• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet inte om det är rätt tråd för denna fråga men kör ändå. Jag har sett att en del som säljer klockor vill göra upp eventuell affär på bank eller hos AD. Detta kan jag mycket väl förstå då det minskar risken för obehagligheter. Dock leder detta osökt fram till min fråga. Hur fasen får ni banken/ADn att acceptera att ni hänger där och kränger begagnade klockor?
Skulle heller aldrig vilja klampa in på typ Nymans o be om att få låna ett bord som jag ska använda för försäljning haha. Kanske låter mer seriöst? Vad vet jag?
Däremot kan man ju be om att få kontrollera klockan hos en AD om klockan man säljer faller inom ramen..

Känns som att summan av detta är att många skriver det men ingen gör det egentligen...
Jag iaf brukar göra upp F2F affärer antingen på ett fik bland folk där naturligtvis fikat ingår eller ännu hellre på mitt jobb, där det även där ingår dricka/kaffe/mat. Lite service minded får man väl vara;)

Jag iaf brukar göra upp F2F affärer antingen på ett fik bland folk där naturligtvis fikat ingår eller ännu hellre på mitt jobb, där det även där ingår dricka/kaffe/mat. Lite service minded får man väl vara;)
Personligen har jag ännu aldrig vare sig sålt eller köpt klocka privat. Rent spontant så låter det vettigt med att göra det på jobbet.

Personligen har jag ännu aldrig vare sig sålt eller köpt klocka privat. Rent spontant så låter det vettigt med att göra det på jobbet.
Man har du aldrig köpt eller sålt en klocka??? Jag tycker iaf att det är trevligt med en fika o en pratstund o se till att alla är nöjda..

Banken kanske går om man har bankfack där men kan man ha med sig "gäst" in bland facken? Har själv inte haft bankfack på 15 år. Det hade som sagt varit kul att veta hur det här fungerar.

Det är OK på Nordea Västerås, de har iaf inte sagt något annat... Jag går in utan att säga något med eget kort och kod.

Var OK (för två år sedan iaf) på SEB i Kungsträdgården.

hej, det är lugnt, blir lite irriterade bara när folk påstår saker utan att först ha kollat upp ordentligt. Kan ju få folk att tro att jag skulle sälja oäkta grejjer.Viktigt med bra renome på detta forum. allt gott. Med vänlig hälsning JLC
Sorry, var inte min mening att få den att framstå som oäkta ville bara upplysa om att en ny kostar 80 euro. Lycka till med försäljningen.

Sorry, var inte min mening att få den att framstå som oäkta ville bara upplysa om att en ny kostar 80 euro. Lycka till med försäljningen.
Det är lungt, trodde det var du som postade länk till en klon och påstod det var samma och raljerade över om den var äkta. Strunt samma. har redan en köpare.

Vet inte om det är rätt tråd för denna fråga men kör ändå. Jag har sett att en del som säljer klockor vill göra upp eventuell affär på bank eller hos AD. Detta kan jag mycket väl förstå då det minskar risken för obehagligheter. Dock leder detta osökt fram till min fråga. Hur fasen får ni banken/ADn att acceptera att ni hänger där och kränger begagnade klockor?
Det är klart att man inte ska göra upp en affär hos AD. Vad jag tror och hoppas att man avser är det ett möte hos AD för ett äkthetsbevis hos urmakaren. Därefter får köpare och säljare gå vidare till ett cafe eller bank. Att slutföra affären inne hos AD vore respektlöst och värt en närmare titt i trottoaren utanför.

Det är lungt, trodde det var du som postade länk till en klon och påstod det var samma och raljerade över om den var äkta. Strunt samma. har redan en köpare.
Det var jag, men jag raljerade inte, men jag tror att det är samma apparat men med annat namn men det hör inte hit. Att du lyckas sälja en två år gammal till ett högre pris än en ny Modalo är imponerande, grattis...!

