• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Apropå att utelämna saker i annonser kan jag tycka att det är snudd på lika irriterande när man bestämmer åt köparen vilka defekter som märks och inte.

Exempel: Skrap på boetten och ding på bandhornet men inget som märks IMHO" Och det där IMHO för att visa att man ändå är lite skön och har påpekat det. Inte sällan kombinerat med ingen retur vilket kan göra det väldigt komplicerat om köparen inte alls håller med och tycker att dingen märks precis hela tiden.

Jag kan inte förstå varför det inte bara kan räcka med att peka ut bristerna, punkt.
Håller inte med dig fullt ut. Bilder kan överdriva repor och småsaker så det är en poäng i att få en subjektiv bedömning också. Gillar man inte säljarens returpolicy får man väl förhandla om den eller låta bli att köpa?

Håller inte med dig fullt ut. Bilder kan överdriva repor och småsaker så det är en poäng i att få en subjektiv bedömning också. Gillar man inte säljarens returpolicy får man väl förhandla om den eller låta bli att köpa?

Självklart kan man förhandla om eventuella returer och jag hårddrog exemplet med stora synliga fel som garanterat inte behöver subjektiv värdering.

Mindre oväntat att @Vincentb gick in och drog en like där det handlar om detaljer och transperens för annonser :)

Självklart kan man förhandla om eventuella returer och jag hårddrog exemplet med stora synliga fel som garanterat inte behöver subjektiv värdering.

Mindre oväntat att @Vincentb gick in och drog en like där det handlar om detaljer och transperens för annonser :)
Bilder och text är inte perfekt men man får göra så gott man kan. Bäst är affär F2F så man får göra sin egen bedömning.

Jämför med min egen
20171111_125700.jpg

@Oli
https://klocksnack.se/threads/seiko-skx009j.82797/

Hur ser "ploppen" kl 12:00 på bezeln ut? Ser ut som att den sticker ut vilket den inte ska göra, och dessutom är större än den borde?
Eller är det bilden som luras?
Ingen aning, en billig klocka och har haft den i en byrålåda sen jag fick den, har inte kollat speciellt noga eller jämfört med andra skx. Säljs som den är. Du får nog kolla med någon seiko expert. Det mitt otränade öga ser är att du inte har J varianten iallafall så det kanske skiljer mellan dem? Står ju även 21 jewels på min tavla och inte på din så dom är inte likadana. Kanske därför min har en lumeplupp som fyller ut hålet i bezelen? Vem vet, det kanske är din som ska ha mer lume? ;)

Jämför med min egen
20171111_125700.jpg
Ingen aning, en billig klocka och har haft den i en byrålåda sen jag fick den, har inte kollat speciellt noga eller jämfört med andra skx. Säljs som den är. Du får nog kolla med någon seiko expert. Det mitt otränade öga ser är att du inte har J varianten iallafall så det kanske skiljer mellan dem? Står ju även 21 jewels på min tavla och inte på din så dom är inte likadana. Kanske därför min har en lumeplupp som fyller ut hålet i bezelen? Vem vet, det kanske är din som ska ha mer lume? ;)

Så här ser min ut:
81675457-766C-49FB-9874-E0911EAD73E6.jpeg

Så här ser min ut:
81675457-766C-49FB-9874-E0911EAD73E6.jpeg
Inte heller en J ?
Notera att det står 21 jewels på tavlan, något mörkare färg på pepsi färgen samt det också står made in Japan på tavlan. Lumepluppen har jag ingen aning om varför det skiljer sig. Kanske är ett AM inlägg eller så är det pga J versionen. Ni får vända er till seiko-experterna för ett bättre svar för jag vet inte varför dom inte är identiska.
4B72ACED-F0CF-44E9-9BE1-5900C3EF7AC0.jpeg

Inte heller en J ?
Notera att det står 21 jewels på tavlan, något mörkare färg på pepsi färgen samt det också står made in Japan på tavlan. Lumepluppen har jag ingen aning om varför det skiljer sig. Kanske är ett AM inlägg eller så är det pga J versionen. Ni får vända er till seiko-experterna för ett bättre svar för jag vet inte varför dom inte är identiska.
4B72ACED-F0CF-44E9-9BE1-5900C3EF7AC0.jpeg
Lumepluppen ser konstig ut

Hey lugna kulorna nu, vet inte varför jag såg 6 bumps av en dealer idag, kollade på datorn och då vart det bara 3..
Men det är vel annorlunda regler för dealers? Kan inte bara vara samma, dom bet något?

"If you are a professional dealer and wish to extend your permits to post ads more frequently, please contact us."
Pro dealers behöver inte ha samma regler

• Like
Reactions: Bas
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp