• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag reflekterade över det senast. Min klocka låg en meter ifrån disken, som alltid är obemannad med en ringklocka för att få hjälp.

Om jag hade lagt mig på mage över disken hade jag kunnat tagit klockan.

Edit* - Jag tog fasen en bild på det.
IMG_8345.PNG

Senast ändrad:
Jag reflekterade över det senast. Min klocka låg en meter ifrån disken, som alltid är obemannad med en ringklocka för att få hjälp.

IMG_8345.PNG
Du borde skicka in det som klagomål via postnords hemsida. Lokala avvikelser kan vara svåra för dem att upptäcka annars då ingen på det kontoret troligtvis bryr sig. Det är en mycket stor brist på säkerhet i det där fallet!
Har själv relativt nyligen slutat på PostNord och vet att många av kollegorna hade sjukt låg arbetsmoral som sjunkit i takt med förfallet av verksamheten...

Hade bara två egna bilder på den.
Är det något problem så tar jag självklart bort dom?

Det är inget problem. Ville bara upplysa eventuella köpare att det är två olika klockor på bilderna eftersom du inte skrivit ut det i annonsen. Sen är det väl rätt bra om man frågar ifall man från låna någon annans bilder innan man använder dem i en annons :)

Det är inget problem. Ville bara upplysa eventuella köpare att det är två olika klockor på bilderna eftersom du inte skrivit ut det i annonsen. Sen är det väl rätt bra om man frågar ifall man från låna någon annans bilder innan man använder dem i en annons :)

Har skrivit det förut, men jag tycker fortfarande att det borde vara ett absolut krav att ha foton på sin egna klocka i annonsen.
Finns inte ett enda skäl till varför det ska vara ok med reklambilder.

Hade bara två egna bilder på den.
Är det något problem så tar jag självklart bort dom?
RIL för K&S:
"5) En säljes-/bytesannons skall innehålla bilder på det aktuella objektet och en beskrivning av vad som säljs. Det går också att använda bilder på ett likadant objekt som du vill sälja eller byta för att påvisa hur objektet ser ut, men, det ska tydligt framgå vart bilden kommer från."

Har skrivit det förut, men jag tycker fortfarande att det borde vara ett absolut krav att ha foton på sin egna klocka i annonsen.
Finns inte ett enda skäl till varför det ska vara ok med reklambilder.
Håller med. Reklambilder kan vara OK, de flesta förstår ju att det är en reklambild och att den kan vara redigerad etc.

Bilder på andras klockor är inte OK, blir ju lätt vilseledande. Kan väl fungera om man hänvisar till förra ägarens annons, om denne gett sitt godkännande.

Håller med. Reklambilder kan vara OK, de flesta förstår ju att det är en reklambild och att den kan vara redigerad etc.

Bilder på andras klockor är inte OK, blir ju lätt vilseledande. Kan väl fungera om man hänvisar till förra ägarens annons, om denne gett sitt godkännande.

Men i och med att skicket spelar en väsentlig roll om man köper en klocka eller inte så borde reklambilder vara tvärförbjudet.
Det finns liksom ingen anledning att öppna för missförstånd, vilseledningar eller i värsta fall full spel.

Om man köper klockan på distans så vill man veta hur den ser ut just idag. Inte hur den ser ut i produktkatalogen eller hur den såg ut när förra ägaren hade den på K&S. Går iofs att lösa genom att be om fler bilder, men det är inte särskilt svårt att ta på sig klockan och knäppa bilder med mobilen år 2017.

Men i och med att skicket spelar en väsentlig roll om man köper en klocka eller inte så borde reklambilder vara tvärförbjudet.
Det finns liksom ingen anledning att öppna för missförstånd, vilseledningar eller i värsta fall full spel.
Om man köper klockan på distans så vill man veta hur den ser ut just idag. Inte hur den ser ut i produktkatalogen eller hur den såg ut när förra ägaren hade den på K&S. Går iofs att lösa genom att be om fler bilder, men det är inte särskilt svårt att ta på sig klockan och knäppa bilder med mobilen år 2017.
Instämmer som sagt, kunde kanske förtydligat att jag tycker att reklambilder kan vara OK men endast om:

- det tydligt framgår
- även egna bilder finns med så att köparen kan bedöma skicket utifrån dem. Reklambilden kan endast vara ett komplement till egna bilder.

Instämmer i det där. Nybilder är ointressanta i det fallet, självklart är det den aktuella klockan som säljes som bör visas.

Fast man kan med fördel avstå från att ta på sig den. Som ett komplement om man vill men annars är det främst klockan man vill se. I alla fall jag tycker det är tillräckligt svårt att fota en klocka ordentligt för sig.

IMG_8345.PNG

Ser mycket märkligt ut..De PostNord Företagscenter som jag besökt, har alltid den glaslucka stängd on det är obemannat..
Här ser man ju tydligt en ID handling på disken, kanske ditt ? Kan vara förklaring till att glasluckan är öppen.
Får intrycket att du eller annan kund håller på att betjänas..
Vid de tillfällen jag hämtat ut värde, så har det alltid plockats fram ur ett värdeskåp ;)

IMG_8345.PNG
Företagsombud i "sydöstra" Stockholm? Ser oerhört likt ut det jag menade.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp