Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som vet hur man ändrar i rubriken på en redan lagd annons?
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-1601-från-år-1970-Äkthetsintyg-xtra-länkbit-och-box.71417/
@Christoffer
Hur kommer det sig att du skriver att klockan är från 1970, men i äkthetsintyget står det att den är från 1977?
Jag läser uppenbarligen som en kratta! Får ursäkta till @ChristofferStår att klockan är tillverkar ca 1970. Länken 1977.
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-1601-från-år-1970-Äkthetsintyg-xtra-länkbit-och-box.71417/
@Christoffer
Det är länken som är från -77. På intyget står det 1970 om själva klockan.
Hur kommer det sig att du skriver att klockan är från 1970, men i äkthetsintyget står det att den är från 1977?
EDIT: Jag läser uppenbarligen som en jävla kratta. får ursäkta.
Jag läser uppenbarligen som en kratta! Får ursäkta till @Christoffer
Lästips för påskhelgen: Riktlinjer för köp och sälj.Ajfan, då föll man på sjuan denna gången..
Eftersom jag inte kan göra det ogjort eller själv ändra/radera så får väl admin vidta lämplig åtgärd. Sorry men missade det!
@Denke
Haha! +1Lästips för påskhelgen: Riktlinjer för köp och sälj.
@Kvisten
https://klocksnack.se/threads/en-bulova-vintage-tank-en-vintagedykare-och-två-70-talskronografer.71492/
En fundering om denna annons. Hur skulle man som säljare beskriva en boett i 14 k guld? Precis som den här är beskriven, eller på nåt annat sätt?
Att det sen i texten längre ned står förtydligat som guldfylld boett (14k) gör det inte mycket bättre eftersom en del tror att guldfylld betyder just det; att det är något som är fyllt med guld. Det finns ju även medlemmar på forumet har det visat sig som har ganska diffus uppfattning om skillnad på förgyllda saker och motsvarande i guld så det är inget konstruerat problem. Själv tar jag för givet att det rör sig om guld när det står: MärkeX 18k, exempelvis. Det är inte så att det inte finns liknande boetter i guld.
Varför inte skriva förgylld i 14k? Eller gold filled, förgylld eller GF, vedertagna begrepp. Guldfylld är ett ord jag kan tänka mig från början uppfanns just för möjligheten att förvilla intressenter. Beskrivningarna från säljare vad det innebär är heller inte alltid så seriösa.
Priset är säkert ok. Det är en rolig klocka. Jag gillar de där själv.Tack för påpekandet (och för att du taggar mig så att jag ser detta). Jag skrev annonstexten hastigt och ägnade inte någon större tanke åt vad vad, rent tekniskt, min direkta översättning av "gold filled" egentligen betyder. "Gold filled." Guldfylld. Jag översatte bara och tänkte inte mer på det. Nu har jag uppdaterat annonsen där jag bara har angett vad som står på själva boetten på engelska. Men nämnas bör att priset som jag begär för klockan inte alls är betingat på något guldvärde - jag skulle begära samma pris om klockan var i stål. Tittar man på vad folk vill ha för liknande tankmodeller tycker jag att jag har ett rätt bra pris. Och finns det något guldvärde i klockan, ja då blir köparen glad.
Wow, mäktig rabatt 500kr på 80k
https://klocksnack.se/threads/ny-rolex-gmt-ii-batman-116710-blnr-2017.71498/
Du behöver inte be om ursäkt för att du är effektivHelt rätt @marw fel av mig. Har uppenbarligen inte läst reglerna. När jag rensade ut i lådorna så tänkte jag vara effektiv. Ber om ursäkt för det.
Jag uppdaterar annonserna och lovar att följa reglerna i fortsättningen. Tack för tillrättavisningen.
Gäller att slå till snabbtEn rejäl rabatt nu när det är påsk och allt!
https://klocksnack.se/threads/patek-philippe-5167-såld.71483/@scharnke annonsen ska ligga kvar efter objektet blivit sålt.
Ja det vore ju helt orimligt att behöva gå back på en affär...
@Vincentb
Nä faktiskt inte om man räknar servicekostnader jag lagt ut på den. Betalade 6600kr för service. Och dom går för ca 25-28k oservade. Alltså skulle det kosta ca 31-34k inkl service. Men ingen ger så mkt. Så släpper den för 27k..
https://klocksnack.se/threads/säljs-breitling-chronomat-vitesse-b13050-1.71657/
Känns som många peggar upp med " pris xx kkr. Samma som jag gav för den"
Som att det är en uppsida att slippa betala mer än säljaren gjort när denna köpt den begagnat en gång i tiden.
Må vara så på objekt med begränsad tillgång och stor efterfrågan men att lägga upp det på ett normalt objekt känns lite sådär.
Jag hade snarare velat betala mindre än denne gjort en gång i tiden då klockan både blivit äldre och avverkat fler ägare...
Kolla skicket på min Vitesse. Och vill man inte köpa behöver man inte kommentera onödiga kommentarer. Vill du köpa/hitta den billigare, så gör det. Men kan säga att det blir rätt svårt för denna modell. Nyservad dessutom.
Nyservad är alltid ett plus men man kan inte räkna med att få tillbaka hela servicekostnaden, tyvärr. Väldigt sällan det går jämnt ut. Vill man sälja snabbt och smidigt så får man bedöma tidigare och liknande försäljningar och prismässigt lägga sig där eller strax under. I annat fall så står man där med en klocka och annons som får prisbumpas till fingret är ömt och prisbilden rätt.Kolla skicket på min Vitesse. Och vill man inte köpa behöver man inte kommentera onödiga kommentarer. Vill du köpa/hitta den billigare, så gör det. Men kan säga att det blir rätt svårt för denna modell. Nyservad dessutom.
Ligger ju strax/ runt om det dom går för. Släpper den för 27k, nyservad. Går för ca 25-28 oservade..Nyservad är alltid ett plus men man kan inte räkna med att få tillbaka hela servicekostnaden, tyvärr. Väldigt sällan det går jämnt ut. Vill man sälja snabbt och smidigt så får man bedöma tidigare och liknande försäljningar och prismässigt lägga sig där eller strax under. I annat fall så står man där med en klocka och annons som får prisbumpas till fingret är ömt och prisbilden rätt.