• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Roffe

Panerai
2-Faktor
Står det att JAG har en dispans för en radarstörare I mitt in lägg ? Nej
Sen att den fanns i min bil Inte detta heller.
Vad för dispannser jag innehar är inte din ensak.

Men att Vi har haft denna hos polisen i något syfte Ja och i vilket syfte (för dej helt orelevant)

Sen ang länk om det inte kommer upp i utredning så kommer det knappast upp till en domstol heller.
Vill du leta så sök på du allt är finns ju på nätet eller hur ;)

//Simon
Alltså.. Det verkar som att du är domare/åklagare/advokat eller dylikt men jag får nästan dyslexi av att läsa det du skriver. Gäller alla dina inlägg. Kan du inte försöka skriva lite tydligare, du bör ju kunna det om du har ett sådant jobb som du antyder i alla dina inlägg?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/valentino-fw-2016-shearling-jacket.81084/

Retail 2400 euro? @cheesebrickz


Skärmavbild 2017-10-12 kl. 12.37.24.png
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Helt chockad att ett så neutralt och lättmatchat plagg inte ryker direkt.
Trots att säljaren angivit ett inköpspris som riiiitäjl och drygt dubbla prislappen från MrPorter.

Ej läskunnig? Se mitt inlägg där jag svarar på christians post. Och vad ska jag ange so retail om inte inköpspriset?
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 5780

Guest
Ej läskunnig? Se mitt inlägg där jag svarar på christians post. Och vad ska jag ange so retail om inte inköpspriset?
Läskunnig jo. Men det är ett otyg att försöka sminka upp värdet på sin vara genom att ange dyraste möjliga inköpsställe, särskilt när det skiljer den typen av pengar. Men om du gav den summan är det ju bara hatten av för välfylld plånbok och obekymrat leverne. Lycka till med försäljningen.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor

stigge

Omega
2-Faktor
En iakttagelse (ja, jag har tråkigt på bussen hem...)
I lifestyle Köp/Sälj verkar det vara ok med flera annonser/bumpar per dag utan reaktion men på Köp/Sälj för Klockor sker det inte utan reaktion.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Nu får man väl påhopp som skriver detta, men behövs verkligen KÖPES i Lifestyle?

De som vill köpa kan väl vara kolla utbudet i bef säljannonser, då SER man ju om det finns till salu. Finns det inte, varför ens lägga upp en köpesannons?

Köpesannonser blir så teoretiskt, man vill ha något men inte säker på att nån på forumet ens har varan och dessutom vill sälja.
Säljesannonser blir mer konkret när någon faktiskt har något att sälja.
Köpes känns mer logiskt för aktiviteter för likasinnande, kontaktannonser etc
Gissar att sannolikheten är bra mycket större att "säljes" säljs, än att "köpes" hittar det som sökes (specifikt märke och modell i specifik färg och storlek)

Jag brukar själv direkt filterara bort "köpes" så mig stör det egentligen inte, funderar mest över logiken och effektiviteten på forumet.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Nu får man väl påhopp som skriver detta, men behövs verkligen KÖPES i Lifestyle?

De som vill köpa kan väl vara kolla utbudet i bef säljannonser, då SER man ju om det finns till salu. Finns det inte, varför ens lägga upp en köpesannons?

Köpesannonser blir så teoretiskt, man vill ha något men inte säker på att nån på forumet ens har varan och dessutom vill sälja.
Säljesannonser blir mer konkret när någon faktiskt har något att sälja.
Köpes känns mer logiskt för aktiviteter för likasinnande, kontaktannonser etc
Gissar att sannolikheten är bra mycket större att "säljes" säljs, än att "köpes" hittar det som sökes (specifikt märke och modell i specifik färg och storlek)

Jag brukar själv direkt filterara bort "köpes" så mig stör det egentligen inte, funderar mest över logiken och effektiviteten på forumet.
99% av köpesannonserna är dessutom av typen "Dyra märkesgrejer köpes, billigt".

Det är väl i så fall saker som är genuint svåra att få tag på, även med "öppen" budget jag kan tycka att man kan efterlysa. Slutsålda konserter, limiterade skor eller liknande.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Nu får man väl påhopp som skriver detta, men behövs verkligen KÖPES i Lifestyle?

De som vill köpa kan väl vara kolla utbudet i bef säljannonser, då SER man ju om det finns till salu. Finns det inte, varför ens lägga upp en köpesannons?

Köpesannonser blir så teoretiskt, man vill ha något men inte säker på att nån på forumet ens har varan och dessutom vill sälja.
Säljesannonser blir mer konkret när någon faktiskt har något att sälja.
Köpes känns mer logiskt för aktiviteter för likasinnande, kontaktannonser etc
Gissar att sannolikheten är bra mycket större att "säljes" säljs, än att "köpes" hittar det som sökes (specifikt märke och modell i specifik färg och storlek)

Jag brukar själv direkt filterara bort "köpes" så mig stör det egentligen inte, funderar mest över logiken och effektiviteten på forumet.
Möjligtvis vore det okej med köpes-annonserna ifall de raderades automatiskt efter 24 timmar
 
  • Like
Reactions: JLC
Topp