• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Chad

Rolex
Kan ni släppa diskussionen. Visst några blev otroligt kränkta osv över att få ett pm med erbjudande om att köpa rabatterade klockor av vår forumssponsor. Men med tanke på vad Erikssons har gjort för KS i form av goodiebags etc så är det inte mer än rätt.
Ni befinner er på ett klockforum, hur fan kan ni bli upprörda av lite reklam med bra erbjudande av forumsponsorn?
Dags att logga ut om man inte kan finna sig i att få erbjudande om rabatterade klockor på ett klockforum.

Det som förbryllar mig är att många är så oförstående att folk reagerar på reklamen.

Jag gissar att det handlar om att de som reagerar negativt, inkl mig själv, är "röda" personer. Dvs att man själv vill ha kontroll över när man tar del av andras erbjudande, reklam etc.

Så man känner sig "lurad" att ta del av det, när man får ett personligt meddelande - som visar sig vara reklam när man väl läst igenom det.

I min värld hade de räckt med en banner, så kan dom som är intresserade klicka sig vidare och ta del av erbjudandet om dom vill det :)

Men håller helt klart med om att vi bör sätta stop för denna diskussion.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Är det verkligen ok att köra marknadsföring på det sättet, @Denke @daviden @Ministern ? Om det blir mer av den varan kommer det att urvattna forumet.
Ja det är rent ut sagt för jäkligt att skicka ut ett PM om att man kör utförsäljning på upp till 50% rabatt på utvalalda klockmodeller.

Att det dessutom göra så på ett klockforum är direkt stötande:D
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Shit vad ni som klagar på att folk ogillar reklamen har gått för långt.

Det är ju bara bra om både KS och dom som pyntat får ta del av folks åsikter.

Det är alltså bra med åsikter, men inte åsikter om folks åsikter? ;-)

Har du ens läst mitt inlägg kombinerat med senaste 2 sidorna här i tråden?
Att besvara en fråga med en fråga är vanligt om man saknar ett vettigt svar :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Det hade varit bra att få ett hum om vad det rörde sig om för klockor. För alla inblandade. Vill man ha hundra samtal med frågor om vilka klockor som är rabatterade? Särskilt med tanke på att man även skickar.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Med 17.000 + registrerade "medlemmar" som alla får ett pm är det ju inte svårt att skriva ett kommersiellt avtal på några kronor i kostnad per PM. Erikson tjänar igen det hela på ett antal försäljningar och de som driver forumet tjänar pengar på det. Inget konstigt med det. Folk är naiva som tror att detta är en ideell verksamhet. Det dräller av inkomstbringande reklam och precis som en dagstidning behövs den självklart för överlevnaden. Alla stora aktörer inom klockbranschen i Sverige vet, att syns vi på Klocksnack tjänar vi på det. Sponsring är för mig något som görs till föreningslivet i huvudsak.
"Vill du ha erbjudanden/reklam från våra annonsörer i pm"? Och en ruta att bocka i vid registrering, det tycker jag vore en bra lösning.
Går kanske inte eftersom det kostar pengar och jag antar att du inte bidragit med många kronor till driften. Hade du gjort det kanske funktionen funnits

Finns det något du gillar med KS?
Jag tycker det verkar som KS ger dig sömnlösa nätter mestadels.
 
Senast ändrad:

alfgren

Rolex
2-Faktor
Går kanske inte eftersom det kostar pengar och jag antar att du inte bidragit med många kronor till driften. Hade du gjort det kanske funktionen funnits
Tvärtom är det lagkrav på exakt detta. Man får inte samla in personuppgifter för ett ändamål (forumdrift) och sedan använda dem för ett annat (sälja till tredjepart) utan tidigare samtycke.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Med 17.000 + registrerade "medlemmar" som alla får ett pm är det ju inte svårt att skriva ett kommersiellt avtal på några kronor i kostnad per PM. Erikson tjänar igen det hela på ett antal försäljningar och de som driver forumet tjänar pengar på det. Inget konstigt med det. Folk är naiva som tror att detta är en ideell verksamhet. Det dräller av inkomstbringande reklam och precis som en dagstidning behövs den självklart för överlevnaden. Alla stora aktörer inom klockbranschen i Sverige vet, att syns vi på Klocksnack tjänar vi på det. Sponsring är för mig något som görs till föreningslivet i huvudsak.
"Vill du ha erbjudanden/reklam från våra annonsörer i pm"? Och en ruta att bocka i vid registrering, det tycker jag vore en bra lösning.
Finns inte mycket du gillar med KS va?
Väntar tålmodigt på att du ska komma på lösningen.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Shit vad ni som klagar på att folk ogillar reklamen har gått för långt.

Det är ju bara bra om både KS och dom som pyntat får ta del av folks åsikter.
När man klagar på folk som klagar på att folk klagar, då finns ingen återvändå.
Nu klagar jag på folk som klagar på folk som klagar på att folk klagar.
:)
 

Chad

Rolex
När man klagar på folk som klagar på att folk klagar, då finns ingen återvändå.
Nu klagar jag på folk som klagar på folk som klagar på att folk klagar.
:)

Jo precis. Att påstå att folk har gått för långt när folk spyr ut "idioter", "stick från forumet om du inte delar min åsikt!!!" och liknande kommentarer är att klaga.

Kom igen nu... Bättre kan du Jensa! :D
 
IMG_2710.GIF
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vem har samlat in p-uppgifter?
Mig veterligen kan du regga dig rätt anonymt
E-post kommer kunna tolkas som personuppgifter enligt GDPR. GDPR drar igång i maj, och då måste alla siter ha ett val att godkänna eller opta ut. I Klocksnacks fall innebär ”opta ut” att man väljer att radera sitt konto, och med det sin e-post och övrig data man skrivit in i personliga detaljer om sitt konto.
Något som Klocksnack självklart måste förhålla sig till, och kommer göra. Så klart.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jo precis. Att påstå att folk har gått för långt när folk spyr ut "idioter", "stick från forumet om du inte delar min åsikt!!!" och liknande kommentarer är att klaga.

Kom igen nu... Bättre kan du Jensa! :D
Jag skulle inte uttrycka mig så, men tycker hela diskussionen är waste of ettor och nollor i etern. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp