• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bifogar ett par bilder från två aktuella annonser från @sherwan och @Margarinkungen

Jag tänker att det vid försäljning av klockor på forumet är trevligt om säljaren lägger i all fall lite tid på sin annons. Margarinkungen du lyckas med ett par regelbrott och bilden är ju värdelös för att avgöra klockans skick, även din beskrivning av klockan och dess ev tillbehör lämnar en del övrigt att önska. Sherwan du håller dig förvisso till regelverket men det måste ju gå att få till mer än en bild och lite info om klockan, till exempel om den kommer med sitt cert vilket inte framgår i varken text eller bild.

IMG_2156.PNG
IMG_2154.PNG
Tack! Har försökt snygga till annonsen lite.

@marw Cert finns med, trodde att den andra bilden visar det.
Bifogad även i texten nu.
Bilder finns fler av som det står i annonsen, enklast att SMSa över vid behov o intresse.

Bifogar ett par bilder från två aktuella annonser från @sherwan och @Margarinkungen

Jag tänker att det vid försäljning av klockor på forumet är trevligt om säljaren lägger i all fall lite tid på sin annons. Margarinkungen du lyckas med ett par regelbrott och bilden är ju värdelös för att avgöra klockans skick, även din beskrivning av klockan och dess ev tillbehör lämnar en del övrigt att önska. Sherwan du håller dig förvisso till regelverket men det måste ju gå att få till mer än en bild och lite info om klockan, till exempel om den kommer med sitt cert vilket inte framgår i varken text eller bild.

IMG_2156.PNG
IMG_2154.PNG
Så länge annonserna uppfyller kraven ser jag inga problem med annonserna. Om du är intresserad kan du alltid höra efter med säljare.

Så länge annonserna uppfyller kraven ser jag inga problem med annonserna. Om du är intresserad kan du alltid höra efter med säljare.
Det finns regler och det finns tips/rekommendationer för säljare. På forumet tycker jag att det är klädsamt att bjuda på ordentliga bilder och en utförlig beskrivning när man ska är sälja sin klocka, inte minst om det är en klocka för säg 50 eller 100k. Det dyker upp allt fler annonser som bryter mot regelverket och/eller helt förefaller missat forumets rekommendationer. Jag tycker att det är en trist utveckling. Låt oss posta bra annonser som innehåller beskrivning enligt forumets rekommendationer och bra bilder som visar klockans skick.

Det finns regler och det finns tips/rekommendationer för säljare. På forumet tycker jag att det är klädsamt att bjuda på ordentliga bilder och en utförlig beskrivning när man ska är sälja sin klocka, inte minst om det är en klocka för säg 50 eller 100k. Det dyker upp allt fler annonser som bryter mot regelverket och/eller helt förefaller missat forumets rekommendationer. Jag tycker att det är en trist utveckling. Låt oss post bra annonser som innehåller beskrivning enligt forumets rekommendationer och bra bilder som visar klockans skick.
Sorry. Ser fortfarande inte problemet. Om jag är intresserad av en klocka så ber jag om fler bilder o ställer alla mina frågor via PM.

Sorry. Ser fortfarande inte problemet. Om jag är intresserad av en klocka så ber jag om fler bilder o ställer alla mina frågor via PM.
Då ser vi lite olika på det. Annonser som inte ens beskriver vilka tillbehör som följer med klockan är för mig undermåliga på forumet. En aspekt till är att annonsen ska fungera som referens för framtida köpare. Om väsentlig info saknas som om tex cert medföljer så blir annonsen värdelös som referens.

Då ser vi lite olika på det. Annonser som inte ens beskriver vilka tillbehör som följer med klockan är för mig undermåliga på forumet. En aspekt till är att annonsen ska fungera som referens för framtida köpare. Om väsentlig info saknas som om tex cert medföljer så blir annonsen värdelös som referens.
Ja vi tycker olika :) Tycker det är upp till säljaren att att beskriva klockan bäst den vill så länge reglerna uppfylls. Blir klockan inte såld pga "undermålig" beskrivning ja då är det säljarens problem. Finns ju ett ansvar för köparen också att höra sig för om klockan.

Ja vi tycker olika :) Tycker det är upp till säljaren att att beskriva klockan bäst den vill så länge reglerna uppfylls. Blir klockan inte såld pga "undermålig" beskrivning ja då är det säljarens problem. Finns ju ett ansvar för köparen också att höra sig för om klockan.
Hur ser du på referens frågan? Skulle du själv ha nytta av en annons som t.ex har en tagen bild och helt saknar info om tillbehör och skick? Tänker du att någon som driver forumet formulerat rekommendationer för att de kan vara bra att ta hänsyn till eller att de är helt irrelevanta?

Hur ser du på referens frågan? Skulle du själv ha nytta av en annons som t.ex har en tagen bild och helt saknar info om tillbehör och skick? Tänker du att någon som driver forumet formulerat rekommendationer för att de kan vara bra att ta hänsyn till eller att de är helt irrelevanta?
För mig räcker pris och foto som referens. Jag förstår fortfarande inte problemet med att du själv tar kontakt med säljaren och ber om mer info.

De flesta på detta forum vet vad dom söker och hur klockan ser ut osv.
Om man lägger ut en bild så ser man färg på tavla osv vilket kan räcka för att vara intresserad av att köpa.
Att få med all info som alla vill ha i annonsen är totalt omöjligt.
Väldigt tveksam att någon bara skriver : köper i ett pm som svar, de flesta har nog en del frågor ändå innan ev affär.

Förmodligen flummigt skrivet, pallar inte korrekturläsa det. :)

Väldigt tveksam att någon bara skriver : köper i ett pm som svar, de flesta har nog en del frågor ändå innan ev affär.

Ärligt talat köper de i första meddelandet - gäller i princip alla mina annonser. Förutom de som prutar, de köper i andra meddelandet istället ;)

Brukar punkta upp allt jag själv vill veta och ta bilder jag själv vill se: https://klocksnack.se/search/5218176/

Sparar tid, däcksparkare som bara vill ställa frågorna hör inte av sig för det finns inget kvar att fråga och det blir inte några missförstånd.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp