• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Går det att se vilka märken/modeller som har nedsatt pris och vad priset är? PM:et nämnde gratis frakt men inget om hur/var man ser klockorna förutom i butik (då man ju inte behöver nyttja erbjudandet om fri frakt?).
 

Bas

Patek
@Act håll dig till tre bumpar :) blir lite trevligare då!

IMG_3546.PNG
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Var det bara jag som fick ett PM från @Anderz1 igår med inte mycket annat än en länk till hans annons? Helt ok för mig att forumsponsorer skickar ang rea men måste användare skicka ut massPM till alla för varje annons?
Du glömde förresten returpolicy i din annons... https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-moonwatch-professional.83076/#post-2085006

Edit: ser nu att den är avslutad. Men frågan om PM består
Det är endast administratörer som kan skicka ut mass-DM.
Detta är mycket riktigt andra gången på över fem år som det gjorts.
 

Joakim C

Cartier
Erikson är en av våra samarbetspartners. Dessutom en mycket uppskattad sådan. Att de riktar ett erbjudande direkt till KS medlemmar rörande bra priser på klockor via PM istället för helt publikt är inget konstigt. Tvärtom, vi ser det enbart som något positivt och det är helt sanktionerat av oss som driver forumet. Det betyder däremot inte att det kommer att hända ofta (det är andra gången på fem år det händer...) och det betyder inte heller att någon annan har fritt spelrum att göra det. ;)
Av respekt för dina "medlemmar" som verkar på det kommersiella Klocksnack borde det frågas vid registrering om vederbörande önskar reklam via pm. Jag vill gärna ha PM med specifika erbjudanden och sköna erbjudanden riktat till mig. Det som skickades nu ger mig ingenting. Inga direkta erbjudanden som jag kan utnyttja.
Med hopp om nya PM med specifika erbjudanden som jag kan använda mig av...:)
 
Senast ändrad:

ursula

Omega
Jag har en lite mer allmän fråga. Då och då ser man klockor till salu som är nya eller praktiskt taget nya. Enbart idag har jag sett en klocka som fortfarande är inplastad och en annan som togs ur flera månaden.

Självklart är det väl olika från fall till fall men kan någon förklara för mig varför folk säljer så nya klockor? Det måste ju vara otroligt dåligt ekonomiskt att sälja en ny klocka. Den som fortfarande är inplastad borde väl dessutom öppet köp eller bytesrätt gälla på eller?

Någon som har en förklaring?
 

Moreno

Cartier
Jag har en lite mer allmän fråga. Då och då ser man klockor till salu som är nya eller praktiskt taget nya. Enbart idag har jag sett en klocka som fortfarande är inplastad och en annan som togs ur flera månaden.

Självklart är det väl olika från fall till fall men kan någon förklara för mig varför folk säljer så nya klockor? Det måste ju vara otroligt dåligt ekonomiskt att sälja en ny klocka. Den som fortfarande är inplastad borde väl dessutom öppet köp eller bytesrätt gälla på eller?

Någon som har en förklaring?
Mycket bra fråga. Ibland ser man klockor som är helt inplastade. Jag tror att folk köper klockor billigt på semestern och hoppas någon åtminstone ska betala flygresan åt dom.
 

TheRedDevil

Cartier
Av respekt för dina "medlemmar" som verkar på det kommersiella Klocksnack borde det frågas vid registrering om vederbörande önskar reklam via pm. Jag vill gärna ha PM med specifika erbjudanden och sköna erbjudanden riktat till mig. Det som skickades nu ger mig ingenting. Inga direkta erbjudanden som jag kan utnyttja.
Med hopp om nya PM med specifika erbjudanden som jag kan använda mig av...:)
Men varför skulle dem fråga om du är okej med det när det är du själv som frivilligt signar upp på sidan? Så det du gnäller på är att just DU inte kan använda dig av detta erbjudande? Signa ut från KS om du tycker att 2 reklam pm inom 5 år är ett så stort problem
 

Chad

Rolex
Men varför skulle dem fråga om du är okej med det när det är du själv som frivilligt signar upp på sidan? Så det du gnäller på är att just DU inte kan använda dig av detta erbjudande? Signa ut från KS om du tycker att 2 reklam pm inom 5 år är ett så stort problem

Shit vad ni som klagar på att folk ogillar reklamen har gått för långt.

Det är ju bara bra om både KS och dom som pyntat får ta del av folks åsikter.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Hej. Har precis bytt däck på bilen så har missat lite. Har vi kommit fram till huruvida en huvudsponsor har rätt eller ej att PM erbjudanden? Är sjukt nyfiken...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Men varför skulle dem fråga om du är okej med det när det är du själv som frivilligt signar upp på sidan?
Ett hyfsat bra skäl är att lagen säger det. Det är därför varenda större sajt har checkboxar till höger och vänster vid registrering. Inte för att de vill utan för att de måste.

Dock tror jag Datainspektionen kommer ha rätt många case att driva innan Klocksnack...
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Kan ni släppa diskussionen. Visst några blev otroligt kränkta osv över att få ett pm med erbjudande om att köpa rabatterade klockor av vår forumssponsor. Men med tanke på vad Erikssons har gjort för KS i form av goodiebags etc så är det inte mer än rätt.
Ni befinner er på ett klockforum, hur fan kan ni bli upprörda av lite reklam med bra erbjudande av forumsponsorn?
Dags att logga ut om man inte kan finna sig i att få erbjudande om rabatterade klockor på ett klockforum.
 

Joakim C

Cartier
Med 17.000 + registrerade "medlemmar" som alla får ett pm är det ju inte svårt att skriva ett kommersiellt avtal på några kronor i kostnad per PM. Erikson tjänar igen det hela på ett antal försäljningar och de som driver forumet tjänar pengar på det. Inget konstigt med det. Folk är naiva som tror att detta är en ideell verksamhet. Det dräller av inkomstbringande reklam och precis som en dagstidning behövs den självklart för överlevnaden. Alla stora aktörer inom klockbranschen i Sverige vet, att syns vi på Klocksnack tjänar vi på det. Sponsring är för mig något som görs till föreningslivet i huvudsak.
"Vill du ha erbjudanden/reklam från våra annonsörer i pm"? Och en ruta att bocka i vid registrering, det tycker jag vore en bra lösning.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Jag har en lite mer allmän fråga. Då och då ser man klockor till salu som är nya eller praktiskt taget nya. Enbart idag har jag sett en klocka som fortfarande är inplastad och en annan som togs ur flera månaden.

Självklart är det väl olika från fall till fall men kan någon förklara för mig varför folk säljer så nya klockor? Det måste ju vara otroligt dåligt ekonomiskt att sälja en ny klocka. Den som fortfarande är inplastad borde väl dessutom öppet köp eller bytesrätt gälla på eller?

Någon som har en förklaring?
Min teori: Vissa köper och tröttnar direkt. Säljer. Andra har bra kontakt med leverantör/ad och kan få loss klockor billigt som de sedan säljer vidare.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp