• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tråkiga svar, försökte snarare upplysa dig om att priset var högt så ingen KS-broder skulle gå på en nit. Men ville lägga fram det lite snyggt.
Ok, nu ska du få svar. Jag förstår vad du var ute efter. Sättet du frågade på var inte så trevligt. Du får läsa din fråga högt och tänka dig in i hur det låter för någon som inte känner dig. Din fråga och sätt att lägga fram det lite snyggt låter mer mästrande än något annat. Dessutom kunde du ha tagit frågan i en konversation. Det kan ju ha varit så att jag inte jämfört priser på eBay. Jag kanske kollade priset mot andra sidor och vägde in andra faktorer. Att ställa frågan på öppet forum är mer ett sätt att vilja trycka till någon öppet inför alla - men du kanske är en sådan person, vad vet jag,

Ok, nu ska du få svar. Jag förstår vad du var ute efter. Sättet du frågade på var inte så trevligt. Du får läsa din fråga högt och tänka dig in i hur det låter för någon som inte känner dig. Din fråga och sätt att lägga fram det lite snyggt låter mer mästrande än något annat. Dessutom kunde du ha tagit frågan i en konversation. Det kan ju ha varit så att jag inte jämfört priser på eBay. Jag kanske kollade priset mot andra sidor och vägde in andra faktorer. Att ställa frågan på öppet forum är mer ett sätt att vilja trycka till någon öppet inför alla - men du kanske är en sådan person, vad vet jag,
Utan att ta ställning till prissättningen på din klocka så är det naturligt att ställa frågan i "offentligheten" då det förmodligen hjälper andra att inte gå på en nit? (Om det räknas som att man går på en nit om man betalar en tusing för mkt får ngn annan avgöra).

Inte någonstans är frågan ställd på ett otrevligt sätt.

Om du upplever den otrevlig, så är det ditt problem. Snarare så att du bemöter frågan på ett otrevligt sätt, och sedan tar på dig offerkoftan för att du försökt dra en fuling men blivit påkommen. :)

Utan att ta ställning till prissättningen på din klocka så är det naturligt att ställa frågan i "offentligheten" då det förmodligen hjälper andra att inte gå på en nit? (Om det räknas som att man går på en nit om man betalar en tusing för mkt får ngn annan avgöra).
Priset på de flesta andra ställen med moms och är högre (ex från seiyajapan ca 3700+ moms och tull) Om det finns en billigare affär på eBay som säljer för 3100 +frakt ) vilket blir några kronor till är inget jag räknar in. Gäller garantin fån dem? Med frakten hamnar den billigare klockan på ca 6-700 billigare. Så, ja jag var dyrare än eBay men billigare än Seiya på en klocka sån går grymt bra med ett lyxigare armband.
Visst kan man fråga offentligt men jag hakade upp mig på sättet JaTack uttryckte sig. Ditt sätt är exempelvis ett gott exempel på hur man uttrycker sig respektfullt men ändå får fram sin åsikt, snyggt.
Jag är självklart inte ute efter att lura någon så diskussion om pris och vad som skulle medfölja klockan ingick såklart när klockan nu såldes.

Inte någonstans är frågan ställd på ett otrevligt sätt.

Om du upplever den otrevlig, så är det ditt problem. Snarare så att du bemöter frågan på ett otrevligt sätt, och sedan tar på dig offerkoftan för att du försökt dra en fuling men blivit påkommen. :)
Någon offerkofta är inte på och fulingar drar jag inte. Du känner inte mig, det är tydligt. Det personliga ansvaret för hur man uttrycker sig kommer man inte undan. Vänligen släng inte ur dig anklagelser från tangentbordet som ovan utan att känna personen och mer om bakgrunden.

Någon offerkofta är inte på och fulingar drar jag inte. Du känner inte mig, det är tydligt. Det personliga ansvaret för hur man uttrycker sig kommer man inte undan. Vänligen släng inte ur dig anklagelser från tangentbordet som ovan utan att känna personen och mer om bakgrunden.
Vem försöker du dribbla bort egentligen?

Hej @Phenixfox

Jag antar att det är nedan inlägg som du tyckte var mindre trevligt formulerat?
upload_2016-12-30_9-15-48.png

Trots att jag läser det om och om igen - för att på något sätt betona det lite olika i huvudet - upplever i alla fall jag inte detta det minsta otrevligt. Bara sakligt och faktiskt en gnutta ödmjukt. Jag tror du ska försöka se det hela ur ett lite mer positivt perspektiv.

Hej @Phenixfox

Jag antar att det är nedan inlägg som du tyckte var mindre trevligt formulerat?
upload_2016-12-30_9-15-48.png

Trots att jag läser det om och om igen - för att på något sätt betona det lite olika i huvudet - upplever i alla fall jag inte detta det minsta otrevligt. Bara sakligt och faktiskt en gnutta ödmjukt. Jag tror du ska försöka se det hela ur ett lite mer positivt perspektiv.

Du har självklart rätt i en del av det du skriver.

Jag har baserat mitt pris på vad en ny kostar och vad andra har sålts för, bland annat. Skicka gärna ett PM om du har frågor, eller vill diskutera priset @Vattenmannen. :)

Och glöm inte att tagga säljaren... ;)

Hej,
Hoppas jag postar i rätt tråd nu. Ligger just nu upp en Glycine Combat Sub uppe för 5,5 k. Tycker den verkar rätt intressant, inte kollat så mycket på märket tidigare men efter att Denke pratat upp det har jag läst på lite mer :)
Men verkar 5,5 k som ett bra pris? De känns som ett bra paket och att det är rätt mycket klocka för pengarna.
https://klocksnack.se/threads/glycine-combat-sub-fullset-5-5k.65374/
Typ samma pris som andra begagnade med länk säljs för. Har dock inte jämfört ålder och skick. Cool klocka som säkert är värd priset :)

Jag har baserat mitt pris på vad en ny kostar och vad andra har sålts för, bland annat. Skicka gärna ett PM om du har frågor, eller vill diskutera priset @Vattenmannen. :)

Och glöm inte att tagga säljaren... ;)
Hej! Absolut! Ska fundera på saken, väldigt intresserad men plånboken är inte den tjockaste såhär i mellandagarna.
Och ursäkta att jag inte taggade dig, visste inte det var standarden. Ännu rätt ny här på forumet :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp