• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
https://klocksnack.se/threads/rolex-116610lv-mot-116710blnr.94623/#post-2373269

Du skriver orörd, men bilderna får mig fundersam. Några fler skulle inte skada.

Har du haft den sedan ny? @klemens

55CEF2C5-B83F-42E1-816A-6584228F1576.jpeg
2CA53D11-2669-4555-A108-0D0F7D1BF74C.jpeg

Jag har inget bra svar på det. Det är därför jag undrar. Jag har själv provat en sån i butik och den är grym. 50K för så mycket klocka borde locka, sen om det är andra faktorer som spelar in, vet jag inte. Ett icke korrekt ifyllt cert kanske?
Hur värderar du annonspriser? Det argumentet håller tunnt. Den är inte dyr men den är inte heller superbillig med tanke på att den är 6 år gammal och ej servad. 6 år och oservad drar alltid ner intresset.

Hur värderar du annonspriser? Det argumentet håller tunnt. Den är inte dyr men den är inte heller billig med tanke på att den är 6 år gammal och ej servad. 6 år oh oservad drar alltid ner intresset.
Säljare brukar sällan tycka att servicehistoriken har påverkan på priset. De flesta köpare brukar inte ens reflektera över den frågan heller. Det är bara de som fattar som väger in det. Följer man klocktillverkaren så har det gått ett år över tiden. Troligen går den fint i 4 år till och då påverkar det inte priset just nu, om man inte följer tillverkarnas direktiv, men du kanske har rätt. Handlarsnittet är 60K så privatpris på 50K kanske är normalt. Inget är normalt i klockors prissättning, men sett till kvaliteten på 305:an med inhouseverk borde den gå något högre och betydligt lättare.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp