• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Fult att inte nämna att cert inte är stämplat..
Edit: Även om det nämns på ks är det fult att inte göra på blocket
https://klocksnack.se/threads/panerai-682.96132/
@watchdreamer
A47B51C5-DFB0-4981-878D-0BA8CF5EAA1A.png

AA0194FE-0455-495B-B4DA-2BCBE2614303.png

475E234B-7BF6-48A6-9E41-09A88F59FDAB.png

Som du sa, Shit-list. Ingen man vill göra affär med... @watchdreamer

Inte okej og noe jeg har opplevd flere ganger på KS tidligere.
Undviker å svare når frågan dyker upp om cert er stemplet, glömde säja at det inte var stämplad eller inte hittar certet när man möts ved en F2f affär.

Håper du skriver en rad i ref tråden så andre kanskje er ekstra forsiktige og fråger en ekstra gang ved framtida affärer med @watchdreamer
 

molinari

Cartier
https://klocksnack.se/threads/vintage-seiko-king-quartz-9923-7010-jdm-1979.96404/
@molinari - Jättefin klocka verkligen, men länken? Är den extremt sällsynt? Jag tycker jag har sett den på fler KQ, tror dessutom att det skall vara så att claspen bör vara större och märkt KQ.
Hej, tack det är verkligen trevliga klockor. Tyvärr för liten för mina handleder. :(
Hittade denna bild med samma ref. såld i Holland.
Med exakt samma länk och lås utan märkning. Tillfällighet? Hittar du många likadana!? länka gärna. Tack;) ps. Det är en Seiko-logga i viklåset när jag tänker efter. :p
f6a9f142-999d-4f2a-a3e8-62017b0fed05.jpg
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Hej, tack det är verkligen trevliga klockor. Tyvärr för liten för mina handleder. :(
Hittade denna bild med samma ref. såld i Holland.
Med exakt samma länk och lås utan märkning. Tillfällighet? Hittar du många likadana!? länka gärna. Tack;) ps. Det är en Seiko-logga i viklåset när jag tänker efter. :p
f6a9f142-999d-4f2a-a3e8-62017b0fed05.jpg

Jag tror det skall se ut så här till den länken du har:

28938_872_pa010488.jpg


Den andra länken (också vanlig till KQ) som har den andra typen av flexibel justering i låset bör se ut så här:

seiko_king_quartz_vintage_9723_8050_1513856097_9984a785.jpg


Tror dock det är mer regel än undantag att samtliga KQ skall ha logomärkt clasp.
Kanske kan någon riktig Seikonörd på forumet ge utförligare info.
 

molinari

Cartier
Jag tror det skall se ut så här till den länken du har:

28938_872_pa010488.jpg


Den andra länken (också vanlig till KQ) som har den andra typen av flexibel justering i låset bör se ut så här:

seiko_king_quartz_vintage_9723_8050_1513856097_9984a785.jpg


Tror dock det är mer regel än undantag att samtliga KQ skall ha logomärkt clasp.
Kanske kan någon riktig Seikonörd på forumet ge utförligare info.
Detta är en annan KQ med ett annat referensnummer. KQ betyder inte att de ska ha samma band och märkning!?
Och igen, vart har du sett länken i fråga på 9923-7010? Om den är vanlig.
 
Senast ändrad:

Moffan

Rolex
2-Faktor
Detta är en annan KQ med ett annat referensnummer. KQ betyder inte att de ska ha samma band och märkning!?
Jag vet att detta är en annan ref, dock brukar KQ komma med oftast alltid märkt clasp.
Jag hittade den här sidan https://mollewatch.com/blogg/seiko-grand-king-quartz-a-hidden-treasure-from-the-70s/ Den ger oss inte så mycket kött på benen om just länkar, men kanske @Molle kan ge oss mer info, ser bland annat att din typ av länk sitter på en GS 9943-8030
 

molinari

Cartier
Jag vet att detta är en annan ref, dock brukar KQ komma med oftast alltid märkt clasp.
Jag hittade den här sidan https://mollewatch.com/blogg/seiko-grand-king-quartz-a-hidden-treasure-from-the-70s/ Den ger oss inte så mycket kött på benen om just länkar, men kanske @Molle kan ge oss mer info, ser bland annat att din typ av länk sitter på en GS 9943-8030
Bra info. Men inte ens här är klockan med. Och ingen av klockorna som Molle bloggat om har varken länken eller låset för den delen heller. :p
 
Senast ändrad:

kmg

Patek
2-Faktor
Juridiskt så räcker det med kassakvittot.
Nej. Du blandar ihop tillverkarens garanti med köparens möjlighet att reklamera produkten hos återförsäljaren.
Edit: och i det senare fallet behöver du heller inte kvittot, bara kunna bevisa att du köpt varan från återförs. i fråga.
 
Jag är helt hopplös på att hitta här på sidan så ledsen att jag frågar i fel forum.. Men jag har mina 20+ inlägg men lyckas inte hitta åt hur jag skapar annonser? Är jag koko eller är det faktiskt lite krångligt? Tacksam för hjälp:angel:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är helt hopplös på att hitta här på sidan så ledsen att jag frågar i fel forum.. Men jag har mina 20+ inlägg men lyckas inte hitta åt hur jag skapar annonser? Är jag koko eller är det faktiskt lite krångligt? Tacksam för hjälp:angel:
Du kan ju börja med att sluta skriva annonsinlägg direkt i trådarna om du vill ha tillgång till annonsdelen av forumet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp