• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

"Du som skapat en annons i Köp/Sälj kan en gång per dygn bumpa din annons. Du får bumpa eller posta max tre (3) annonser per kalenderdag."
- Från forumets regler kopplat till Köp/Sälj.
"Välkommen till Lifestyle Köp & Sälj!

Följande riktlinjer gäller för annonsering:

Det skall tydligt framgå om det är köpes, säljes eller bytes.

En annons skall innehålla:
- bild av objektet
- beskrivning av objektet
- pris/bytesvärde

Max en (1) annons ELLER en (1) bump om dagen."

"Välkommen till Lifestyle Köp & Sälj!

Följande riktlinjer gäller för annonsering:

Det skall tydligt framgå om det är köpes, säljes eller bytes.

En annons skall innehålla:
- bild av objektet
- beskrivning av objektet
- pris/bytesvärde

Max en (1) annons ELLER en (1) bump om dagen."
Tack! Insåg att jag kikade på riktlinjerna på köp och sälj för klockor. :facepalm:

Nån mer än jag som generellt på hela forumet börjar lessna på överdrivna superlativ i rubriker.
typ: "absolut sista prisdump..." " nu blir det inte billigare". "Kom och köp, otroligt fynd..." osv, osv.

Är det inte upp till köparen om det är ett fynd eller inte.

Mitt råd till alla är att skriva allt så sakligt och objektivt som möjligt.
Då blir det mer trovärdigt och ärligast mot en köpare.

Nån mer än jag som generellt på hela forumet börjar lessna på överdrivna superlativ i rubriker.
typ: "absolut sista prisdump..." " nu blir det inte billigare". "Kom och köp, otroligt fynd..." osv, osv.

Typ som på tradera när de skriver "xxxxx-Rare-xxxxxx"

• Like
Reactions: JLC

Enig, ibland känns det som att man åkt tidsmaskin till 2004 och kollar Ebay.
L@@K! BILLIGAST PÅ WWW!

Yep. Ingenting blir någonsin dyrare av att ligga osålt länge så det är fullständigt meningslöst att låtsas som att det är ett tillfälle som inte kommer tillbaka.

Bazarbeteende är vad det är. Ovärdigt på ett klockforum.

3820BE64-78A2-479C-A9EF-A01790E989A7.png

@mr.smith du har precis köpt dessa och lägger ut dem på KS för 3500kr? Det finns bättre sittplatser på blocket för en lägre peng. Fint att du tackar i alla fall för att du får annonsera gratis. Min fundering är: varför smutsa ned dig med denna annons på KS då Du kan göra det lite mer diskret på blocket?

Alltså, jag är kluven. I de flesta fall skulle jag betrakta ocker med konsertbiljetter som sämsta tänkbara luffarstil, och önska att det innebär en reservation till en särskilt dålig plats i helvetet. Men nu handlar det om att ta pengar av Håkan Hellströms fans. Man kanske skulle kunna se det som en slags straffskatt på dålig smak? Om @mr.smith visar kvitto på att vinsten, eller åtminstone en signifikant andel av den, gått till Klocksnacks BCF-insamling har jag svårt att tycka illa om det här.

Alltså, jag är kluven. I de flesta fall skulle jag betrakta ocker med konsertbiljetter som sämsta tänkbara luffarstil, och önska att det innebär en reservation till en särskilt dålig plats i helvetet. Men nu handlar det om att ta pengar av Håkan Hellströms fans. Man kanske skulle kunna se det som en slags straffskatt på dålig smak? Om @mr.smith visar kvitto på att vinsten, eller åtminstone en signifikant andel av den, gått till Klocksnacks BCF-insamling har jag svårt att tycka illa om det här.
Ville också slänga en kommentar, men trodde verkligen inte att någon skulle nappa då det fanns betydligt billigare på t.ex. Blocket. Verkar som att han har fått dem sålt dock? :wtf:

Ville också slänga en kommentar, men trodde verkligen inte att någon skulle nappa då det fanns betydligt billigare på t.ex. Blocket. Verkar som att han har fått dem sålt dock? :wtf:
Det är väl standard att sätta annonsen som avslutad och lägga upp på Blocket när tveksamma annonser blir ifrågasatta. Det är dessvärre ofta ett bra sätt att lägga locket på. Jag gillar att det inte fungerade den här gången. :)

@KXII:
Varför ska jag betala 850kr via dig när man får en ny i butik för 950kr? I butik får jag dessutom förutom valfriheten att välja vilken jag vill, alltid valfri en 8ml flaska på köpet (i varje fall på NK's parfymavdelning när jag köpte), gratis inslagningsservice, dior påse mm, kvitto och garanti.

Kutym här på Lifestyle brukar ju vara minst 30% billigare än butik, och mer rabatt om använd etc.

Som sagt, alla får sätta sina egna, priser, bara undrar vem som tar risken att köpa en från dig utan garantier för samma peng utan det premium ovan jag nämner.

Dior - Gris Dior ( https://www.fragrantica.com/perfume/Christian-Dior/Gris-Dior-48387.html ) 950kr, mitt pris 850kr.
https://klocksnack.se/threads/parfym.113704/

Senast ändrad:
@KXII:
Varför ska jag betala 850kr via dig när man får en ny i butik för 950kr? I butik får jag dessutom förutom valfriheten att välja vilken jag vill, alltid valfri en 8ml flaska på köpet (i varje fall på NK's parfymavdelning när jag köpte), gratis inslagningsservice, dior påse mm, kvitto och garanti. Och det är ordinarie pris, kan ju hända att många reser och köper den billigare på taxfree eller på någon nätrea.

Kutym här på Lifestyle brukar ju vara minst 30% billigare än butik, och mer rabatt om använd etc.

Som sagt, alla får sätta sina egna, priser, bara undrar vem som tar risken att köpa en från dig utan garantier för samma peng utan det premium ovan jag nämner.

Dior - Gris Dior ( https://www.fragrantica.com/perfume/Christian-Dior/Gris-Dior-48387.html ) 950kr, mitt pris 850kr.

Får man garanti på parfymer!? Det där måste du utveckla...

@KXII:
Varför ska jag betala 850kr via dig när man får en ny i butik för 950kr? I butik får jag dessutom förutom valfriheten att välja vilken jag vill, alltid valfri en 8ml flaska på köpet (i varje fall på NK's parfymavdelning när jag köpte), gratis inslagningsservice, dior påse mm, kvitto och garanti. Och det är ordinarie pris, kan ju hända att många reser och köper den billigare på taxfree eller på någon nätrea.

Fullkomligt legitim fråga.

Har jobbat med Dior, så kan försäkra om att parfymen inte är fake. Priset är satt som det är för att "Maison Christian Dior"-parfymerna är ett riktigt hantverk som är värd den pengen. Det är sant att man får allt inslaget av de från Dior på NK (även Åhléns City) och en miniatyr. Men jag måste säga emot dig angående en sak; man kan inte köpa dessa parfymer på basic tax free iom. att Dior inte säljer ut parfymerna till retailers. Jag har inte hittat några sidor som säljer parfymerna online. Iom. det så har jag satt priset just så. :)

Men som skrivet i min annons, jag är flexibel. Om någon vill lägga att säg 750kr, så går det att ordna. Inget är satt i sten, så att säga.

Tillbaka
Topp