Nu lärde jag mig något nytt.
Jag trodde SEL kom på alla modeller vid 2001-2002 och att Lugholes försvann vid 2003?
Så en Sub från ´05 skulle enligt min "vetskap" (icke vetskap uppenbarligen?) ha SEL, men inte lugholes.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu lärde jag mig något nytt.
14060 hade aldrig SEL. Så klockan i sig är helt korrekt och original.Nu lärde jag mig något nytt.
Jag trodde SEL kom på alla modeller vid 2001-2002 och att Lugholes försvann vid 2003?
Så en Sub från ´05 skulle enligt min "vetskap" (icke vetskap uppenbarligen?) ha SEL, men inte lugholes.
Där ser man! Att den är korrekt tvivlar jag inte.14060 hade aldrig SEL. Så klockan i sig är helt korrekt och original.
Det tillsammans med att modellen aldrig blev av med lugholes gör den till den tooligaste av mellanmjölkarna i min bok.14060 hade aldrig SEL. Så klockan i sig är helt korrekt och original.
Det tillsammans med att modellen aldrig blev av med lugholes gör den till den tooligaste av mellanmjölkarna i min bok.
Anordnar du kurser i detta? Känner att jag skulle behöva en sån ibland!
Ok, ber om ursäkt för att jag bumpade fyra annonser samtidigt. Har dock inte bumpat mer än en gång per dygn. Lade upp annonserna igår. Lade upp en till idag och bumpade de fyra från igår som inte var sålda än.@BCKSTRM
Läs riktlinjerna, du får bumpa tre av dina annonser en gång per dygn.
Ska man vara petig så tror jag att en ny annons räknas som en bump. dvs 3 annonser eller tre bumpar, eller 1 annons och 2 bumpar/dygn osv...Ok, ber om ursäkt för att jag bumpade fyra annonser samtidigt. Har dock inte bumpat mer än en gång per dygn. Lade upp annonserna igår. Lade upp en till idag och bumpade de fyra från igår som inte var sålda än.
Såg att du la upp de igår, försökte uppmärksamma dig på det då ocksåOk, ber om ursäkt för att jag bumpade fyra annonser samtidigt. Har dock inte bumpat mer än en gång per dygn. Lade upp annonserna igår. Lade upp en till idag och bumpade de fyra från igår som inte var sålda än.
Jag gillar annonserna för att jag själv skulle vilja ha klockan men inte kan köpa den.har en fråga?
varför "gillar" man en säljesannons ?
speciellt om man inte är intresserad av objektet? ,är en gåta för mej?!
@VincentbJag är ingen rolexkännare men känns inte denna väldigt dyr?
https://klocksnack.se/threads/rolex-16610-fr-2004.66299/
Säljaren kan nog svara för sin prissättning, taggar honom @VincentbJag är ingen rolexkännare men känns inte denna väldigt dyr?
https://klocksnack.se/threads/rolex-16610-fr-2004.66299/
Den är dyr.Titta gärna vad dom går för, kompletta fr 2004 i det här skicket. Finns billigare men äldre samt i mycket sämre skick och ej kompletta.
Eftersom jag inte visste om den var dyr, dvs jag hade en fråga så tyckte jag det passade bättre här om de nu visar sig vara så, så kan man ju givetvis posta i andra tråden också!Finns en särskild tråd för prissättning. Denna är väl mest för allmänt gnäll och frågor?
Som sagt kolla gärna vad en 16610 KOMPLETT fr 2004 i samma skick går för på chrono 24, Ebay mm.
Kolla även vad Luxurywatches i Stockholm tar för en 16610 fr 1997 i sämre skick...kolla även vad Jälmers ur tar och Diamond vest mm..
Vad är ett bra pris på en beg seiko skx009 eller en orient mako xl?
Ahh tack så mycket! känns som båda är väldigt lite pengar för så mycket klocka?Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med priser annat än med länkar nedan där du ser alla försäljningar av de två modellerna som har varit på forumet.
Då borde du få en bra bild av hur priserna brukar ligga.
https://klocksnack.se/search/5287776/?q=seiko+skx009&o=relevance&c[title_only]=1&c[node]=11
https://klocksnack.se/search/5287779/?q=orient+mako+xl&o=relevance&c[title_only]=1
Att jämföra med handlare som Luxury watches och Jälmers Ur är väl ändå lite ur ordning. De är ju handlare + kända för överpriser (trots handlare).Som sagt kolla gärna vad en 16610 KOMPLETT fr 2004 i samma skick går för på chrono 24, Ebay mm.
Kolla även vad Luxurywatches i Stockholm tar för en 16610 fr 1997 i sämre skick...kolla även vad Jälmers ur tar och Diamond vest mm..
Ahh tack så mycket! känns som båda är väldigt lite pengar för så mycket klocka?
Ahh tack så mycket! känns som båda är väldigt lite pengar för så mycket klocka?
Luxurywatches, jälmers osv är alla företag med kostnader som du inte har. De riktar sig även till en helt annan kundgrupp..Som sagt kolla gärna vad en 16610 KOMPLETT fr 2004 i samma skick går för på chrono 24, Ebay mm.
Kolla även vad Luxurywatches i Stockholm tar för en 16610 fr 1997 i sämre skick...
Får hoppas jag hittar någon av dem eller båda till sommaren!Jag har tyvärr inte ägt någon av modellerna själv, men om jag ska utgå från det man ser på forumet och hur de verkar vara uppskattade av sina ägare tror jag att båda två är riktigt bra köp i den prisklassen.
Är SEL på min också, plus priserna har gått upp inom ett par år bara. Visst företagen har högre kostnader, men vill man ha tex 16610 , bara köpa då, om man hittar billigare. Kolla vad dom går på c24, Ebay mm..Dom ligger där. Som sagt finns billigare men i då sämre skick och äldre sam inte kompletta.Luxurywatches, jälmers osv är alla företag med kostnader som du inte har. De riktar sig även till en helt annan kundgrupp..
Tror du gör bäst i att jämföra dig själv med gamla annonser på köp&sälj, och då med alla årgångar efter att modellen fick SEL. Dvs inte bara 2004.
Och då är du väldigt dyr.