• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har funderat över en sak. Hur kommer det sig att typ 90% av alla som lägger ut köpes-annonser tvunget måste ha med uttrycket "hit me" i annonsen? Är förmodligen ensam om att reta mig på det men...
Du glömde den obligatoriska förklaringen till "varför jag säljer denna klocka". Högst irrelevant egentligen.
 
@coolrader
Du skriver i din annons att tavlan kan ha bättringsmålats. Jag tror tyvärr att tavlan är AM, t.ex. så saknas den blanka texturen runt dag- och datumfönstret. Lägger med en referensbild jag lånat från nätet så ser du vad jag menar.
Marknadsfördes den som original när du köpte den på forumet?
https://klocksnack.se/threads/seiko-6138-0011-ufo.69938/
 

Bilagor

  • speed-timer6138-0011-34.jpg
    speed-timer6138-0011-34.jpg
    36.3 KB · Visningar: 83
@coolrader
Du skriver i din annons att tavlan kan ha bättringsmålats. Jag tror tyvärr att tavlan är AM, t.ex. så saknas den blanka texturen runt dag- och datumfönstret. Lägger med en referensbild jag lånat från nätet så ser du vad jag menar.
Marknadsfördes den som original när du köpte den på forumet?
https://klocksnack.se/threads/seiko-6138-0011-ufo.69938/

Tack för observationen. Bilden du bilägger som referens visar förvisso en annan tavelversion än den som min klocka har men min saknar mycket riktigt ramar runt dag / datum. Trodde inte att det fanns AM-tavlor till dessa så därför antog jag att tavlan var ommålad / renoverad. Om det inte känns ok drar jag naturligtvis tillbaks annonsen.
Länk till instagrambild som visar olika tavelversioner, "min" till vänster.

https://www.instagram.com/p/BNOyhuVgf0E/
 
Tack för observationen. Bilden du bilägger som referens visar förvisso en annan tavelversion än den som min klocka har men min saknar mycket riktigt ramar runt dag / datum. Trodde inte att det fanns AM-tavlor till dessa så därför antog jag att tavlan var ommålad / renoverad. Om det inte känns ok drar jag naturligtvis tillbaks annonsen.
Länk till instagrambild som visar olika tavelversioner, "min" till vänster.

https://www.instagram.com/p/BNOyhuVgf0E/
Ja, det finns olika versioner med olika färgsättningar men det som är gemensamt för de alla är att de har ramen runt dag och datum. Därför tror jag att den är AM.
Du behöver inte dra tillbaka annonsen för min skull, jag ville bara lyfta frågan eftersom att du själv inte verkade tycka att tavlan var helt hundra. Samtidigt tycker jag att det är tråkigt om du skulle ha köpt den här på forumet i tron om att den var original.
 
Ja, det finns olika versioner med olika färgsättningar men det som är gemensamt för de alla är att de har ramen runt dag och datum. Därför tror jag att den är AM.
Du behöver inte dra tillbaka annonsen för min skull, jag ville bara lyfta frågan eftersom att du själv inte verkade tycka att tavlan var helt hundra. Samtidigt tycker jag att det är tråkigt om du skulle ha köpt den här på forumet i tron om att den var original.

Tack för din feedback. Med detta så är det faktiskt mycket möjligt att tavlan kan vara AM så jag har valt att dra tillbaks annonsen eftersom den i så fall lär strida mot forumets regler.
 
Det är samma klocka. Varför nuvarande ägare skriver 2012 kan jag faktiskt inte svara på. Jag är inte säljaren på c24.
 
Senast ändrad:
Tack jag såg det. Har mailat admin och bett om assistans, hittade varken var man tog bort annons eller ändrade kategori men kan må hända vara lite blind.. ☺️
Om du går in på din annons, sen väljer ämnesverktyg och sen ändra ämne så borde det gå tror jag. :)
Edit: Eller nej. Det går nog inte alls förresten. Däremot kan du dra tillbaka den och sen slänga upp en ny i rätt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp