• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Joseph

Cartier
Var ingen som helst identitetskontroll vid insläppet igår. Holländarna som satt bredvid oss hade betalat 10000kr för sina biljetter och priserna låg där kring på viagogo.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Tack för ditt givande inlägg, har du några fler funderingar eller åsikter som faktiskt tillför något istället för att skitposta?
Ledsen, hittade inget bättre sätt att illustrera hur jag känner inför annonser i stil med "produkt XYZ sökes, snarast, endast f2f och på mina speciella villkor och givetvis till ett mycket lägre pris än vad någon vill sälja för"...

Testa att scouta rean eller rätta mun efter matsäck och köp något du har råd med inom den givna "akuta" tidsramen.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Ledsen, hittade inget bättre sätt att illustrera hur jag känner inför annonser i stil med "produkt XYZ sökes, snarast, endast f2f och på mina speciella villkor och givetvis till ett mycket lägre pris än vad någon vill sälja för"...

Testa att scouta rean eller rätta mun efter matsäck och köp något du har råd med inom den givna "akuta" tidsramen.

Anledningen till varför jag söker produkt XYZ handlar om att jag vill få valuta för mina pengar. Av samma anledning som jag förmodligen aldrig kommer köpa en ny klocka eller varför jah aldrig köper nya ljudprylar(exklusivt hörlurar).

Sedan har jag självklart kollat på reor men det är antingen utplockat eller fel storlek på solglasögonen, därav denna spontana annons.
 

Simon.x

Rolex

Jag använder inte denna.

Då denna kom med en bil för ett bra tag sedan som inte heller var min bil.
Vi monterade ut div utrustning ur detta fordon.
Hur denna kom in i Sverige vet jag inte eller vilket år ingen aning hur länge den kan ha vart i Sverige heller.

Sen ang lagen så har inte dom som sköter vissa tillstånd sagt något då denna legat på hyllan då dom har tittat på denna mer en att det var Länge sedan dessa var instyle typ sedan skrattat.


//Simon
 

Simon.x

Rolex
Ointressant hur den har kommit till Sverige, eller hur länge den har varit här. Faktum är att du har den och innehav sådan utrustning är olaglig.

http://www.helahalsingland.se/halsingland/ljusdal/boter-for-innehav-av-laservarnare-2

Det du länka till var att denna hade den i sin bil och använde den och där av fick denna böter.
Att ha denna på en hylla är inget JAG är oroad för i min lägenhet ang innehav.
Denna kan användas som prydnad eller en kompass. Eller som en leksak.

Det finns mycket som KAN missbrukas fast dessa är licens fria/lagliga att inneha.
Ex gamla vapen som är tillverkade före ett visst årtal.

Admin får radera denna annons om hen tycker att detta är helt fel


//Simon
 
Senast ändrad:

Hallis

Panerai
2-Faktor
Det du länka till var att denna hade den i sin bil och använde den och där av fick denna böter.
Att ha denna på en hylla är inget JAG är oroad för i min lägenhet ang innehav.
Denna kan användas som prydnad eller en kompass. Eller som en leksak.

Det finns mycket som KAN missbrukas fast dessa är licens fria/lagliga att inneha.
Ex gamla vapen som är tillverkade före ett visst årtal.

Admin får radera denna annons om hen tycker att detta är helt fel


//Simon

Kika i lag (1988:15) om förbud mot vissa radar och laservarnare. Både innehav och överlåtelse är förbjudet.
 

Hugii

Audemars
Det du länka till var att denna hade den i sin bil och använde den och där av fick denna böter.
Att ha denna på en hylla är inget JAG är oroad för i min lägenhet ang innehav.
Denna kan användas som prydnad eller en kompass. Eller som en leksak.

Det finns mycket som KAN missbrukas fast dessa är licens fria/lagliga att inneha.
Ex gamla vapen som är tillverkade före ett visst årtal.

Admin får radera denna annons om hen tycker att detta är helt fel


//Simon
Nu pratar vi inte om saker som KAN missbrukas. Den där får inte varken ägas eller brukas.
I bil eller på hyllan, totalt ointressant. Du får inte äga en sådan.
Och jag förstår inte ditt resonemang. Har man hittat nåt i bilen som är olagligt, då slänger man skiten för att snabbt bli av med det.
 

Simon.x

Rolex
Nu pratar vi inte om saker som KAN missbrukas. Den där får inte varken ägas eller brukas.
I bil eller på hyllan, totalt ointressant. Du får inte äga en sådan.
Och jag förstår inte ditt resonemang. Har man hittat nåt i bilen som är olagligt, då slänger man skiten för att snabbt bli av med det.

God morgon

Du vet inte vilka dispanser jag har. (Saksamma)

Men för din skull så radreade jag denna ;)
Då inte KS admin hade raderat denna som jag skrev tidigare.
Sen ang lagen så kan den tolkas lite olika i samtliga fall.
Inget jag går in på här.
Detta gör man i rätten då det hanteras där.

Ha en trevlig Fredag :)

//Simon
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
God morgon

Du vet inte vilka dispanser jag har. (Saksamma)

Men för din skull så radreade jag denna ;)
Då inte KS admin hade raderat denna som jag skrev tidigare.
Sen ang lagen så kan den tolkas lite olika i samtliga fall.
Inget jag går in på här.
Detta gör man i rätten då det hanteras där.

Ha en trevlig Fredag :)

//Simon
Det är olagligt att inneha laservarnare/störare men du har dispens? Skulle inte tro det.

Hänvisa gärna till en dom där någon som haft laservarnare/störare i sin bil har frikänts.
 

Simon.x

Rolex
Det är olagligt att inneha laservarnare/störare men du har dispens? Skulle inte tro det.

Hänvisa gärna till en dom där någon som haft laservarnare/störare i sin bil har frikänts.

Står det att JAG har en dispans för en radarstörare I mitt in lägg ? Nej
Sen att den fanns i min bil Inte detta heller.
Vad för dispannser jag innehar är inte din ensak.

Men att Vi har haft denna hos polisen i något syfte Ja och i vilket syfte (för dej helt orelevant)

Sen ang länk om det inte kommer upp i utredning så kommer det knappast upp till en domstol heller.
Vill du leta så sök på du allt är finns ju på nätet eller hur ;)

//Simon
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lägger till en rad efter som det finns nya inlägg i denna tråd, Som nu har eskalerat till en diskussion, Tittar man på rubriken så står det ''Frågor och funderingar kring annonser''

Det står redan i detta inlägg vid Kl 10:30, Som jag har svarat på och det är helt solklart vad jag har nämnt i det inlägget.
Om inte läs inlägget en gång till ;)

//Simon
 
Senast ändrad:

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Står det att JAG har en dispans för en radarstörare I mitt in lägg ? Nej
Sen att den fanns i min bil Inte detta heller.
Vad för dispannser jag innehar är inte din ensak.

Men att Vi har haft denna hos polisen i något syfte Ja och i vilket syfte (för dej helt orelevant)

Sen ang länk om det inte kommer upp i utredning så kommer det knappast upp till en domstol heller.
Vill du leta så sök på du allt är finns ju på nätet eller hur ;)

//Simon
För mig är det tydligt att du insinuerar att du skulle ha dispens för en radarvarnare/störare. Varför tar du ens upp "dispens" annars?
 

Simon.x

Rolex
För mig är det tydligt att du insinuerar att du skulle ha dispens för en radarvarnare/störare. Varför tar du ens upp "dispens" annars?

Du får tolka det som du vill.
Vad dessa nu gäller för är helt orelevant för dej.
Jag svarade i inlägget innan som du citerade Redan.

Men håll dej till dom trådar du brukar här på KS som dom du är mest aktiv i och glöm inte den digitala kudden ;)

//Simon
 
Topp