Det var jag, men jag raljerade inte, men jag tror att det är samma apparat men med annat namn men det hör inte hit. Att du lyckas sälja en två år gammal till ett högre pris än en ny Modalo är imponerande, grattis...!
Dessa låg som sagt runt 80 euro när de såldes 2013 och 2014 i enlighet med denna tidigare postade länk http://www.modalo.com/index.php/en/products/watch-winders?id=358 . Jag bjuder på en länk till från ebay som styrker detta pris http://www.ebay.it/itm/Orologi-Automatici-Modalo-luxwinder-Flint-601011-/400623326653
@JLC kan du inte bjuda på i alla fall en länk som styrker ditt uppgivna pris på 249 euro från 2013/2014?

Dessa låg som sagt runt 80 euro när de såldes 2013 och 2014 i enlighet med denna tidigare postade länk http://www.modalo.com/index.php/en/products/watch-winders?id=358 . Jag bjuder på en länk till från ebay som styrker detta pris http://www.ebay.it/itm/Orologi-Automatici-Modalo-luxwinder-Flint-601011-/400623326653
@JLC kan du inte bjuda på i alla fall en länk som styrker ditt uppgivna pris på 249 euro från 2013/2014?
@JLC Inget svar här, än så länge, men du har i alla fall haft tid att ta bort de 249 euro som du angav som nypris i din ursprungliga annons. Du har dock kvar säljpriset på 1500kr och har satt annonsen som avslutad. Har du krängt den till en annan KS medlem för 1500kr eller hur ligger det till? Du fick ju info om 80 euro nypris redan igår kväll innan den var såld.

Det var jag och jag tror visserligen att det är samma apparat men med annat namn men det hör inte hit. Att du lyckas sälja en två år gammal till ett högre pris än en ny Modalo är imponerande, grattis...!
Det är precis detta jag menar, är det inte påhopp om oäkta så byter man till att störa sig på priset och är det inte det så hittar man nåt annat att klaga över, har folk inget jobb eller annat för sig om dagarn. För mig är det lite "en man som heter Ove" varning, pensionärer som fördriver tiden genom att hitta saker att klaga på,
@JLC Inget svar här, än så länge, men du har i alla fall haft tid att ta bort de 249 euro som du angav som nypris i din ursprungliga annons. Du har dock kvar säljpriset på 1500kr och har satt annonsen som avslutad. Har du krängt den till en annan KS medlem för 1500kr eller hur ligger det till?
lägg ner och skaffa dig ett liv, har inte tid med det här tramset, har ett jobba att sköta. punkt.

@JLC Tycker du har en märklig inställning till forumets grundprinciper som du visar i bland annat denna tråd. Frågan kvarstår. Du lägger ut en winder för 1500kr och påstår att nypriset är 249 euro. Du blir upplyst om att nypriset var 80 euro och får länkar som styrker detta. Du kan inte styrka ditt nypris och tar bort detta ur din annons dagen efter men har kvar säljpriset på 1500kr. Du sätter sedan din annons som avslutad. Jag undrar således om du krängt på någon en winder för 1500kr som kostade ny 80 euro för två till tre år sedan? Om du sålt den för ett annat pris föreslår jag att du ändrar din annons då avslutade annonser just fungerar som en referens. @Denke det vore ju olyckligt om det börjar säljas gamla winders med nypris på 80 euro för runt 1500kr.

@JLC Tycker du har en märklig inställning till forumets grundprinciper som du visar i bland annat denna tråd. Frågan kvarstår. Du lägger ut en winder för 1500kr och påstår att nypriset är 249 euro. Du blir upplyst om att nypriset var 80 euro och får länkar som styrker detta. Du kan inte styrka ditt nypris och tar bort detta ur din annons dagen efter men har kvar säljpriset på 1500kr. Du sätter sedan din annons som avslutad. Jag undrar således om du krängt på någon en winder för 1500kr som kostade ny 80 euro för två till tre år sedan? Om du sålt den för ett annat pris föreslår jag att du ändrar din annons då avslutade annonser just fungerar som en referens. @Denke det vore ju olyckligt om det börjar säljas gamla winders med nypris på 80 euro för runt 1500kr.
men vad är problemet, vill du köpa den eller är du inte ens intresserad av den? Vi har konstaterat att den är äkta, räcker det inte nu? gnäller du bara för att du inte har nåt bättre för dig. För det är väl inte så att du bara är missunnsam? ;-) Jag har ingen bevis- eller rapporteringsskyldighet till dig så lägg ner.

@JLC Jag tolkar det som att du sålt din två år gamla 80 euros winder för ca 1500kr på klocksnack. Du har vidare raderat ditt angivna nypris på 249 euro utan att ersätta det med korrekt nypris trots att du erhållit två länkar som tydligt påvisar nypriset på 80 euro. Jag konstaterar att vi alla är olika och ser på forumets grundprinciper på lite olika sätt.

@JLC Jag tolkar det som att du sålt din två år gamla 80 euros winder för ca 1500kr på klocksnack. Du har vidare raderat ditt angivna nypris på 249 euro utan att ersätta det med korrekt nypris trots att du erhållit två länkar som tydligt påvisar nypriset på 80 euro. Jag konstaterar att vi alla är olika och ser på forumets grundprinciper på lite olika sätt.
Jag tolkar det som att du är kommunistiskt lagd ;-)

Jag tolkar det som att du är kommunistiskt lagd ;-)
Jag tror inte att du förstår problemet. Det huvudsakliga problemet är inte att du säljer en vara för 1500kr när den ny kostade 80 euro. Problemet är att du skriver en bedräglig annons där du uppger nypris 249 euro. Du blir upplyst om detta i denna tråd men väljer ändå att ha kvar ditt angivna nypris på 249 euro. Först dagen efter när du ånyo får en länk till nypris 80 euro så ändrar du inte ditt nypris utan raderar det helt men har kvar ditt säljpris på 1500kr. Lite senare sätter du annonsen som avslutad med säljpris 1500kr.

Jag tror inte att du förstår problemet. Det huvudsakliga problemet är inte att du säljer en vara för 1500kr när den ny kostade 80 euro. Problemet är att du skriver en bedräglig annons där du uppger nypris 249 euro. Du blir upplyst om detta i denna tråd men väljer ändå att ha kvar ditt angivna nypris på 249 euro. Först dagen efter när du ånyo får en länk till nypris 80 euro så ändrar du inte ditt nypris utan raderar det helt men har kvar ditt säljpris på 1500kr. Lite senare sätter du annonsen som avslutad med säljpris 1500kr.
"Viktigt med bra renome på detta forum."

"Viktigt med bra renome på detta forum."
Exakt. Annonsen tillbakadragen så jag slipper mer skit. Jag vet vad jag betalade för denna 2014, skiter väl i om det nån stans i världen finns nån som mot förmodan har denbilligare. Fri marknad, fritt val. Renome byggs på bra relation och äkta varor. Pris något mellan köpare och säljare, men som sagt jag har dragit tillbaka annonsen helt.

Jag kommer ändra till tillbakadragen om det nu gör dig personligen nöjdare.

Så tillbakadragen helt, inget sälj, nöjd!! Kommer dock bevaka allt du företar dig framöver, frågan är om jag inte gör en DD på dig när jag ändå är igång
Avslutad som du satte din annons betyder att objektet är sålt eller bytt så fint att du nu använder tillbakadragen. Säkert fler än jag som uppskattar att du följer forumets riktlinjer och regler. Vad är en DD, är det skönt?

Avslutad som du satte din annons betyder att objektet är sålt eller bytt så fint att du nu använder tillbakadragen. Säkert fler än jag som uppskattar att du följer forumets riktlinjer och regler. Vad är en DD, är det skönt?
Due Diligence. Hoppas du inte har några skelett i din ekonomiska garderob ;)

Exakt. Annonsen tillbakadragen så jag slipper mer skit. Jag vet vad jag betalade för denna 2014, skiter väl i om det nån stans i världen finns nån som mot förmodan har denbilligare. Fri marknad, fritt val. Renome byggs på bra relation och äkta varor. Pris något mellan köpare och säljare, men som sagt jag har dragit tillbaka annonsen helt.
Vill poängtera och uppmärksamma att jag samma dag lade upp en annons på en annan winder där jag skänker pengarna oavkortat till BCF!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp