• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vilka priser de verkar gått upp i då... jag hänger inte med tydligen. Ja, Seamasterfonten ser konstig ut. Baksidan ser sliten ut men inte framsidan. Det är lite ovanligt.
 
Vilket charmtroll du är @Kristoferc . Hot om misshandel för de annonser som inte faller dig i smaken. Exakt hur tycker du att det bidrar till ett bättre forum? Jag vill i vart fall aldrig göra affärer med eller ens träffa någon på GTG som har sån bristande impulskontroll. Visst förekommer det tråkiga annonser men du måste inte läsa.
IMG_5563.PNG
 
Vilket charmtroll du är @Kristoferc . Hot om misshandel för de annonser som inte faller dig i smaken. Exakt hur tycker du att det bidrar till ett bättre forum? Jag vill i vart fall aldrig göra affärer med eller ens träffa någon på GTG som har sån bristande impulskontroll. Visst förekommer det tråkiga annonser men du måste inte läsa.
IMG_5563.PNG
Haha sry skrev detta inlägg med glimten i ögat. Får be om ursäkt till dig och er som tog illa upp!
 
Mailade med dem om vilka taxfree regler som gällde mm och priser

Det är taxfree, ca 17% mer ju högre värde på klockan men för en 80k klocka ligger det där någonstans. Dock så dras det som rabatt på kvittot då Schiphol är en skattefri zon. Det innebär att om du blir stoppad i tullen i Sverige t ex så är det lugnt då det inte är avdragen VAT men endast rabatt. Schiphol som skattefri zon var ett av kraven när NL gick med EU.

Det är nog större chans att se flygande grisar än en 116500 i skyltfönstret hos Gassan på Schiphol. :)

Jag såg en 116610lv, 116710blrn, deep blue, 116520 vit och svart same 116610ln i samma fönster där en gång, kom 5min efter leveransen, jag handlade :) men efter att ha bott där 5år har fet hänt mig två gånger att jag stött in i hulk/daytonas, men det kan ske:)
 
Det är taxfree, ca 17% mer ju högre värde på klockan men för en 80k klocka ligger det där någonstans. Dock så dras det som rabatt på kvittot då Schiphol är en skattefri zon. Det innebär att om du blir stoppad i tullen i Sverige t ex så är det lugnt då det inte är avdragen VAT men endast rabatt. Schiphol som skattefri zon var ett av kraven när NL gick med EU.



Jag såg en 116610lv, 116710blrn, deep blue, 116520 vit och svart same 116610ln i samma fönster där en gång, kom 5min efter leveransen, jag handlade :) men efter att ha bott där 5år har fet hänt mig två gånger att jag stött in i hulk/daytonas, men det kan ske:)
Ja de gånger jag har varit förbi har det varit någon enstaka milgauss bland alla "udda DJ" i skylten. Aldrig något skoj.
 
Det är taxfree, ca 17% mer ju högre värde på klockan men för en 80k klocka ligger det där någonstans. Dock så dras det som rabatt på kvittot då Schiphol är en skattefri zon. Det innebär att om du blir stoppad i tullen i Sverige t ex så är det lugnt då det inte är avdragen VAT men endast rabatt. Schiphol som skattefri zon var ett av kraven när NL gick med EU.



Jag såg en 116610lv, 116710blrn, deep blue, 116520 vit och svart same 116610ln i samma fönster där en gång, kom 5min efter leveransen, jag handlade :) men efter att ha bott där 5år har fet hänt mig två gånger att jag stött in i hulk/daytonas, men det kan ske:)
Verkar som att grisar kan flyga alltså
 
Det är taxfree, ca 17% mer ju högre värde på klockan men för en 80k klocka ligger det där någonstans. Dock så dras det som rabatt på kvittot då Schiphol är en skattefri zon. Det innebär att om du blir stoppad i tullen i Sverige t ex så är det lugnt då det inte är avdragen VAT men endast rabatt. Schiphol som skattefri zon var ett av kraven när NL gick med EU.



Jag såg en 116610lv, 116710blrn, deep blue, 116520 vit och svart same 116610ln i samma fönster där en gång, kom 5min efter leveransen, jag handlade :) men efter att ha bott där 5år har fet hänt mig två gånger att jag stött in i hulk/daytonas, men det kan ske:)
Nu hänger jag inte med. Kan man handla skattefritt på Schipol?
 
Det är taxfree, ca 17% mer ju högre värde på klockan men för en 80k klocka ligger det där någonstans. Dock så dras det som rabatt på kvittot då Schiphol är en skattefri zon. Det innebär att om du blir stoppad i tullen i Sverige t ex så är det lugnt då det inte är avdragen VAT men endast rabatt. Schiphol som skattefri zon var ett av kraven när NL gick med EU.



Jag såg en 116610lv, 116710blrn, deep blue, 116520 vit och svart same 116610ln i samma fönster där en gång, kom 5min efter leveransen, jag handlade :) men efter att ha bott där 5år har fet hänt mig två gånger att jag stött in i hulk/daytonas, men det kan ske:)

Har också sett de flesta av de uppräknade modellerna. Syftar du på 116520 när du skriver Daytonas eller har du sett en 116500?
 
@Pappi

Har inga synpunkter på priset - mest eftersom jag inte har någon som helst aning...
...men jag undrar ändå om du inte gör dig en björntjänst som försöker sälja alla tre i paket?
Fantastiska klockor alla tre, men jag tror att det blir svårt att hitta en köpare till alla samtidigt.
 
Nu hänger jag inte med. Kan man handla skattefritt på Schipol?

Yes, inte full kompensation men delvis, så ca 17%. Så smycken och klockor är billigare i jämförelse med andra varor. En av få tax-free som säljer parym och alkohol till "riktiga" tax free priser.

Har också sett de flesta av de uppräknade modellerna. Syftar du på 116520 när du skriver Daytonas eller har du sett en 116500?
116520, men det var när det fortafarade var ca 2år i Sverige, men har inte sett en 116500, men vad jag vet så skickar dom ut klockorna direkt oavsett hur eftertaktade dom är, tidigare skickade dom klockor mellan DAM square butiken och Schiphol men vad jag vet gör dom det inte längre.
 
  • Like
Reactions: Zed
Finns även en stor chans att klockan befinner sig utanför EU. Risk för moms.

Det har påtalats för säljaren tidigare om jag inte missminner mig att det borde stå med i annonserna, men utan åtgärd.
Man får ju hoppas att köparna informeras innan klockorna skickas i alla fall så att man kan ta ställning till extra kostnader innan man får brev från tullen.
 
Det har påtalats för säljaren tidigare om jag inte missminner mig att det borde stå med i annonserna, men utan åtgärd.
Man får ju hoppas att köparna informeras innan klockorna skickas i alla fall så att man kan ta ställning till extra kostnader innan man får brev från tullen.
Det hoppas jag att han har börjat med, för jag känner en som inte fick veta det, och han åkte på moms.
 
Det hoppas jag att han har börjat med, för jag känner en som inte fick veta det, och han åkte på moms.

Trist i sådana fall om så inte är fallet. Står ju visserligen "Från: Zürich" i hans inforuta, men folk skriver ju allt möjligt där så att utgå från att folk kopplar är långsökt. Hur ligger det till med infon om att moms tillkommer @aosehus ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp