då också till 15k, så får vi se om det droppar in något :)
Tack grabbar!

Att ange en skillnad mellan försäljningsvärde och bytesvärde är bara dumt. Det kan framstå som girigt och du löser samma sak genom att skriva "mellanskillnad diskuteras" eftersom det som styr är hur motparten värderar sin klocka.

Någon som har lust att hjälpa mig att förstå vad som är fel med min annons?
https://klocksnack.se/threads/speedmaster-date-nu-med-nya-bilder-och-en-snyggare-strukturerad-tråd.78211/#post-1968545
Inget vidare intresse. Har jag satt överpris eller vad missar jag?

Personligen tycker jag bilderna kunde varit bättre. Det ser t.ex ut att vara en repa/defekt i glaset på bild 1 kl 12 som antagligen bara är ett fingeravtryck. Sen tycker jag snygga bilder på bara klocka inger en större känsla av "up for grabs" än vad wrist shots gör. Annonsen är i övrigt jättetydlig och priset rimligt! (hade gärna själv köpt om det inte vore för studentbudgeten). Säljer man en ovanligare klockmodell får man sälja den med attraherande bilder :) Lycka till!

Personligen tycker jag bilderna kunde varit bättre. Det ser t.ex ut att vara en repa/defekt i glaset på bild 1 kl 12 som antagligen bara är ett fingeravtryck. Sen tycker jag snygga bilder på bara klocka inger en större känsla av "up for grabs" än vad wrist shots gör. Annonsen är i övrigt jättetydlig och priset rimligt! (hade gärna själv köpt om det inte vore för studentbudgeten). Säljer man en ovanligare klockmodell får man sälja den med attraherande bilder :) Lycka till!
Har ju sån kass mobilkamera :drowning:
Men får nog försöka se över det :)

Intressant inställning, så du tar inget ansvar för annonsens innehåll då?
Absolut har jag det. Jag upplevde den som korrekt och jag står för det jag skrivit. Iom jag säljer den på uppdrag av min vän så låter jag honom avgöra innehållet. Jag tänker inte skriva något som han inte gett till mig.

Jag kan däremot dra tillbaka annonsen om den är uppenbart fel till dess jag får ny info från ägaren. Det känns inte som min sak att ändra beskrivningen när det uppenbart finns fler med samma konfiguration. Oavsett om den normalt sett borde ha en annan luminova-tavla. Som tidigare nämnt av den som påpekade det hela så är det ingen biggie om tavlan är märkt med swiss eller swiss made.

Priset har jag ingen erinran mot men att vara bukis med halva KS. Usch! :p

Märkligt med tanke på att Rolex ej haft någon prishöjning sedan feb 2016.

Prisuppgången beror (nog) på att klockan slutat tillverkas och endast tillverkats under en kortare period (sett till andra Rolex).
En modell jag inte hade vågat köpa med nuvarande prisstegring. Innan den lades ned var den iskall och föregående modell är inte direkt hetare heller. Tippar på en prisnedgång om ett tag när intresset för den nya modellen svalnat helt.

En modell jag inte hade vågat köpa med nuvarande prisstegring. Innan den lades ned var den iskall och föregående modell är inte direkt hetare heller. Tippar på en prisnedgång om ett tag när intresset för den nya modellen svalnat helt.
Ja, om något så är prisstegringen ett resultat av att folk förväntar sig att den ska gå upp, vilket gör att folk tror att den är värd mer. Sen när de inser att de finns en begränsad köpkraft, typ genom att exen ligger osålda så kommer de sakta men säkert stanna av och kanske gå ner igen.

Ja, om något så är prisstegringen ett resultat av att folk förväntar sig att den ska gå upp, vilket gör att folk tror att den är värd mer. Sen när de inser att de finns en begränsad köpkraft, typ genom att exen ligger osålda så kommer de sakta men säkert stanna av och kanske gå ner igen.
Fan vad jag hoppas att du har rätt. Förhoppningsvis min nästa :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp