Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte orginal till den klockan tillhör 16610 tror jag.@AlexanderJos
Du skriver att boxen inte är original, är den inte original till den klockan eller är den en kopia? Fin klocka annars!
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570-v-serie.67182/
Oj! tänkte mig inte för där riktigt.. glömde att jag skapade en ny tråd också . Ber om ursäkt KS@Sfbio du har inte läst reglerna för köp&sälj?
Endast tre bumpar om dagen.
Oj !@Gabriel90 kom ihåg max 1 BUMP/dag. du har ju bumpat typ 3 gånger idag redan. Risken finns att någon mod tar bort din tråd.
@hook är det verkligen rätt lås till den, ser ut som en äldre modell?https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116520-vit.67413/
2008, så en 2009 bör inte ha det låset!Gamla låset som byttes ut under V-serien.
2008, så en 2009 bör inte ha det låset!
@hook är det verkligen rätt lås till den, ser ut som en äldre modell?https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116520-vit.67413/
Men startade 2008! Då kanske det borde stå i annonsen att klockan är äldre! Nu kanske någon tror att det är en 2009!V-serien tillverkades under 2009. 2008 = M-serien. Dessutom är klockan en sen F-serie med de fetare visarna (2003-2004).
Men startade 2008! Då kanske det borde stå i annonsen att klockan är äldre! Nu kanske någon tror att det är en 2009!
Är väl snarare en omskrivning av "ingen retur"Allmän fundering: Sett detta i ett flertal annonser, folk som skriver "retur om inte äkta >Märke<". Vet ni inte om klockan ni säljer är äkta eller inte?
Japp och en onödig sådan. Ingen retur (och jag står för det) borde räcka. Framstår vi första anblick som lite mysigare men vid en andra anblick som rätt lamt.Är väl snarare en omskrivning av "ingen retur"
absolut, men det är nog många med mig som inte har koll på vilken serie som kom när! Hade varit bättre att skriva 2003-2004 men utplockad 2009 så hade det inte varit några frågetecken! Nice klocka hur som!Det står ju att det är en F-serie?
Sånt tjöt. Det är ju bara att googla.absolut, men det är nog många med mig som inte har koll på vilken serie som kom när! Hade varit bättre att skriva 2003-2004 men utplockad 2009 så hade det inte varit några frågetecken! Nice klocka hur som!
Självklart.Är det relevant att skriva vad en ny klocka kostar hos svensk AD när klockan man säljer varken är ny eller från svensk AD?
Tycker jag börjar se det i allt fler annonser.
Då behövs ju inte denna tråden överhuvudtaget, bara att googla!!Sånt tjöt. Det är ju bara att googla.
Nej?Då behövs ju inte denna tråden överhuvudtaget, bara att googla!!
För saklighetens skull så är det ändå en viss skillnad på "allt" och vilket år klockan är tillverkad. Så särdeles besvärligt att skriva ut ett årtal är det väl inte heller för den delen?Nej?
Och dessutom vill du ju att allt ska stå i annonsen, då behövs ju verkligen inte den här tråden...
Perfekt, tråd låses och Nisse kan krypa tillbaka till lagret...Nej?
Och dessutom vill du ju att allt ska stå i annonsen, då behövs ju verkligen inte den här tråden...
Fattar inte. Du har serien, du har datumet på certet.För saklighetens skull så är det ändå en viss skillnad på "allt" och vilket år klockan är tillverkad. Så särdeles besvärligt att skriva ut ett årtal är det väl inte heller för den delen?
Tufft.Perfekt, tråd låses och Nisse kan krypa tillbaka till lagret...
Denna variant lanserades väl inte förrän 1996 ? Så den borde inte vara från 1994.
Boxen ska vara svart som två däck som sitter ihop (se lånad bild nedan). Boxen du hittat är alltså inte till den modellen.
Är servicekvittot till den klockan? Om den är från 96 eller senare känns det lite tidigt med service 98?
@Isodor
Annonsen:
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-limited-schumacher-12tkr-prissänkt-02-02.63829/
Fattar inte. Du har serien, du har datumet på certet.
Om du då vill ta fram när serien är producerad (finns för övrigt inga officiella siffror), så är det väl bara att googla?
Tufft.
Håller med! Men utan missförstånd skulle inte Nissehult ha något att skriva om på KS...Jag förstår inte riktigt problemet med att vara tydlig, speciellt då det gäller en klocka för över 100´.
Uppenbarligen går det att misstolka så varför inte bara skriva ut båda datumen...kan väl knappast ligga någon prestige i att Inte göra det.
Tror det finns två olika människor, typ.Jag förstår inte riktigt problemet med att vara tydlig, speciellt då det gäller en klocka för över 100´.
Uppenbarligen går det att misstolka så varför inte bara skriva ut båda datumen...kan väl knappast ligga någon prestige i att Inte göra det.