• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Revolve01

Omega
Nån anledning till att din ton är så otrevlig i dina svar? När ditt pris ligger så högt över marknadspriset reagerar folk. Brukar vara så, själv varit föremål för den diskussionen. Öht inte intresserad av klockan, så tänker inte köpa den oavsett.

Meningslös diskussion överhuvudtaget. Om jag vill sälja den för 1 miljon kr så är det mitt beslut. Du behöver inte.köpa den för det. Du som köpare tar ett beslut. Kallas marknadsekonomi. Precis som flera redan påpekat här... Tråden heter frågor om köp och sälj inte diskutera prissättning på annonser.

Dessutom tycker jag din ton Inte heller är trevlig. Om du tycker ebay är bättre och mitt pris är uselt köp den från ebay då.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Du är en härlig kille ;)

giphy.gif


EDIT: Såg din Edit efteråt, men tolkade det du skrev så som du menade med glatt humör :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag kan tycka att just diskussionen kring priset är uttömd.

Sammanfattning:
1) Säljaren tycker att priset är rimligt.
2) Andra tycker att det är för högt.
3) Det finns ett fåtal billigare på ebay.
4) Billigare har sålts på KS.

Marknadskrafterna lär utvisa vem som har rätt i punkt 1 och 2.
Trevlig kväll!
 

Omega87

Rolex
Tycker Seikon är värd lite mer (för dem som är completionist) med tanke på var den är köpt men kanske inte vad den ligger ute för nu. Jag anser dock att marknadskrafterna avgör och det råder fri prissättning. Hade inte den nya cocktailserien producerats och såklart upphörandet av produktionen på Sarb065:an så hade säkert klockan betingat ett högre värde. Har själv SRPB43:an och tycker den är av bra kvalité och tillräcklig när det kommer till detta prissegment inom Seiko.
 

Revolve01

Omega
Jag känner att en klocka som är köpt hos AD har högre värde. Om jag säljer en rolex som är köpt på ebay eller uret.se, är den då värd lika mkt som en köpt på Nymans? Dessutom så är klockan i fråga identisk i skicket med en fabriksny trots att den är "begagnad"

Men visst kanske var väl högt men är inte detta något jag och vederbörande ska diskutera privat? Visste inte att man ska bli grillad för allt man lägger ut här.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag känner att en klocka som är köpt hos AD har högre värde. Om jag säljer en rolex som är köpt på ebay eller uret.se, är den då värd lika mkt som en köpt på Nymans? Dessutom så är klockan i fråga identisk i skicket med en fabriksny trots att den är begagnad.

Men visst kanske var väl högt men är inte detta något jag och vederbörande ska diskutera privat? Visste inte att man ska bli grillad för allt man lägger ut här.
Svar ja, det är ju exakt samma (okej inte samma,men likadan) klocka!
Förklara gärna skillnaden för mig, för jag förstår inte :)
 

Omega87

Rolex
Jag känner att en klocka som är köpt hos AD har högre värde. Om jag säljer en rolex som är köpt på ebay eller uret.se, är den då värd lika mkt som en köpt på Nymans? Dessutom så är klockan i fråga identisk i skicket med en fabriksny trots att den är begagnad.

Men visst kanske var väl högt men är inte detta något jag och vederbörande ska diskutera privat? Visste inte att man ska bli grillad för allt man lägger ut här.

Jag håller med dig. Dock är detta ett entusiastforum där klockpatosen är stor så det blir enkelt sådana här diskussioner, på gott och ont. Det blir såklart lätt irritationer men jag ber alla att förhålla sig sakligt så detta underbara forum inte förlorar sin charm och känsla.
 

Omega87

Rolex
Svar ja, det är ju exakt samma (okej inte samma,men likadan) klocka!
Förklara gärna skillnaden för mig, för jag förstår inte :)

Det är ett sorts abstrakt mervärde skulle jag säga. Och det kan iallafall jag betala en rimlig extrapeng för, säkert många fler. Finns säkert andra konsumenträttsliga fördelar också men det lämnar jag osagt för det har jag inte någon större koll på.
 

Revolve01

Omega
Svar ja, det är ju exakt samma (okej inte samma,men likadan) klocka!
Förklara gärna skillnaden för mig, för jag förstår inte :)

Jag kanske är sjuk i huvudet men mår bättre och kan sova bättre om nätterna ifall jag vet att det jag köpt är äkta och att jag vet exakt vad som hänt med klockan samt historik och varifrån den kommer.

Dessutom gillar jag inte att köpa känsliga saker såsom klockor eller elektronik (typ grafikkort) via nätet då posten som känt behandlar en paket som jongleringsbollar
 

Chad

Rolex
Jag kanske är sjuk i huvudet men mår bättre och kan sova bättre om nätterna ifall jag vet att det jag köpt är äkta och att jag vet exakt vad som hänt med klockan samt historik och varifrån den kommer.

Dessutom gillar jag inte att köpa känsliga saker såsom klockor eller elektronik (typ grafikkort) via nätet då posten som känt behandlar en paket som jongleringsbollar

1. Produceras nog sjukt många fake SARB065.... :p

2. Hur tror du klockorna kommer till din lokala AD? Teleport? :eek:
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det är upp till var och en att avgöra :)
Givetvis.
Jag förstår (egentligen inte men upp till var och en som sagt) att man betalar premium för att sitta i fina lokaler och få en kaffe/glas skumpa och köpa hos AD istället för gråhandlare, men att säga att en klocka som säljs i andra hand är värd mer pga den är utplockad hos AD (oftast svensk, det är såklart värt mkt mer) är trams.

Edit: Priset på Seikon i fråga lägger jag mig inte i, vet inte vad den ska eller bör kosta.
Var bara argumentet om att den var köpt hos AD skulle göra den mer värd som jag reagerade på.
 

Revolve01

Omega
1. Produceras nog sjukt många fake SARB065.... :p

2. Hur tror du klockorna kommer till din lokala AD? Teleport? :eek:

Underskatta inte asiaters förmåga att förfalska saker. Även om klockan är billig så är fake ännu billigare.

Även om sannolikheten är minimal i detta fall så är det hög risk om man sitter och köper på ebay.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp