• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hade jag skrivit "det" i den meningen hade det blivit totalfel rent grammatiskt, men bra försök. PMa mig om du vill diskutera grammatik.
Nä det ids jag inte men mig veterligen är "kränkt" ett (1) uttryck. Alltså känner jag inte till betydelsen av det uttrycket. Nåväl, tråkigt du tog det så personligt. Ha en fin kväll!

Senast ändrad:
Lite väl gnälligt va. De är ju forumsponsor, tack vare dessa sponsorer har forumägarna råd att driva detta gratisforum.
Bara att strunta i det om man inte gillar det. Tror nog många andra däremot är sugna på att fynda lite. :)

Varför skulle dom som driver forumet göra det "gratis"? Sett att det påtalas i tid och otid men förstår inte logiken. Ett forum med 30-40k besökare/månad och tusentals aktiva medlemmar tjänar givetvis pengar.

Eller möjligheten finns att tjäna bra med pengar iaf.

Men du får gärna berätta hur du tänker.

Varför skulle dom som driver forumet göra det "gratis"? Sett att det påtalas i tid och otid men förstår inte logiken. Ett forum med 30-40k besökare/månad och tusentals aktiva medlemmar tjänar givetvis pengar.

Eller möjligheten finns att tjäna bra med pengar iaf.

Men du får gärna berätta hur du tänker.
1. Det är ett gratisforum för oss. En supernöje vi får ta del av helt gratis.
2. Forumets intäkter kommer från sponsorer/annonsörerna.
3. Utan sponsorer/annonsörer. Inget forum.

Har mycket svårt att bli upprörd. Det är ju inte så att man blir spammad av forumsponsorerna direkt. Jag är övertygad om att forumledningen kan hantera sådant här på ett alldeles utmärkt sätt.

Kommer det ett nytt PM vad som säljs ut speciellt till oss som är aktiva här? Nu är det ju bara allmänt hållen reklam. PM, visst men gärna "fynd" som är riktat speciellt och med detaljerade sådana. Annars känns ett Personligt meddelande som en dålig kanal.

Tycker att det är kanon med att denna typ av förnämliga erbjudanden via PM. Det enda som stör mig är att jag inte kan ta mig till Sumpan i helgen :(

Upprörd är fel ord men det är inte särskilt genomtänkt att skicka ett massmejl när man saknar webbshop...
Instämmer i det och dessutom borde det frågas innan, om man godkänner reklam via PM som andra kommersiella aktörer gör. "Men Det är ju gratis att vara medlem" säger en del, Facebook är också gratis men pengar tjänas på annonsörer har jag hört. Det handlar om att respektera sina medlemmar/kunder.
Som sagt, gärna PM efter medgivande med riktade detaljerade fina erbjudanden.

Instämmer i det och dessutom borde det frågas innan, om man godkänner reklam via PM som andra kommersiella aktörer gör. "Men Det är ju gratis att vara medlem" säger en del, Facebook är också gratis men pengar tjänas på annonsörer har jag hört. Det handlar om att respektera sina medlemmar/kunder.
Det kommer dessutom bli olagligt att skicka marknadsföringsmejl utan tidigare godkännande när GDPR* blir implementerat.

* Nya PUL https://cio.idg.se/2.1782/1.674864/gdpr-konsekvenser-utvecklare

Du kan inte riktigt jämföra Facebooks intäktsmodell med ett svenskt klockforums sätt att finansiera sig självt. Det handlar om ett meddelande i en digital inkorg, inte Jehovas Vittnen som tvingat in sig i ditt kök...

Du kan inte riktigt jämföra Facebooks intäktsmodell med ett svenskt klockforums sätt att finansiera sig självt. Det handlar om ett meddelande i en digital inkorg, inte Jehovas Vittnen som tvingat in sig i ditt kök...
Du har rätt! Det är svårt att jämföra då de ekonomiska intäkterna inte redovisas öppet. Driftkostnader per år, intäkter per år, kvar blir kanske en slant som skänks till Barncancerfonden i idealitetens tecken samt Jehovas vittnen :D

Vad är det egentligen som diskuteras? Ett pm från en duktig klock butik med erbjudanden. Butiken råkar också vara en sponsor av detta forum som vi alla gillar. @Denke har redan svarat att detta är okej. Ni som har problem med detta kan ju bara ta bort det ur inkorgen så är det borta. Förstår inte hur det äns kan bli diskussion. Har ni så lite problem i vardagen så ni känner att det är så jobbigt med reklam i er inkorg på ett GRATIS forum? Herregud..

Vad är det egentligen som diskuteras? Ett pm från en duktig klock butik med erbjudanden. Butiken råkar också vara en sponsor av detta forum som vi alla gillar. @Denke har redan svarat att detta är okej. Ni som har problem med detta kan ju bara ta bort det ur inkorgen så är det borta. Förstår inte hur det äns kan bli diskussion. Har ni så lite problem i vardagen så ni känner att det är så jobbigt med reklam i er inkorg på ett GRATIS forum? Herregud..
- Du får helt enkelt vänja dig vid här i livet att folk har olika åsikter och vill dryfta detta. Hur tänker du?

- Du får helt enkelt vänja dig vid här i livet att folk har olika åsikter och vill dryfta detta. Hur tänker du?
Jag tänker att det finns större problem i världen att älta än detta. Jag skulle inte bry mig om jag fick ett reklam pm om dagen om det var det som krävdes för att detta gratis forum skulle drivas vidare. Men nu är det ju andra gången på fem år om jag läste rätt. Jag tror vi alla överlever.

14BC2909-E484-457D-A62F-A698F2D0FA71.jpeg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp