• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vill kommentera då det är min klocka som tas upp. Pristrenden är en relevant fråga, håller med om att prisstegringen är stor.
Men.
Av de 100 klockor på C24 inom eu, och som är fullset, är min jag säljer på KS för 93 000 billigast av alla. Och den är dessutom från sista produktionsåret.
Så prissättningen är relevant givet marknaden. T o m billig.
Förstår ditt resonemang och har inga synpunkter på din prissättning, men att likställa "marknaden" med annonspriser på C24 är helt enkelt inte rimligt. Slutpriser är en helt annan fråga, möjligen undantaget extremt populära modeller som t.ex. 116500 där prutmånen oftast är liten.

Precis. Du får självklart skriva vilken tes som helst, @vaniljglass - men är också nyfiken på om du kan backa upp din tes med historiska exempel.
1. Vilken sportrolex har backat i begagnatpris?
2. Vilken sportrolex, med kort produktion, har backat i pris?
Ärligt nyfiken på dina svar.
Vi pratar om en modern Rolex. Finns väl ingen som inte blir billigare efter det plockats ut (förutom Daytona)?

Precis. Du får självklart skriva vilken tes som helst, @vaniljglass - men är också nyfiken på om du kan backa upp din tes med historiska exempel.
Vilken annan sportrolex har skjutit iväg 25 000 kr i pris på ett halvår? Från iskall till den plötsliga höjningen luktar bubbla men du kan mycket väl få rätt och då är det bara att gratulera. Jag hade inte lagt mina kulor i den skålen. 16600 är impopulär vilket också talar mot 116600.

Vilken annan sportrolex har skjutit iväg 25 000 kr i pris på ett halvår? Från iskall till den plötsliga höjningen luktar bubbla men du kan mycket väl få rätt och då är det bara att gratulera. Jag hade inte lagt mina kulor i den skålen. 16600 är impopulär vilket också talar mot 116600.
Farligt när folk anser att saker BÖR gå upp i värde, för det är ju så det "brukar" fungera..

Jag säger inte att jag har rätt - men måste jag gissa så ser jag en fortsatt uppsida med 116600, vilket jag hade sagt även om jag inte skulle sälja en. Knapphet har alltid varit explosivt för priset. Och om det är något som 116600 snart kommer vara så är det begränsat säljantal jft med andra modeller.
Att den inte var populär när den såldes är därför snarare en fördel nu. Färre på marknaden.
Men vi får se, allt kan hända i Rolexvärlden.

Har du något annat alternativ än att gå till historien för att kunna se framåt - lycka till. Att hänvisa till historien är fortfarande en gissning - men en mer kvalificerad sådan.
Kommer inte på någon nu på rak arm. Vilken tänker du på?
Enda jag kommer på just nu är Air King som slutade tillverkas. Den gick inte upp i pris.

Är väl inget konstigt med det
Nej, men det blir lite mycket när man måstemåste argumentera för sitt pris.

Om man följer @niclashills resonemang så är det ju dessutom bara att sitta lugnt i båten för klockan kommer ju skjuta iväg ännu mer (varför man nu ens säljer om man är så övertygad om det, personligen hade jag hellre lagt den i bankfacket och löst deg på annat håll)..

Nej, men det blir lite mycket när man måstemåste argumentera för sitt pris.

Om man följer @niclashills resonemang så är det ju dessutom bara att sitta lugnt i båten för klockan kommer ju skjuta iväg ännu mer (varför man nu ens säljer om man är så övertygad om det, personligen hade jag hellre lagt den i bankfacket och löst deg på annat håll)..
Fast att den gått upp i pris efter launch av den nya 126600 är väl inget att orda om?

När jag ändå har dig på tråden, @vaniljglass, skulle som sagt vara intressant att se dina svar på nedan, framför allt (2).

Måste säga att det är lite sjukt hur det begärda priset på 116600 ändrats senaste 6-8 månaderna.

Strax under 70k till över 90k.
20 000 upp på ett halvår för samma klocka i stort sett. Skick gör självklart ett par tusen, men tiotals tusen upp känns som hybris.
Enbart för kort serie och att 126600 inte blev så lyckad enligt en del.
Nä, någon måtta får det nog vara. Tänk realistiskt istället för trend... eller gå och köp senaste sandlerna för 35k eller något annat löjligt :)

Min input bara... sen att folk vill smida medans järnet är varmt lägger jag ingen värdering i.

När jag ändå har dig på tråden, @vaniljglass, skulle som sagt vara intressant att se dina svar på nedan, framför allt (2).
Irrelevanta frågor som du tror ska bevisa din poäng.

Det enda man behöver veta är att Dwellern tydligen har stuckit iväg 50% sedan den blev discontinued, och ni alla vill casha in - samtidigt som ni märkligt nog hävdar att den kommer öka i värde.
Svaret på allt är att ni vill sälja medan ni gör er en hacka. Absolut inget fel med det, om det nu finns någon som betalar 95k för något som var iskallt för 65 för ett litet tag sedan. Tycker dock inte ni behöver säga att den bara kommer öka, det blir bara konstigt. :)

Irrelevanta frågor som du tror ska bevisa din poäng.

Det enda man behöver veta är att Dwellern tydligen har stuckit iväg 50% sedan den blev discontinued, och ni alla vill casha in - samtidigt som ni märkligt nog hävdar att den kommer öka i värde.
Svaret på allt är att ni vill sälja medan ni gör er en hacka. Absolut inget fel med det, om det nu finns någon som betalar 95k för något som var iskallt för 65 för ett litet tag sedan. Tycker dock inte ni behöver säga att den bara kommer öka, det blir bara konstigt. :)
Intressant, men inga svar.

@jakobebelin du säljer alltså en klocka du inte har?
Och förväntar sig att någon ska betala 17500kr för en adressändring (du lika gärna kan dra tillbaka?) och hoppas att man får sagda klocka inom 3 månader? :D
Ja, vadå, alternativet är ju att få hem den och sen sälja direkt? Jag tycker mitt förfarande är mycket rimligt. Även om jag förstår vad du menar! Man får såklart ta över hela inlogget med klockan betald. Det är inte så svårt att vidimera eftersom det är tillverkarens och säljarens inloggningssida. Inga konstigheter? Du får gärna ifrågasätta men jag tycker faktiskt inte det är så konstigt. Jag kan ju knappas hjälpa att det har varit en lång väntan?

Inser att det inte verkar 100% trovärdigt. Jag är själv ingen superhaj i klockvärlden men jag trodde nog det var så pass vedertaget. Jag ska läsa om det är jättemånga som är skeptiska och i så fall ta ner. Jag har bara seriösa intentioner.

Inser att det inte verkar 100% trovärdigt. Jag är själv ingen superhaj i klockvärlden men jag trodde nog det var så pass vedertaget. Jag ska läsa om det är jättemånga som är skeptiska och i så fall ta ner. Jag har bara seriösa intentioner.

*räcker upp handen* Tycker också det känns märkligt att sälja en produkt som du inte äger.

Jag tror du har större lycka om du väntar tills du fått klockan, för att sedan lägga ut den till salu.

Och då för ett mindre pris.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp