• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
IMG_1629.JPG

Är det relevant att skriva vad en ny klocka kostar hos svensk AD när klockan man säljer varken är ny eller från svensk AD?
Tycker jag börjar se det i allt fler annonser.

För saklighetens skull så är det ändå en viss skillnad på "allt" och vilket år klockan är tillverkad. Så särdeles besvärligt att skriva ut ett årtal är det väl inte heller för den delen?
Fattar inte. Du har serien, du har datumet på certet.

Om du då vill ta fram när serien är producerad (finns för övrigt inga officiella siffror), så är det väl bara att googla?
Perfekt, tråd låses och Nisse kan krypa tillbaka till lagret...
Tufft.

• Like
Reactions: cab
Denna variant lanserades väl inte förrän 1996 ? Så den borde inte vara från 1994.

Boxen ska vara svart som två däck som sitter ihop (se lånad bild nedan). Boxen du hittat är alltså inte till den modellen.
IMG_1820.JPG

Är servicekvittot till den klockan? Om den är från 96 eller senare känns det lite tidigt med service 98?

@Isodor

Annonsen:
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-limited-schumacher-12tkr-prissänkt-02-02.63829/

Lite halvkul, jag pratade precis med min far en timma sedan innan du pingade mig, som jag säljer klockan åt. Jag påtalade att servicekvittot är från 98 där man bytt delar, borde den inte vara inköpt tidigare än 94 (tror han blandat ihop den med en annan klocka) undrade jag. Han visste inte (noll koll och bryr sig inte). Har tänkt uppdatera annonsen med bild på kvitto / delar iaf + box. Men det är inte fullset, det har jag aldrig påtalat. Vi håller oss till 90 talet iaf.:pompus:

Fattar inte. Du har serien, du har datumet på certet.

Om du då vill ta fram när serien är producerad (finns för övrigt inga officiella siffror), så är det väl bara att googla?

Tufft.

Jag förstår inte riktigt problemet med att vara tydlig, speciellt då det gäller en klocka för över 100´.
Uppenbarligen går det att misstolka så varför inte bara skriva ut båda datumen...kan väl knappast ligga någon prestige i att Inte göra det.

Jag förstår inte riktigt problemet med att vara tydlig, speciellt då det gäller en klocka för över 100´.
Uppenbarligen går det att misstolka så varför inte bara skriva ut båda datumen...kan väl knappast ligga någon prestige i att Inte göra det.
Tror det finns två olika människor, typ.

De som gnäller på att det inte står ett inofficiellt årtal i en annons, och de som bara googlar fram det själva.

All nödvändig info finns i annonsen. Om man inte vet hur man ska ta reda på det så är det ju bara att fråga.

Vad ska ni gnälla på när randomserier är 20 år gammalt? :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp