• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet inte om detta är rätt diskussion och fråga i men gör ändå. Det poppar upp många annonser på den klassiska seiko skx007 och priset är ofta 1800-2800 kr för den. Men första googlingen man gör så kommer den upp på urkompaniet för 2295:- med frakt NY!? Hur kommer sig detta? Väl mött!
Screenshot_20180606-174615.png

Vet inte om detta är rätt diskussion och fråga i men gör ändå. Det poppar upp många annonser på den klassiska seiko skx007 och priset är ofta 1800-2800 kr för den. Men första googlingen man gör så kommer den upp på urkompaniet för 2295:- med frakt NY!? Hur kommer sig detta? Väl mött!

Att det lönar sig att göra en DD innan köp är väl allmänt känt. :D

Fast om du köper den ny så får du inte med proveniensen ;)

Vissa annonser över 2k brukar ju vara med strapcode länk eller någon typ av mod. Annars är jag helt med dig .

Vad är frågan egentligen? Priserna skiljer ju sig på allt :)

Asså, priset är ju som det är. Grejer är eftertraktade och säljer det så säljer det. Men att inte vara säker på vad man säljer känns ju riktigt oskönt. ”Retur om ej äkta” gör att jag läser ”Ingen retur, fast jag säger det på ett oskönt sätt”.

Asså, priset är ju som det är. Grejer är eftertraktade och säljer det så säljer det. Men att inte vara säker på vad man säljer känns ju riktigt oskönt. ”Retur om ej äkta” gör att jag läser ”Ingen retur, fast jag säger det på ett oskönt sätt”.
”Retur om ej äkta" läser jag som att man inte garanterar äktheten. Men så är ju jag en gammal cyniker också.

Få som kan garantera det utan att ha lämnat in till en skicklig värderingsman. Bra då att skriva ut att man står för eventuella knasigheter med uret.
Knasigheter är en sak men det handlar det ju inte om. Har man sålt något som en Rolex ska det vara en Rolex annars har man all rätt att häva köpet. Rätt slappt att överlåta kontrollen av ev äkthet på en köpare kan jag tycka.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp