Simon.x
Silver
Bra att du håller koll!
Skälvklart jag har koll på mina inlägg mm
//Simon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra att du håller koll!
Mitt första inlägg ang för många bump i annonser. Går till ----> @joca Grattis!
4 st i dag var 1 är för mycket samt en för tidigt enligt klockslag.
//Simon
Den låg tidigare osåld för 67' och jag prisbumpade den nu till 64'. Då jag vet att det är en klocka som kräver sin köpare så tänkte jag även testa andra kanaler för att få den såld, därav ''intressekoll'' här på KS.Vad är syftet med intressekoll @Uret24 ? Sälja förstår jag men intressekoll? Klockan har ju tidigare legat osåld, typ 1 år, på K&S för samma pris.
https://klocksnack.se/threads/audemars-piguet-edward-piguet-18k-vitguld.94575/
Betyder intressekoll att den är till salu alltså?Den låg tidigare osåld för 67' och jag prisbumpade den nu till 64'. Då jag vet att det är en klocka som kräver sin köpare så tänkte jag även testa andra kanaler för att få den såld, därav ''intressekoll'' här på KS.
Ja, annars hade jag väl inte gjort en säljes annons?Betyder intressekoll att den är till salu alltså?
Så det är alltså inte en intressekoll annons då?Ja, annars hade jag väl inte gjort en säljes annons?
Då är det ju en ”till salu” och inte ”intressekoll”Ja, annars hade jag väl inte gjort en säljes annons?
”Hej och välkomna till semantiksnack! Idag går programmet i bakfyllans tecken när vi alla vandrar omkring och försöker ducka störiga vänner och/eller släktingar samt släcka Ågren som flyttade in igår. Fake-Pateker diskuteras, lera flyger i samtliga trådar om Rolex, stubiner brinner av som om det var 1916.”Då är det ju en ”till salu” och inte ”intressekoll”
Så det är alltså inte en intressekoll annons då?
Klockan är till salu, behöver jag säga mer?Då är det ju en ”till salu” och inte ”intressekoll”
Man blir imponerad att folk har tid och energi att hålla på och tjafsa i denna trådSluta bråka nu.
@Uret24 är knappast den första att använda ordet "intressekoll" i en säljannons. Ni drack för dåligt igår om ni fortfarande orkar hålla upp er dryghet. Var snälla stället för fan
Betyder intressekoll att den är till salu alltså?
Imponerad vet jag inte om jag skulle säga men håller med dig egentligen.Man blir imponerad att folk har tid och energi att hålla på och tjafsa i denna tråd
NäKlockan är till salu, behöver jag säga mer?
”Hej och välkomna till semantiksnack! Idag går programmet i bakfyllans tecken när vi alla vandrar omkring och försöker ducka störiga vänner och/eller släktingar samt släcka Ågren som flyttade in igår. Fake-Pateker diskuteras, lera flyger i samtliga trådar om Rolex, stubiner brinner av som om det var 1916.”
hmmmm... jag tycker att det är detta som är problemet, för många som bara vill köpa och sälja..I ett forum som handlar om att köpa eller sälja saker .......
Och f2f verkar vara en utdöende konstart...hmmmm... jag tycker att det är detta som är problemet, för många som bara vill köpa och sälja..
För lite folk vill snacka om själva klockan nu för tiden..
I ett forum som handlar om att köpa eller sälja saker för mer än vad många kallar en månadslön kan man tycka att semantik är ganska viktigt. Tydlighet kan och bör premieras.
Sedan tycker jag inte annonsen detrör sig om kan missförstås.
Det är den mentaliteten som är problemet. Forumet handlar i grunden om så mycket mer än bara att köpa och sälja (eller framförallt kränga). De som inte förstår det bidrar inte till KS fortlevnad.hmmmm... jag tycker att det är detta som är problemet, för många som bara vill köpa och sälja..
För lite folk vill snacka om själva klockan nu för tiden..
Den här Panerai Submersible 305 borde vara den mest prisvärda nu. Titan och 47 mm gör den skön att bära och luft i tavlan. Jag är förvånad över att ingen hugger den.
https://klocksnack.se/threads/paner...s-rolex-bytesvärde-50k-nya-bilder-22-6.83688/
Jag har inget bra svar på det. Det är därför jag undrar. Jag har själv provat en sån i butik och den är grym. 50K för så mycket klocka borde locka, sen om det är andra faktorer som spelar in, vet jag inte. Ett icke korrekt ifyllt cert kanske?Hur kommer det sig att den legat osåld sedan november då? Har ingen koll på Panerai men man ser ju dom bli sålda titt som tätt på K/S.
Huvudsaken är att boetten inte är polerad verkar gälla...Generellt, eftersom man kan se det i annonser återkommande, ett verk av normalkvalitet som går en eller flera minuter fel per dygn går inte bra eller "OK för sin ålder" eller håller tiden som det ska. Det är i regel mer än dags för service då och borde kanske egentligen inte köras alls då det riskerar slitas och skadas i onödan. Gäller förstås inte minst vintage. Det beskrivs ibland som det vore självklart med såna gångavvikelser, det är det inte.
Det är inte så mystiskt egentligen...Man blir imponerad att folk har tid och energi att hålla på och tjafsa i denna tråd
Det är den mentaliteten som är problemet. Forumet handlar i grunden om så mycket mer än bara att köpa och sälja (eller framförallt kränga). De som inte förstår det bidrar inte till KS fortlevnad.
Jag har inget bra svar på det. Det är därför jag undrar. Jag har själv provat en sån i butik och den är grym. 50K för så mycket klocka borde locka, sen om det är andra faktorer som spelar in, vet jag inte. Ett icke korrekt ifyllt cert kanske?
Jo, självklart. Men kommentaren jag reagerade på grundade sig i att forumet handlade om att köpa och sälja.Du tänker inte att tråden "Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!" som omskriver en specifik annons på forumet "Handla - Säljes, bytes" till ganska hög grad handlar om handel?
En Hulk är mycket fulare så det förstår jag. Håll ut tills sinnet blir friskt.Allting är som det bör vara med klockan och tillbehören. Jag har fått en del bytesförslag och bud. Men jag har ingen lust att lägga 55.000 emellan för en Rolex Hulk och bidra till vansinnet.