• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JamesZ

Cartier
Är väl inte så jättesvårt för den stackars köparen att googla priset och lägga ett bud heller? Om man som i det här fallet vill spara en hundring på en bok som finns billigare på någon rea menar jag.
Jag vill bara säga jag uppskattar denna tråd. Det är bra att köpare försöker ha koll på värde, men även bättre om många forum kompisar "look out" för köpare.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Med över 1000 inlägg borde du ha koll på att returpolicy ska finnas med i en annons.
Sen att annonsen är skriven utan punkter och all text i en enda lång mening, är ganska jobbigt att läsa och svårförståeligt. Men det har egentligen ingenting med annonsregler att göra
 

xigzo

Audemars
Med över 1000 inlägg borde du ha koll på att returpolicy ska finnas med i en annons.
Sen att annonsen är skriven utan punkter och all text i en enda lång mening, är ganska jobbigt att läsa och svårförståeligt. Men det har egentligen ingenting med annonsregler att göra
ne jag har inte koll på returpolicyn
 

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Är det här högsta försäljningspris hittills på K S?
IMG_7580.PNG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag tycker det är märkligt att:

1) när kritik mot annons eller inlägg framförs är det alltid andra personer som gör vederbörande uppmärksam på att kritik framförts. Vågar man inte ta det direkt med den det berör? Varför inte ställa sin fråga direkt till personen (@xxx) även om det görs publikt.

2). Dåligt med egna ideer och inlägg men väldigt aktiva när det gäller att kritisera andra, säger en del om inställning och personlighet tycker jag.

3.) Bara för att någon nån gång hittat något billigare på en rea, betyder det per automatik att mitt pris är fel?
Jag har dessutom i flera annonser skrivit att om priset är åt skogen kan man komma med bud. Ser inte vad problemet är.
Det är inte alla som kan lägga timtal på reaserch när syftet är att snabbt sälja av något man inte längre behöver som någon annan kanske kan glädjas över.

Tack för mig.

/JLC
Oavsett vilka fel andra har och begår, verkar det inte vara en prissättning med avsikt att göra andra glada.
 

aadde81

Cartier
Böckerna var inte på rea men billigare som nya ändå. Känns lite sådär för min del.
Tycker generellt att överprisade varor har ökat på sista tiden. Bättre att sätta rimligt pris från start så man slipper tråkig bilhandlarprutning här också. Den omtalade KS-andan börjar nog naggas lite i kanten verkar det som.

Du sätter ord på precis det jag känt ett tag. Tidigare kändes det nästan som att köpa/sälja gentemot en vän, att båda skulle göra en ok affär snarare än att man själv fick ut så bra som möjligt. Har man något "skräp" för 1-300 kr kan en bortskänkes vara rimlig för att göra någon forummedlem glad, eller åtminstone bidrag till BCF.
Numera känns KS och Blocket inte som någon större skillnad när det kommer till priser, prutningar etc.
 

gonza

Panerai
Med över 1000 inlägg borde du ha koll på att returpolicy ska finnas med i en annons.
Sen att annonsen är skriven utan punkter och all text i en enda lång mening, är ganska jobbigt att läsa och svårförståeligt. Men det har egentligen ingenting med annonsregler att göra
Orka!
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Att du orkar! Du uttrycker dig dessutom rätt drygt och nedlåtande, kom igen nu för fan!
Varken dryg eller nedlåtande.
Det finns typ tre regler för att annonsera och kan man inte följa dom så tycker iallafall jag att det är bra att folk påpekar det. Det blir en mycket bättre kvalitet på forumet. Sen är det inte jättejobbigt eller svårt att sätta ut lite punkter här och där när man skriver en text.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Varken dryg eller nedlåtande.
Det finns typ tre regler för att annonsera och kan man inte följa dom så tycker iallafall jag att det är bra att folk påpekar det. Det blir en mycket bättre kvalitet på forumet. Sen är det inte jättejobbigt eller svårt att sätta ut lite punkter här och där när man skriver en text.
Jag fattar fan inte hur man lyckas hänga här hela jävla dagarna utan att typ fatta en enda av de fåtal reglerna som finns, eller ens hitta ämnestaggen på annonsen man ska lägga ut.
Helt ärligt. Huuuur missar man?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp