öhh va?Lika äkta som en vitguldsring i stål?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
öhh va?Lika äkta som en vitguldsring i stål?
https://klocksnack.se/threads/breitling-colt-automatic-44mm-prisbump.61222/
@Bkapten , du tänker väl inte köra en komplett klocka i ultraljudstvätten?
Det känns ju då som ett väldigt säkert och bra alternativ.Det är OK på Nordea Västerås, de har iaf inte sagt något annat... Jag går in utan att säga något med eget kort och kod.
Var OK (för två år sedan iaf) på SEB i Kungsträdgården.
Är det det folk menar så förstår jag äntligen! Givetvis kommer då följdfråga på det. Kan man bara släntra in för äkthetsbevis eller ringer man och bestämmer tid? Jag föreställer mig att det är en kostnad för det. Vad brukar det kosta och är det köpare eller säljare som normalt står för det?Det är klart att man inte ska göra upp en affär hos AD. Vad jag tror och hoppas att man avser är det ett möte hos AD för ett äkthetsbevis hos urmakaren. Därefter får köpare och säljare gå vidare till ett cafe eller bank. Att slutföra affären inne hos AD vore respektlöst och värt en närmare titt i trottoaren utanför.
när jag köpte min första dyrare begagnade klocka kom jag och säljaren överens om att han lämnade in den hos lokala ADn för äkthetsintyg/värdering. Detta skulle ta några timmar så vi träffades sedan hos ADn där jag betalade för intyget och fick mitt namn på värderingsintyget. Vi gick sedan tillsammans till min bank där vi slutförde affären. Hade swisch funnits så hade jag kunnat föra över pengarna direkt till säljaren i samband med att värderingsintyget skrevs. Win Win Win så att säga.Är det det folk menar så förstår jag äntligen! Givetvis kommer då följdfråga på det. Kan man bara släntra in för äkthetsbevis eller ringer man och bestämmer tid? Jag föreställer mig att det är en kostnad för det. Vad brukar det kosta och är det köpare eller säljare som normalt står för det?
Det bästa är att ringa AD så de är förberedda. Urmakaren måste vara där och ha tid avsatt. Det kan kosta upp till 1200 kr tror jag och det är köparen som betalar. Det är köparen som har intresse av att veta om klockan är äkta eller inte. Det är bra att göra det i de fall man är osäker. Handlar du av någon med gott rykte på KS behövs nog inte den här åtgärden. Bara att säljaren går med på att ni börjar hos AD för äktehetsintyg bådar ju gott. Den som försöker sälja på dig fejk försöker nog få dig övertygad om att det inte behövs.Är det det folk menar så förstår jag äntligena! Givetvis kommer då följdfråga på det. Kan man bara släntra in för äkthetsbevis eller ringer man och bestämmer tid? Jag föreställer mig att det är en kostnad för det. Vad brukar det kosta och är det köpare eller säljare som normalt står för det?
Tack för den informationen. Mycket matnyttigt för en som inte har riktig koll.Det bästa är att ringa AD så de är förberedda. Urmakaren måste vara där och ha tid avsatt. Det kan kosta upp till 1200 kr tror jag och det är köparen som betalar. Det är köparen som har intresse av att veta om klockan är äkta eller inte. Det är bra att göra det i de fall man är osäker. Handlar du av någon med gott rykte på KS behövs nog inte den här åtgärden. Bara att säljaren går med på att ni börjar hos AD för äktehetsintyg bådar ju gott. Den som försöker sälja på dig fejk försöker nog få dig övertygad om att det inte behövs.
Kanon! Bra med info!när jag köpte min första dyrare begagnade klocka kom jag och säljaren överens om att han lämnade in den hos lokala ADn för äkthetsintyg/värdering. Detta skulle ta några timmar så vi träffades sedan hos ADn där jag betalade för intyget och fick mitt namn på värderingsintyget. Vi gick sedan tillsammans till min bank där vi slutförde affären. Hade swisch funnits så hade jag kunnat föra över pengarna direkt till säljaren i samband med att värderingsintyget skrevs. Win Win Win så att säga.
Fråga på du, annars får en inge veta.Tack för den informationen. Mycket matnyttigt för en som inte har riktig koll.
Vem har påstått att det är en vitguldsring? Jag säljer en omärkt AM stålring i stål inget annat.Lika äkta som en vitguldsring i stål?
Sicken tråkig attiityd du ligger inne med. Hotar med dd, kallar folk för idioter med mera. Om du besvarar inläggen sakligt och artigt så kommer du kanske få det goda renommé du vill ha här på forumet?Vem har påstått att det är en vitguldsring? Jag säljer en omärkt AM stålring i stål inget annat.
Man kan ju undra om detta är begåvningsreservens sista utpost...
inte alls, bra poäng, dock var det: 1) inte jag som började eller drog igång detta 2) jag har aldrig kallat någon idiot bokstavligen 3) måste få försvara mig när det kommer osakliga angrepp om fake winders etc.Sicken tråkig attiityd du ligger inne med. Hotar med dd, kallar folk för idioter med mera. Om du besvarar inläggen sakligt och artigt så kommer du kanske få det goda renommé du vill ha här på forumet?
Även om man tycker att folk är dumma i huvudet så behöver man ju inte basunera ut det till allt och alla.
Jag misstänker att jag kommer få skit för detta men det var faktiskt skrivet i all välmening.
Dungeons and Dragons.DD = day-date
eller?
DD = day-date
eller?
Jag tycker bara det är lite lustigt med inställningen att en bra renommé bygger på bra relationer och äkta varor, för att i nästa andetag kränga aftermarketprylar som ska föreställa ädelmetall..Vem har påstått att det är en vitguldsring? Jag säljer en omärkt AM stålring i stål inget annat.
Man kan ju undra om detta är begåvningsreservens sista utpost...
Den enda som påstår att de ska föreställa ädelmetall är du, sorryJag tycker bara det är lite lustigt med inställningen att en bra renommé bygger på bra relationer och äkta varor, för att i nästa andetag kränga aftermarketprylar som ska föreställa ädelmetall..
Det där har man spelat på Atari Var några år sedan.Double Dragon
Många timmar spenderades framför nintendo't. Garanterade ömma tummar i dagar efteråt...Det där har man spelat på Atari Var några år sedan.
Ajjabajja @Sebastard , faketavlor med varumärkesintrång är inte tillåtna.
Den typen av glasring på en rolex datejust kommer endast i ädelmetall. Det är det enda jag påstår.Den enda som påstår att de ska föreställa ädelmetall är du, sorry
Bara ett förtydligande på det. Moddade Seikos, hus ställer vi oss till dem?Ajjabajja @Sebastard , faketavlor med varumärkesintrång är inte tillåtna.
Aftermarketdelar är bespottade men tillåtna, fakedelar där företagsnamnet (typ Seikos namn eller logga) är utskrivet är inte tillåtet.Bara ett förtydligande på det. Moddade Seikos, hus ställer vi oss till dem?