• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nilas

Patek
2-Faktor
Ligger ju strax/ runt om det dom går för. Släpper den för 27k, nyservad. Går för ca 25-28 oservade..
Säkert inget större fel på ditt pris. Menar överlag, och om liknande sålts nyligen för mindre summa så är det inte så lätt att få mer trots service. Dock upp till var och en att försöka :).
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Billigast nu på chrono24 är 2692 euro, oservad..sök själva på: Breitling Vitesse. Då ska ni kolla med länk..
En lite fråga bara. Den ser riktigt fin ut och en servad kronograf är i min värld värt att betala för så jag tycker den har ett riktigt bra pris. Det jag blir lite förundrad över är hur de definierat servicen. Den fråga jag får kvar är om de inte har plockat isär urverket och bytt delar och lagt på alla typer av olja som används på olika ställen. Det är det viktigaste av allt i service. Om de har gjort en riktig fullservice undrar jag varför de inte skriver ut det?
 

Code

AKA Vincent B
En lite fråga bara. Den ser riktigt fin ut och en servad kronograf är i min värld värt att betala för så jag tycker den har ett riktigt bra pris. Det jag blir lite förundrad över är hur de definierat servicen. Den fråga jag får kvar är om de inte har plockat isär urverket och bytt delar och lagt på alla typer av olja som används på olika ställen. Det är det viktigaste av allt i service. Om de har gjort en riktig fullservice undrar jag varför de inte skriver ut det?
Jorå dom har bytt vissa packningar mm. Det som var trasigt. Dom sa att dom har tagit isär klockan , tvättat delarna mm. Märkte en stor skillnad efter servicen. PLus det är 1 års garanti på servicen. Sen vilken olja dom använt vet jag ej..
 

Ninen79

Audemars
Och du som tyckte min Chronomat som är fullset, nyservad på Nymans, utc i guld, guld/stål länk, solid guld bezel är värd omkring 24-28 k. Själv lägger du ut din i stål utan original cert och box för 27 k prutat och klart?
Lite nyfiken på hur du resonerar?
IMG_1738.JPG
 

Code

AKA Vincent B
Och du som tyckte min Chronomat som är fullset, nyservad på Nymans, utc i guld, guld/stål länk, solid guld bezel är värd omkring 24-28 k. Själv lägger du ut din i stål utan original cert och box för 27 k prutat och klart?
Lite nyfiken på hur du resonerar?
IMG_1738.JPG
Ja ok eftersom din är nyservad kanske den skulle gå för 31-32k. Och eftersom min är nyservad så lägger jag ut den för 27k. Vanligtvis går dom för ca 25-28k...Men UTC höjer inte värdet så mycket som du påstod förut. Var är "Jens" han är grym på sånt här.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Och du som tyckte min Chronomat som är fullset, nyservad på Nymans, utc i guld, guld/stål länk, solid guld bezel är värd omkring 24-28 k. Själv lägger du ut din i stål utan original cert och box för 27 k prutat och klart?
Lite nyfiken på hur du resonerar?
IMG_1738.JPG
Orkar inte men ok...

För övrigt är det enormt missvisande att du skriver att du har cert när du egentligen har äkthetsintyg, med meningen eller bara misstag? :confused: @Vincentb
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Men vi har ju ett lifestyle-köp&sälj, och det här är böcker som folk köper för 50 spänn på willys.
Kan inte annat än att hålla med men om ledningen anser det okej med giveaways i klocksektionen så bör ju även klockböcker få säljas där.
Personligen vill jag särskilja klockor från giveaways/böcker/tillbehör med egen avdelning.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Jag känner inte till de övriga böckerna, men reagerade på "Stone - Klockor genom tiden" i första annonsen (https://klocksnack.se/threads/4st-klockböcker.66254/). Jag köpte den på bokrean för 75 kr och den kostar 165 nu på Adlibris så jag. Då ter sig 450 kr + frakt som ett rent ockerpris!

Jag tycker det är märkligt att:

1) när kritik mot annons eller inlägg framförs är det alltid andra personer som gör vederbörande uppmärksam på att kritik framförts. Vågar man inte ta det direkt med den det berör? Varför inte ställa sin fråga direkt till personen (@xxx) även om det görs publikt.

2). Dåligt med egna ideer och inlägg men väldigt aktiva när det gäller att kritisera andra, säger en del om inställning och personlighet tycker jag.

3.) Bara för att någon nån gång hittat något billigare på en rea, betyder det per automatik att mitt pris är fel?
Jag har dessutom i flera annonser skrivit att om priset är åt skogen kan man komma med bud. Ser inte vad problemet är.
Det är inte alla som kan lägga timtal på reaserch när syftet är att snabbt sälja av något man inte längre behöver som någon annan kanske kan glädjas över.

Tack för mig.

/JLC
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker det är märkligt att:

1) när kritik mot annons eller inlägg framförs är det alltid andra personer som gör vederbörande uppmärksam på att kritik framförts. Vågar man inte ta det direkt med den det berör? Varför inte ställa sin fråga direkt till personen (@xxx) även om det görs publikt.

2). Dåligt med egna ideer och inlägg men väldigt aktiva när det gäller att kritisera andra, säger en del om inställning och personlighet tycker jag.

3.) Bara för att någon nån gång hittat något billigare på en rea, betyder det per automatik att mitt pris är fel?
Jag har dessutom i flera annonser skrivit att om priset är åt skogen kan man komma med bud. Ser inte vad problemet är.
Det är inte alla som kan lägga timtal på reaserch när syftet är att snabbt sälja av något man inte längre behöver som någon annan kanske kan glädjas över.

Tack för mig.

/JLC


Jag bara kommenterade annonsen på så sätt som brukar göras i denna tråd. Inget illa ment, ville bara bidra till den pågående diskussionen om boktrådarna då jag regerade på en av titlarna. Jag missade att @ dig, men eftersom det gjordes bara något inlägg ovan så var ju inte risken att du skulle missa mitt (vilket också är det enda du citerat?).

Om det bara varit på en rea hade det ju inte varit aktuellt att kommentera, jag gjorde det enbart för att skillnaden var så stor och det gällde bara en av böckerna eftersom jag råkade ha den själv. Det tar inte så många timmar att söka fram några boktitlar på Adlibris.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Jag bara kommenterade annonsen på så sätt som brukar göras i denna tråd. Inget illa ment, ville bara bidra till den pågående diskussionen om boktrådarna då jag regerade på en av titlarna. Jag missade att @ dig, men eftersom det gjordes bara något inlägg ovan så var ju inte risken att du skulle missa mitt (vilket också är det enda du citerat?).

Om det bara varit på en rea hade det ju inte varit aktuellt att kommentera, jag gjorde det enbart för att skillnaden var så stor och det gällde bara en av böckerna eftersom jag råkade ha den själv. Det tar inte så många timmar att söka fram några boktitlar på Adlibris.
Visst så här i efterhand har du säkert rätt, hittade dock samma bok i paket om 500kr här på forumet när jag sökte, men men... är det inte upp till en köpare att avgöra om han vill köpa. Varför inte gå på dem som lägger ut en klocka till övervärda och sedan bumpar ner den 35-40% under flera veckor... för att inte tala om alla övervärderade skor, jackor etc. Jag tycker personligen man ska sköta sig själv och inte lägga sig i andras affärer så länge det inte är fake produkter, felaktiga beskrivningar, uppenbart ocker (vilket detta inte är beaktat nypriser), stulna varor eller illegala varor eller affärer där man är involverad.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
3.) Bara för att någon nån gång hittat något billigare på en rea, betyder det per automatik att mitt pris är fel?
Jag har dessutom i flera annonser skrivit att om priset är åt skogen kan man komma med bud. Ser inte vad problemet är.
Det är inte alla som kan lägga timtal på reaserch när syftet är att snabbt sälja av något man inte längre behöver som någon annan kanske kan glädjas över.

Tack för mig.

/JLC
Det där är ju inte sant. Säljer man något så googlar man givetvis innan på vad man har. Då kommer man få se vad det kostar nytt eventuellt begagnat. Man sätter ju inte ett pris utifrån fantasin.
Eller är det bara jag?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Det där är ju inte sant. Säljer man något så googlar man givetvis innan på vad man har. Då kommer man få se vad det kostar nytt eventuellt begagnat. Man sätter ju inte ett pris utifrån fantasin.
Eller är det bara jag?
Övertolka inte nu bäst herr Nöt, det jag menade var såklart att jag utgår från nypriset, kollar snabbt på ex google och sedan lägger upp annonsen, sitter inte och nagelfar varenda realåda på varenda site. Min ambition är heller inte att vara absolut lägst av alla på alla forum, finns inget egenvärdet i det.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Övertolka inte nu bäst herr Nöt, det jag menade var såklart att jag utgår från nypriset, kollar snabbt på ex google och sedan lägger upp annonsen, sitter inte och nagelfar varenda realåda på varenda site. Min ambition är heller inte att vara absolut lägst av alla på alla forum, finns inget egenvärdet i det.
och om nån tror jag precis kört till nån realåda på Willys eller vad fan nån skrev och tagit mig tiden att skriva annons för att tjäna typ 100 spänn kan ni tänka om, har annat att göra om dagarna... jag städar ur mina förråd i mitt hus och tänkte göra nån glad, det var mitt syfte. Väldigt många missunnsamma individer på detta forum, luktar nästan lite kommunism... ;-)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jag tycker det är märkligt att:

1) när kritik mot annons eller inlägg framförs är det alltid andra personer som gör vederbörande uppmärksam på att kritik framförts. Vågar man inte ta det direkt med den det berör? Varför inte ställa sin fråga direkt till personen (@xxx) även om det görs publikt.

2). Dåligt med egna ideer och inlägg men väldigt aktiva när det gäller att kritisera andra, säger en del om inställning och personlighet tycker jag.

3.) Bara för att någon nån gång hittat något billigare på en rea, betyder det per automatik att mitt pris är fel?
Jag har dessutom i flera annonser skrivit att om priset är åt skogen kan man komma med bud. Ser inte vad problemet är.
Det är inte alla som kan lägga timtal på reaserch när syftet är att snabbt sälja av något man inte längre behöver som någon annan kanske kan glädjas över.

Tack för mig.

/JLC
Givetvis är det kul om någon annan får nytta och kan glädjas över något man själv inte vill ha. Får man däremot som köpare reda på att det man köpt begagnat är en hel del billigare om man köper det nytt, ja då känner man ju sig lite lurad och ledsen istället. Inte så bra varken för säljare eller köpare kanske. Tar inte lång tid att kolla värdet på det man säljer. Gör man inte det så är risken stor att tiden får läggas i denna tråden istället. Hemska tanke om detta skulle bli som Blocket.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
och om nån tror jag precis kört till nån realåda på Willys eller vad fan nån skrev och tagit mig tiden att skriva annons för att tjäna typ 100 spänn kan ni tänka om, har annat att göra om dagarna... jag städar ur mina förråd i mitt hus och tänkte göra nån glad, det var mitt syfte. Väldigt många missunnsamma individer på detta forum, luktar nästan lite kommunism... ;-)

Lägg av nu, dina priser är helt åt skogen och det vet du själv.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp