• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ghost

Omega
Sedan har jag lite svårt att förstå priset. Vad är det som skiljer din mot dessa som kostar 3kr/st?
http://www.ebay.com/itm/2X-New-Bran...549537?hash=item280f8c5f61:g:R2MAAOSwGotWlHOY
Ja du, jag är inte så in satt på allt än, köpte det själv för 150kr på Tradera.då tyckte jag det va helt ok pris. Men fick en hel låda med olika verktyg 2 dagar senare av en bekant. Så den har bara legat och skräpat. Så jag la bara ut det för de jag köpte det för. Jag ber så hemskt mkt om ursäkt om du tycker jag gjort fel! Men jag fick det sålt på 30 min typ, för 150. och det va 2 till som ville ha. Så det kanske va helt ok pris annars är dom lika mkt rookie som mig. Mvh
 

Ghost

Omega
150kr.

@Ghost
Du behöver inte be om ursäkt. Tanken är att skapa en transparens på forumet så att de som inte vet, inte skall bli lurade.

Ah okej, a det låter vettigt. Men jag har varit inne på flera annonser som är avslutade / tillbakadragna och då har det stått "såld" bara så trodde man skulle göra så, men nu har jag läst alla punkter så det ska ej upprepas. Tack för hjälpen Mvh
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tycker synd om säljarna av dyra klockor som har legat ute på annons länge. Tänker framförallt på ett par Day Dates. Man kan ju konstatera att gulguldshypen har lagt sig och att det kan vara svårt att sälja klockor för närmare 100.000 kr på Klocksnack. Man måste nog gå ned 10 % under marknadspris för att attrahera köparna på privatmarknaden eller ta hjälp av auktionshus eller förmedlare.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Får också det intrycket att det är mycket svårsålt just nu. Det som verkar vara lättsålt är Seikos, Oris och Tag Heur >10k
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag har sålt flera klockor i det lägre prissegmentet snabbt så de verkar gå som smör.

Kanske nu man ska passa på att handla. Är exempelvis inte detta rätt billigt för en Speedmaster trots att den behöver service? Eller vad går en service på?
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-professional-861.68643/
Enligt Omegas prislista så ligger en kronografservice på 700 euro.. Så ca 28K servat och klart, samt väntetid på ett antal veckor.. Speedy pro är ju inte direkt en sällsynt modell så varför köpa en som måste lämnas in direkt?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tänker att det finns en del hang-ups kring vissa märken på KS som inte märks lika tydligt på Blocket. Typ Heuer mer lättsålda än Tag Heuer.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp