Det kan ju hända att terrorattacken i Manchester har viss inverkan på säkerheten den här gången.Det sa de under EM i Frankrike också. Var inga kontroller på vem som stod på biljetten öht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kan ju hända att terrorattacken i Manchester har viss inverkan på säkerheten den här gången.Det sa de under EM i Frankrike också. Var inga kontroller på vem som stod på biljetten öht.
Det kan ju hända att terrorattacken i Manchester har viss inverkan på säkerheten den här gången.
Ja, men då så. Då är det ju lugntGick av en bomb utanför arenan när Frankrike spelade mot Tyskland innan EM också.
För att jag inte vill spendera de summorna på ett par nya solglasögon atm.@dauit Om du behöver solglasögon "akut" varför går du inte bara och köper ett par i butik?
https://klocksnack.se/threads/solglasögon-sökes-akut-person-649-oliver-peoples-liknande.75255/
@dauit Om du behöver solglasögon "akut" varför går du inte bara och köper ett par i butik?
https://klocksnack.se/threads/solglasögon-sökes-akut-person-649-oliver-peoples-liknande.75255/
För att jag inte vill spendera de summorna på ett par nya solglasögon atm.
Tack för ditt givande inlägg, har du några fler funderingar eller åsikter som faktiskt tillför något istället för att skitposta?
Tack för ditt givande inlägg, har du några fler funderingar eller åsikter som faktiskt tillför något istället för att skitposta?
Det har jag redan, men av samma anledning som folk har lite finare klockor/bilar vill jag även ha ett par lite finare solglasögonSå märket väger mer än funktion här?
Köp ett par billiga på HM eller liknande?
Menar, är det akut så är det?
Det har jag redan, men av samma anledning som folk har lite finare klockor/bilar vill jag även ha ett par lite finare solglasögon
Ledsen, hittade inget bättre sätt att illustrera hur jag känner inför annonser i stil med "produkt XYZ sökes, snarast, endast f2f och på mina speciella villkor och givetvis till ett mycket lägre pris än vad någon vill sälja för"...Tack för ditt givande inlägg, har du några fler funderingar eller åsikter som faktiskt tillför något istället för att skitposta?
Ledsen, hittade inget bättre sätt att illustrera hur jag känner inför annonser i stil med "produkt XYZ sökes, snarast, endast f2f och på mina speciella villkor och givetvis till ett mycket lägre pris än vad någon vill sälja för"...
Testa att scouta rean eller rätta mun efter matsäck och köp något du har råd med inom den givna "akuta" tidsramen.
Oj, det måste jag glömt helt.https://klocksnack.se/threads/datamus-matta.80141/ @AdrianO
Vad vill du? Lägg till ett ämne i och med att du endast skrivit "PM" i förklaringen..
@Simon.xCoolt, en radar/laser-varnare på k/s.
En sådan är väl inte tillåten att använda eller inneha i swe.
Ointressant hur den har kommit till Sverige, eller hur länge den har varit här. Faktum är att du har den och innehav sådan utrustning är olaglig.
http://www.helahalsingland.se/halsingland/ljusdal/boter-for-innehav-av-laservarnare-2
Det du länka till var att denna hade den i sin bil och använde den och där av fick denna böter.
Att ha denna på en hylla är inget JAG är oroad för i min lägenhet ang innehav.
Denna kan användas som prydnad eller en kompass. Eller som en leksak.
Det finns mycket som KAN missbrukas fast dessa är licens fria/lagliga att inneha.
Ex gamla vapen som är tillverkade före ett visst årtal.
Admin får radera denna annons om hen tycker att detta är helt fel
//Simon
Kika i lag (1988:15) om förbud mot vissa radar och laservarnare. Både innehav och överlåtelse är förbjudet.
Du nämner vissa radar och laservarnare.
Dom har redan sett denna och det kvitta i mitt fall.
//Simon
Nu pratar vi inte om saker som KAN missbrukas. Den där får inte varken ägas eller brukas.Det du länka till var att denna hade den i sin bil och använde den och där av fick denna böter.
Att ha denna på en hylla är inget JAG är oroad för i min lägenhet ang innehav.
Denna kan användas som prydnad eller en kompass. Eller som en leksak.
Det finns mycket som KAN missbrukas fast dessa är licens fria/lagliga att inneha.
Ex gamla vapen som är tillverkade före ett visst årtal.
Admin får radera denna annons om hen tycker att detta är helt fel
//Simon
Nu pratar vi inte om saker som KAN missbrukas. Den där får inte varken ägas eller brukas.
I bil eller på hyllan, totalt ointressant. Du får inte äga en sådan.
Och jag förstår inte ditt resonemang. Har man hittat nåt i bilen som är olagligt, då slänger man skiten för att snabbt bli av med det.
Det är olagligt att inneha laservarnare/störare men du har dispens? Skulle inte tro det.God morgon
Du vet inte vilka dispanser jag har. (Saksamma)
Men för din skull så radreade jag denna
Då inte KS admin hade raderat denna som jag skrev tidigare.
Sen ang lagen så kan den tolkas lite olika i samtliga fall.
Inget jag går in på här.
Detta gör man i rätten då det hanteras där.
Ha en trevlig Fredag
//Simon
Det är olagligt att inneha laservarnare/störare men du har dispens? Skulle inte tro det.
Hänvisa gärna till en dom där någon som haft laservarnare/störare i sin bil har frikänts.
För mig är det tydligt att du insinuerar att du skulle ha dispens för en radarvarnare/störare. Varför tar du ens upp "dispens" annars?Står det att JAG har en dispans för en radarstörare I mitt in lägg ? Nej
Sen att den fanns i min bil Inte detta heller.
Vad för dispannser jag innehar är inte din ensak.
Men att Vi har haft denna hos polisen i något syfte Ja och i vilket syfte (för dej helt orelevant)
Sen ang länk om det inte kommer upp i utredning så kommer det knappast upp till en domstol heller.
Vill du leta så sök på du allt är finns ju på nätet eller hur
//Simon
För mig är det tydligt att du insinuerar att du skulle ha dispens för en radarvarnare/störare. Varför tar du ens upp "dispens" annars?