• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tycker det är lite oförskämt att diskutera andras klockor i ett öppet forum. Ni kunde väl kontaktat mig personligen med denna info. Slog er aldrig tanken att jag köpt denna klocka i tron att allt är original och att jag själv fått fel info.

Tycker det är lite oförskämt att diskutera andras klockor i ett öppet forum. Ni kunde väl kontaktat mig personligen med denna info. Slog er aldrig tanken att jag köpt denna klocka i tron att allt är original och att jag själv fått fel info.
Jag tycker du är helt fel ute. Enligt mig är tvärtom högst rimligt att sprida denna typ av info så att alla potentiella köpare ser.

Det är ingen som anklagar dig för någonting. Kanske borde man taggat dig tidigare, men man behöver knappast be om tillstånd för att diskutera ett objekt som är till salu.
Edit: ser nu att du taggades från början, så.. allt i sin ordning.

Senast ändrad:
Oförskämt är väl ändå att ta i?! Frågan om tavlan ställdes till en av de kunnigaste på modellen för ett klargörande. Att du förlorar på sanningen är väl tråkigt men... bättre än alla andra alternativ jag kan komma på.

Oförskämd? Någon som inte visste säkert ställde frågan, men din hostila reaktion får mig snarare att tro att du inte har rent mjöl i påsen.
Klart man ska diskutera föremål som ligger ute till försäljning.
Om personen hade kontaktat dig och frågat, hade du sagt att den var original? Jag antar det eftersom att du säger att du trodde klockan var original och köparen hade då köpt ovetande dvs. inget gott hade kommit ur ett PM.

Tråden går väl ut på att resonera, fråga och informera om här utbjudna klockor. Du blev också taggad så fort din annons kom upp.

Du annonserar ju i ett öppet forum. Då måste föremålet i annonsen kunna diskuteras. Det var ju dessutom på ett sakligt sätt.

Förutom det som tidigare har nämnts ger ju diskussionen här möjlighet för flera att lära sig om tavlor och kopior. Vi hänger trots allt här för att vi är intresserade av klockor.

Edit: dessutom togs frågan upp på ett extremt ödmjukt sätt av @URsinne .

Fast du har annonserat ut den på ett entusiastforum och tack vare den granskning som nu skedde har en potientiell köpare sluppit köpa en klocka i tro att allt på den är original. Det är alltså positivt. Du kommer överleva detta och gå vidare.

Tycker gott du kan skriva ut att tavlan inte är original även i den nya annonsen, nu handlar du ju dessutom medvetet svikligt. :meh:

Jag tycker du är helt fel ute. Enligt mig är tvärtom högst rimligt att sprida denna typ av info så att alla potentiella köpare ser.

Det är ingen som anklagar dig för någonting. Kanske borde man taggat dig tidigare, men man behöver knappast be om tillstånd för att diskutera ett objekt som är till salu.
Edit: ser nu att du taggades från början, så.. allt i sin ordning.

Oförskämt är väl ändå att ta i?! Frågan om tavlan ställdes till en av de kunnigaste på modellen för ett klargörande. Att du förlorar på sanningen är väl tråkigt men... bättre än alla andra alternativ jag kan komma på.

Oförskämd? Någon som inte visste säkert ställde frågan, men din hostila reaktion får mig snarare att tro att du inte har rent mjöl i påsen.
Klart man ska diskutera föremål som ligger ute till försäljning.
Om personen hade kontaktat dig och frågat, hade du sagt att den var original? Jag antar det eftersom att du säger att du trodde klockan var original och köparen hade då köpt ovetande dvs. inget gott hade kommit ur ett PM.

Tråden går väl ut på att resonera, fråga och informera om här utbjudna klockor. Du blev också taggad så fort din annons kom upp.

Du annonserar ju i ett öppet forum. Då måste föremålet i annonsen kunna diskuteras. Det var ju dessutom på ett sakligt sätt.

Förutom det som tidigare har nämnts ger ju diskussionen här möjlighet för flera att lära sig om tavlor och kopior. Vi hänger trots allt här för att vi är intresserade av klockor.

Edit: dessutom togs frågan upp på ett extremt ödmjukt sätt av @URsinne .

Fast du har annonserat ut den på ett entusiastforum och tack vare den granskning som nu skedde har en potientiell köpare sluppit köpa en klocka i tro att allt på den är original. Det är alltså positivt. Du kommer överleva detta och gå vidare.

Tycker gott du kan skriva ut att tavlan inte är original även i den nya annonsen, nu handlar du ju dessutom medvetet svikligt. :meh:

Om inte @henrik1271 fattat poängen nu, så kommer han aldrig att göra det! :D

Hej @henrik1271 !
Lite nyfiken på vad du skulle svarat på ett PM med frågan "Är allt orginal?" Skulle du sagt "Jajamensan, klart det är orginal" eller skulle du sagt "Inte en susning det kan nog vara bytt både det ena och det andra?" Bägge alternativen sätter ju dig i en dålig dager. Då är det väl bättre att förutsätta att du annoserat i god tro och ställa frågan till experterna på forumet om något ser udda ut?
Oförskämt hade varit att diskutera din annons utan att tagga dig, men det var ju inte fallet.
Tråkigt att tavlan verkar utbytt.

Att hetsa MOT medlemmar på KS är det den nya stilen nu på detta forum ?
Om det är så är det drevet som talar. :chicken:

//Simon

• Like
Reactions: Oew
Kan bli pajkastning i denna tråden med jämna mellanrum men detta tyckte jag var helt rätt.

Vart själv sugen på objektet i fråga, men endast intressant ifall den vore original.

Att då medlemmar tar tag i detta uppskattas av mig blandannat.

Skulle även uppskatta det ifall de var min annons, hellre ha korrekt info i min annons än ”gissa” att den är i originalskick och tjäna lite extra deg på felaktig information.

50 papp? Då är något seriöst fel med världen, kostade ju 30 för ett år sedan.
Den är dessutom med papper/box etc etc. Jag är ingen Tudor expert men har haft en sådan i korshåren några gånger och visst är det mycket pengar men inte så att jag reagerade utifrån andra betydligt sletnare ex som jag kollat på utan tillbehör.

Kollade modellen på C24 och satte ett pris därefter. Om jag är ute och cyklar så rättar marknaden till det, dvs den förblir osåld.

Men jag förstår dig, tänker samma sak när jag ser 116610LV och 116622 som säljs för 20’ respektive 10’ mer än vad jag sålde mina för förra året, och då gick det dessutom trögt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp