• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Hallis

Panerai
2-Faktor
Grattis till dig, jag har flertalet nöjda köpare när det kommer till det vi i huvudsak är här för - klockor. Och jag har även köpt utan problem. Detta har ingenting med saken och göra.

Förstår verkligen inte syftet med att hänga ut en print här på min annons istället för att ta detta i ett PM och ifrågasätta/upplysa mig personligen så man kan "göra om och göra rätt" då min tanke självfallet inte var att "blåsa" någon på 250:-....

Hursomhelst är annonsen tillbakadragen och jag håller mig borta från att annonsera annat än klockor här inne då jag inte orkar med sånt här tjafs över ett par hörlurar som råkade ha en fel prissättning.. helt otroligt. Trevlig ledighet!

Trist att du tog mitt generella påstående personligt.
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Sjukt snålt att inte skicka med fodralet. Allt för att tjäna ynka 200kr, galet.

Edit: Samt att 8 augusti skrev @micg08 21 inlägg, de första han skrev på forumet. Meningslösa inlägg för att låsa upp köp och sälj
Trodde för övrigt att man behövde 50 inlägg för att få posta i Lifestyle överhuvudtaget. Det kanske inte gäller Lifestyle köp & sälj..
 

M108

Omega
2-Faktor
@micg08 svarade mig i PM att han inte är snål utan ville erbjuda ett alternativt till att köpa glasögon med fodral. Även något svammel om att jag stalkar honom:D

Jag skrev aldrig något om någon stalking men man kanske inte ska förvänta sig speciellt hög språknivå från någon som inte har något bättre för sig än att sitta och analysera andras inlägg. Skaffa en hobby, internetflickvän i Bangladesh eller en hamster tack, och låt oss andra vara!
 

Lolle

Panerai
Jag skrev aldrig något om någon stalking men man kanske inte ska förvänta sig speciellt hög språknivå från någon som inte har något bättre för sig än att sitta och analysera andras inlägg. Skaffa en hobby, internetflickvän i Bangladesh eller en hamster tack, och låt oss andra vara!
Jag kan förstå viljan att försvara sig men i de allra flesta lägen är det på ett entusiastforum bättre att bara bita sig i tungan och svara vänligt tillbaka. Om du ser att andra upplever det som sniket att sälja solglasögon utan fodral så kommer inte något du eventuellt svarar ändra detta, antingen så tar du åt dig av feedback eller väljer att tro på din prissättning. Båda dessa alternativ hade fungerat i min värld men däremot svar tillbaka med en otrevlig eller kränkt ton gör bara att många (mig själv inkluderat) hellre undviker att göra affärer med dig i framtiden eller åtminstone har en tveksamhet.
 
Senast ändrad:

M108

Omega
2-Faktor
Jag kan förstå viljan att försvara sig men i de allra flesta lägen är det på ett entusiastforum bättre att bara bita sig i tungan och svara vänligt tillbaka. Om du ser att andra upplever det som sniket att sälja solglasögon utan fodral så kommer inte något eventuellt svarar ändra detta, antingen så tar du åt dig av feedback eller väljer att tro på din prissättning. Båda dessa alternativ hade fungerat i min värld men däremot svar tillbaka med en otrevlig eller kränkt ton gör bara att många (mig själv inkluderat) hellre undviker att göra affärer med dig i framtiden eller åtminstone har en tveksamhet.

Jag håller med i allt du skriver men när en person vid ett flertal tillfällen leker polis efter mig och jag börjat vänligt med människan och människan fortsätter samt sätter igång en anmälan till admin för inlägg om jag skrev för ett år sen så tappar jag suget helt ärligt. Sen så verkar inte jag vara den enda som reagerat på de här forumpoliserna, men men nu har vi lagt för mycket energi och tid på detta. Nu lägger vi detta bakom oss och blickar framåt :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jag skrev aldrig något om någon stalking men man kanske inte ska förvänta sig speciellt hög språknivå från någon som inte har något bättre för sig än att sitta och analysera andras inlägg. Skaffa en hobby, internetflickvän i Bangladesh eller en hamster tack, och låt oss andra vara!


Internet flickvän i bangla?? Nu blev jag nyfiken.. Hur gör man??
 

stigge

Omega
2-Faktor
@Johan1234
Tips i all välmening är att ha samma pris (eller lägre här) på samma vara.
https://klocksnack.se/threads/saint-crispins-storlek-7-5uk-e-vidd-3000kr.114448/

http://www.shoegazing.se/forumen/topic/saint-crispin-storlek-405-41-uk-65/

Om det nu mot förmodan inte är två olika Johan som har identiska skor i samma storlek och bredd, då ber jag såklart om ursäkt.

@Johan1234
Har svarat mig via pm (får inte svara i tråden så därför återkopplar jag så ni andra oxå vet) att han ångrar sig då priset blev för lågt och nu korrigerat priset så det är samma på bägge sidorna.
Fin sko till ok pris imo.
 

Veratio

Cartier
Är inte det här riktigt, riktigt dyrt, för en så pass gammal telefon? Köpte en S8+ i 100% nyskick, med alla tillbehör, för 3 000 kr inklusive frakt här på forumet för 6-7 månader sedan. Snabb koll på Tradera visar att de flesta S7 verkar gå för under 1 500 kr utan tillbehör. Säger inte att man behöver skänka bort sina saker, men...

https://klocksnack.se/threads/samsung-s7.115250/

@Ritam

Osäker om jag skulle lagt den här i "Saker som irriterar dig i vardagen " istället. ;)
 

Ritam

Omega
2-Faktor
Är inte det här riktigt, riktigt dyrt, för en så pass gammal telefon? Köpte en S8+ i 100% nyskick, med alla tillbehör, för 3 000 kr inklusive frakt här på forumet för 6-7 månader sedan. Snabb koll på Tradera visar att de flesta S7 verkar gå för under 1 500 kr utan tillbehör. Säger inte Är inte det här riktigt, riktigt dyrt, för en så pass gammal telefon? Köpte en S8+ i 100% nyskick, med alla tillbehör, för 3 000 kr inklusive frakt här på forumet för 6-7 månader sedan. Snabb koll på Tradera visar att de flesta S7 verkar gå för under 1 500 kr utan tillbehör. Säger inte att man behöver skänka bort sina saker, men...

https://klocksnack.se/threads/samsung-s7.115250/

@Ritam

Osäker om jag skulle lagt den här i "Saker som irriterar dig i vardagen " istället. ;)
Skaffa dig ett liv !
 
Topp