• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Revolve01

Omega
Givetvis.
Jag förstår (egentligen inte men upp till var och en som sagt) att man betalar premium för att sitta i fina lokaler och få en kaffe/glas skumpa och köpa hos AD istället för gråhandlare, men att säga att en klocka som säljs i andra hand är värd mer pga den är utplockad hos AD (oftast svensk, det är såklart värt mkt mer) är trams.

Edit: Priset på Seikon i fråga lägger jag mig inte i, vet inte vad den ska eller bör kosta.
Var bara argumentet om att den var köpt hos AD skulle göra den mer värd som jag reagerade på.

Men seriöst mår du inte bättre av att veta att klockan gått "den rätta vägen från fabriken" istället för nån mysko handlare i Singapore eller Hongkong som du aldrig ens sett. Pratar nu om köpt av dyrare klockor...
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Underskatta inte asiaters förmåga att förfalska saker. Även om klockan är billig så är fake ännu billigare.

Även om sannolikheten är minimal i detta fall så är det hög risk om man sitter och köper på ebay.

Självklart, naivt att tro annat. Marginalerna på en falsk Seiko är nog generellt sett högre än på en falsk Rolex, Många som köper Seiko har inte samma nördiga syn som oss på klockor och köper en Seiko för att "den ska fungera", att lägga 2 lax på en Seiko föregås inte, generellt, av alltför djupa analyser eller rädsla/skepsis (av oss ickenördar), sen tänker densamma nog "vem förfalskar en Seiko?"

Risk/reward också bra mkt trevligare om jag ska föra in falska Seikos i landet kontra falska Rolex ellee dylikt. Sen har jag fördelen att kunna nyttja alla plattformar, iaf till mycket högre grad. Kan nog garantera att jag på ett Ebaykonto hinner lägga upp och kränga 100 falska Seikos till marknadspris innan jag är out. Rolex? Inte en enda?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Snart så Swishar jag 100 lax till @Leben , kräver delägarskap och delar ut varningar till höger och vänster för OT DeLuxe!!!!!!!!!!

Och ja ni ser helt rätt...det är tio, (10), utropstecken :mad::mad::mad: TIO....HÖR NI DET!!!!!
Inte ofta man ser dig så ilsk, du håller alltid ett sakligt resonemang och en trevlig ton, jag antar att du tröttnat rejält (har ej orkat läsa alla inlägg i trådens senare del)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Inte ofta man ser dig så ilsk, du håller alltid ett sakligt resonemang och en trevlig ton, jag antar att du tröttnat rejält (har ej orkat läsa alla inlägg i trådens senare del)

Pappa blir bara så trött när barnen inte vill lyssna. fyra sidor om prissättningen av en Seiko Sarb kanske kan räcka.
(Sen så är jag inte arg på riktigt....det är extremt sällan det händer och aldrig på ett internetforum :) )

Dina utropstecken är inte värt denna skit, ta dig en drink =)

Ja, nu får det räcka med den här tråden går ikväll och spriten är nog enda räddningen för nerverna vid det här laget. Ska bara avsluta med att dela dela ut en varning till @Matts för dubbelpost. Billigt knep för att samla inlägg.








;)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Pappa blir bara så trött när barnen inte vill lyssna. fyra sidor om prissättningen av en Seiko Sarb kanske kan räcka.
(Sen så är jag inte arg på riktigt....det är extremt sällan det händer och aldrig på ett internetforum :) )



Ja, nu får det räcka med den här tråden går ikväll och spriten är nog enda räddningen för nerverna vid det här laget. Ska bara avsluta med att dela dela ut en varning till @Matts för dubbelpost. Billigt knep för att samla inlägg.









;)

Jag tar den, skyller dock på SJs sega wi-fi. Kan man ta det på resegarantin? Trevlig helg på er!!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Men seriöst mår du inte bättre av att veta att klockan gått "den rätta vägen från fabriken" istället för nån mysko handlare i Singapore eller Hongkong som du aldrig ens sett. Pratar nu om köpt av dyrare klockor...
Kunde inte brytt mig mindre vilken väg min klocka tagit till mig, såvida:
1.Klockan är äkta
2.Certet korrekt ifyllt
3.Klockan är plastad och nyskick.
Vid nyköp då dvs!

Med det sagt ska jag inte gå mer OT :)
 

Omega87

Rolex
Givetvis.
Jag förstår (egentligen inte men upp till var och en som sagt) att man betalar premium för att sitta i fina lo
Givetvis.
Jag förstår (egentligen inte men upp till var och en som sagt) att man betalar premium för att sitta i fina lokaler och få en kaffe/glas skumpa och köpa hos AD istället för gråhandlare, men att säga att en klocka som säljs i andra hand är värd mer pga den är utplockad hos AD (oftast svensk, det är såklart värt mkt mer) är trams.

Edit: Priset på Seikon i fråga lägger jag mig inte i, vet inte vad den ska eller bör kosta.
Var bara argumentet om att den var köpt hos AD skulle göra den mer värd som jag reagerade på.

Det finns dem som anser att just en klocka såld av en AD och t.o.m. svensk AD betingar ett MARGINELLT högre värde. Knappast ca 50% mer i det här fallet.
 

Moreno

Cartier
QUOTE="Clark Kent, post: 2197544, member: 8454"]Pappa blir bara så trött när barnen inte vill lyssna. fyra sidor om prissättningen av en Seiko Sarb kanske kan räcka.
(Sen så är jag inte arg på riktigt....det är extremt sällan det händer och aldrig på ett internetforum :) )



Ja, nu får det räcka med den här tråden går ikväll och spriten är nog enda räddningen för nerverna vid det här laget. Ska bara avsluta med att dela dela ut en varning till @Matts för dubbelpost. Billigt knep för att samla inlägg.

;)[/QUOTE]

IMG_20180209_194108.jpg
 

Omega87

Rolex
QUOTE="Clark Kent, post: 2197544, member: 8454"]Pappa blir bara så trött när barnen inte vill lyssna. fyra sidor om prissättningen av en Seiko Sarb kanske kan räcka.
(Sen så är jag inte arg på riktigt....det är extremt sällan det händer och aldrig på ett internetforum :) )



Ja, nu får det räcka med den här tråden går ikväll och spriten är nog enda räddningen för nerverna vid det här laget. Ska bara avsluta med att dela dela ut en varning till @Matts för dubbelpost. Billigt knep för att samla inlägg.

;)

IMG_20180209_194108.jpg
[/QUOTE]

Härligt! Hoppas den smakar :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag håller med er. Köp nu. Priset har gått upp till 25000 kr i och med att den blivit känd. PappersKopia på denna debatt ingår i köpet tillsammans med signatur.
Nej, nej. Dra inte in mig i din sfär, jag är inte alls på din sida. Jag tycker bara att det börjar bli tröttsamt, och precis som många andra har du haft en ganska tråkig ton mot slutet .
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp