• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Nja..... men denna tycker jag faktiskt är riktigt mysig. Kan dock inte ref men antar att det är något på 32234.24324.4212774.645..434443.%€

010_i12JPG.jpg



Mycket OT nu..
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Angående att sälja AP så är nog motsvarigheten vad det gäller bilar att sälja AMG-Merca. Aldrig tidigare har man stött på så mycket trötta människor. Kan säga att jag än idag tio år efter att jag sålde min E55 är imponerad av den avsaknad av intellekt som uppenbarade sig då.

OBS: detta inlägga har inget att göra med inlägget ovan utan är bara lite allmänt babbel från min sida.

Bjuder på ett smakprov:

IMG_8993.PNG
IMG_8994.PNG
Aj, det gjorde ont i ögonen att läsa det där. Kämpa alla säljare på Blocket!
 

månljus

Panerai
Ingen fråga eller klagande egentligen utan mest en stilla fundering, är inte en sänkning med 200 kr rätt menlös ändå när vi snackar närmare 80k?
https://klocksnack.se/threads/rolex...et-2016-från-svensk-ad-nytt-pris-24-10.61249/
Ja absolut. Och som du kan se så har annonsen snart legat ute en månad. Det är annonser som den där som gör att jag önskar att man kunde blocka enskilda trådar istället som nu där man behöver blocka medlemmen för att slippa se tramset.
 
Hittade ingen allmän tråd om auktioner på kaplans (trots ivrigt sökande) utan enbart om specifika auktioner. Nu på lördag (29e) auktioneras denna ut, och spontant känns det som ett klipp. Står inget om några defekter, och det är ju en relativt eftertraktad modell. Några åsikter?

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3116/vara/1264626
Verkar dock ha rätt bra stretch i länken (vet dock inte om det går att åtgärda till vettigt pris) samt av vad jag tror mig kunnat tolka av att läsa runt här så ser den ganska välpolerad ut dvs rund i formerna. Huruvida det är ett bra klipp beror på vart den landar och jag är alltför okunnig att säga något om skicket överlag. Intressant dock då jag är mycket sugen på en 36 mm AP :)
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Halkat in i fel tråd? ;)
Som jag skrev hittade jag ingen allmän tråd om kaplans, så jag tyckte detta fick duga.
Verkar dock ha rätt bra stretch i länken (vet dock inte om det går att åtgärda till vettigt pris) samt av vad jag tror mig kunnat tolka av att läsa runt här så ser den ganska välpolerad ut dvs rund i formerna. Huruvida det är ett bra klipp beror på vart den landar och jag är alltför okunnig att säga något om skicket överlag. Intressant dock då jag är mycket sugen på en 36 mm AP :)
Stretch i länken kan man väl leva med, poleringen likaså. Självklart hade en i perfekt skick varit ännu mer lockande, men då sprängs min budget ganska rejält. Om den landar runt 50k inkl. provision, skulle det vara rimligt tros?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Som jag skrev hittade jag ingen allmän tråd om kaplans, så jag tyckte detta fick duga.

Stretch i länken kan man väl leva med, poleringen likaså. Självklart hade en i perfekt skick varit ännu mer lockande, men då sprängs min budget ganska rejält. Om den landar runt 50k inkl. provision, skulle det vara rimligt tros?
Jag var inne och kollade på den och länken är riktigt risig. Tog inte ens fram den ur montern. Länken är minst halva grejen på en AP. Vad kostar en fin 36 mm?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp