Chad
Silver
Även om sannolikheten är minimal i detta fall så är det hög risk om man sitter och köper på ebay.
Ok?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Även om sannolikheten är minimal i detta fall så är det hög risk om man sitter och köper på ebay.
Givetvis.
Jag förstår (egentligen inte men upp till var och en som sagt) att man betalar premium för att sitta i fina lokaler och få en kaffe/glas skumpa och köpa hos AD istället för gråhandlare, men att säga att en klocka som säljs i andra hand är värd mer pga den är utplockad hos AD (oftast svensk, det är såklart värt mkt mer) är trams.
Edit: Priset på Seikon i fråga lägger jag mig inte i, vet inte vad den ska eller bör kosta.
Var bara argumentet om att den var köpt hos AD skulle göra den mer värd som jag reagerade på.
Underskatta inte asiaters förmåga att förfalska saker. Även om klockan är billig så är fake ännu billigare.
Inte ofta man ser dig så ilsk, du håller alltid ett sakligt resonemang och en trevlig ton, jag antar att du tröttnat rejält (har ej orkat läsa alla inlägg i trådens senare del)Snart så Swishar jag 100 lax till @Leben , kräver delägarskap och delar ut varningar till höger och vänster för OT DeLuxe!!!!!!!!!!
Och ja ni ser helt rätt...det är tio, (10), utropstecken TIO....HÖR NI DET!!!!!
Kan inte någon bara köpa Seikon.
Japp!Fredag- och lördagkvällar är varningsfria, det är sen gammalt
Inte ofta man ser dig så ilsk, du håller alltid ett sakligt resonemang och en trevlig ton, jag antar att du tröttnat rejält (har ej orkat läsa alla inlägg i trådens senare del)
Dina utropstecken är inte värt denna skit, ta dig en drink =)
Vad är detta för hårig scaramanga som snyltar på den äkta scaramanga?
Pappa blir bara så trött när barnen inte vill lyssna. fyra sidor om prissättningen av en Seiko Sarb kanske kan räcka.
(Sen så är jag inte arg på riktigt....det är extremt sällan det händer och aldrig på ett internetforum )
Ja, nu får det räcka med den här tråden går ikväll och spriten är nog enda räddningen för nerverna vid det här laget. Ska bara avsluta med att dela dela ut en varning till @Matts för dubbelpost. Billigt knep för att samla inlägg.
Kunde inte brytt mig mindre vilken väg min klocka tagit till mig, såvida:Men seriöst mår du inte bättre av att veta att klockan gått "den rätta vägen från fabriken" istället för nån mysko handlare i Singapore eller Hongkong som du aldrig ens sett. Pratar nu om köpt av dyrare klockor...
Givetvis.
Jag förstår (egentligen inte men upp till var och en som sagt) att man betalar premium för att sitta i fina lo
Givetvis.
Jag förstår (egentligen inte men upp till var och en som sagt) att man betalar premium för att sitta i fina lokaler och få en kaffe/glas skumpa och köpa hos AD istället för gråhandlare, men att säga att en klocka som säljs i andra hand är värd mer pga den är utplockad hos AD (oftast svensk, det är såklart värt mkt mer) är trams.
Edit: Priset på Seikon i fråga lägger jag mig inte i, vet inte vad den ska eller bör kosta.
Var bara argumentet om att den var köpt hos AD skulle göra den mer värd som jag reagerade på.
Han är medlem, utan 01Riktiga scaramanga? Visste inte att Christopher Lee varit medlem
Jo jag vet, konstig nog är det i 95% av fallen endast dem som säljer en "svensksåld" klocka som anser dettaDet finns dem som anser att just en klocka såld av en AD och t.o.m. svensk AD betingar ett MARGINELLT högre värde. Knappast ca 50% mer i det här fallet.
Jo jag vet, konstig nog är det i 95% av fallen endast dem som säljer en "svensksåld" klocka som anser detta
QUOTE="Clark Kent, post: 2197544, member: 8454"]Pappa blir bara så trött när barnen inte vill lyssna. fyra sidor om prissättningen av en Seiko Sarb kanske kan räcka.
(Sen så är jag inte arg på riktigt....det är extremt sällan det händer och aldrig på ett internetforum )
Ja, nu får det räcka med den här tråden går ikväll och spriten är nog enda räddningen för nerverna vid det här laget. Ska bara avsluta med att dela dela ut en varning till @Matts för dubbelpost. Billigt knep för att samla inlägg.
Jag vet men jag hoppades att någon kunde förbarma sig och döda det här ämnet .Känns tyvärr som en av beståndsdelarna i ”marknadskrafterna” är lite feljusterad
[/QUOTE]Smakar väldigt bra, tar denna framför Finlandia any day. 100% Svea!
Nej, nej. Dra inte in mig i din sfär, jag är inte alls på din sida. Jag tycker bara att det börjar bli tröttsamt, och precis som många andra har du haft en ganska tråkig ton mot slutet .Jag håller med er. Köp nu. Priset har gått upp till 25000 kr i och med att den blivit känd. PappersKopia på denna debatt ingår i köpet tillsammans med signatur.
Nej, nej. Dra inte in mig i din sfär, jag är inte alls på din sida. Jag tycker bara att det börjar bli tröttsamt, och precis som många andra har du haft en ganska tråkig ton mot slutet .