• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ref slutar på 8 = helguld.
Bra tips till @Apansson om bilderna känns konstiga för alla som inte är Rolexreferensninjas.
Behöver inte diskuteras mer.
@Apansson
https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116618lb-med-den-gamla-matta-snygga-tavlan.95464/

Ville bara tipsa om att det ser ut som att klockan är halvguld på vissa bilder. Jag trodde först detta i några dagar och tänkte att den var överprisad men insåg nu med en googlesökning att den är helguld. Bra med ärliga bilder dock! Lycka till med fsg =)

Tack för tips, var knepigt att fixa bilder i ljus som framhäver alla eventuella små skavanker - därav att det ser lite knäppt ut på vissa av dem. MEN jag hoppas att de andra bilderna talar för att det är helguld... :D

Har det alltid varit emot reglerna eller är det något ny regel?
För jag har sett flera annonsera "åt en vän", även forumsprofiler har gjort det
Raderades utifrån Regel 11.
Svårt att ha koll på alla annonser men grundtanken är att man äger det man säljer och att man som annonsör ansvarar för affärer på klockor man annonserar.

Många gamla annonser just nu. Överprisade klockor och semesterperiod är väl anledningar till det
Det märks också att folk är lite desperata, följande uttryck läses i titlarna (kollade bara de första 10 sidorna):
Lönebump
Prisbump
Prisbump igen
Nedsatt pris
Sista prissänkningen
Nationaldagsbump
Semesterbump
Nyare pris
Special nytt pris
Tokbillig
Sjukt bra deal
Reduced för KS
Prisjustering
Bud?
Flyttrea!
Sista dagen att köpa
Billigast worldwide
Det används lite tricks för att öyfta annonserna, såsom flera utropstecken i titeln, användning av versaler och specialtecken
Det bjuds på frakt och kanske något extra slitet band men icke, marknaden står still verkar det.
Jag hoppas på mer omsättning om några veckor, jag går ju i köpetankar!

Många gamla annonser just nu. Överprisade klockor och semesterperiod är väl anledningar till det
Det märks också att folk är lite desperata, följande uttryck läses i titlarna (kollade bara de första 10 sidorna):
Lönebump
Prisbump
Prisbump igen
Nedsatt pris
Sista prissänkningen
Nationaldagsbump
Semesterbump
Nyare pris
Special nytt pris
Tokbillig
Sjukt bra deal
Reduced för KS
Prisjustering
Bud?
Flyttrea!
Sista dagen att köpa
Billigast worldwide
Det används lite tricks för att öyfta annonserna, såsom flera utropstecken i titeln, användning av versaler och specialtecken
Det bjuds på frakt och kanske något extra slitet band men icke, marknaden står still verkar det.

”Nu drar jag ner byxorna helt”

Edit: rubriken var nu uppdaterad till: nu ryker även kallingarna

Senast ändrad:
Lönebump
Prisbump
Prisbump igen
Nedsatt pris
Sista prissänkningen
Nationaldagsbump
Semesterbump
Nyare pris
Special nytt pris
Tokbillig
Sjukt bra deal
Reduced för KS
Prisjustering
Bud?
Flyttrea!
Sista dagen att köpa
Billigast worldwide

”Nu drar jag ner byxorna helt”

Edit: rubriken var nu uppdaterad till: nu ryker även kallingarna

Intressant notering.
Tråden behöver inte fortsätta diskutera detta.

Fult att inte nämna att cert inte är stämplat..
Edit: Även om det nämns på ks är det fult att inte göra på blocket
https://klocksnack.se/threads/panerai-682.96132/
@watchdreamer
A47B51C5-DFB0-4981-878D-0BA8CF5EAA1A.png

AA0194FE-0455-495B-B4DA-2BCBE2614303.png

475E234B-7BF6-48A6-9E41-09A88F59FDAB.png

Senast ändrad:
Fult att inte nämna att cert inte är stämplat.. @watchdreamer
A47B51C5-DFB0-4981-878D-0BA8CF5EAA1A.png

AA0194FE-0455-495B-B4DA-2BCBE2614303.png

475E234B-7BF6-48A6-9E41-09A88F59FDAB.png
Blocket är ju inte KS...

I annonsen här på KS länkar han ju till tidigare annons där det står att certet är ostämplat, förvisso bör det väl trots detta nämnas i annonsen, så du har ju en poäng!

Men att klaga på att han på blocket inte nämner något om certet känns ju inte relevant här imo.

Blocket är ju inte KS...

I annonsen här på KS länkar han ju till tidigare annons där det står att certet är ostämplat, förvisso bör det väl trots detta nämnas i annonsen, så du har ju en poäng!

Men att klaga på att han på blocket inte nämner något om certet känns ju inte relevant här imo.
Inte? Jag hade inte gjort affärer med en person som utelämnar sådan väsentlig information vid annonsering utanför KS.

Blocket är ju inte KS...

Du tycker inte att en säljare som döljer, när det frågas är suspekt eller? Garantin gäller ju inte om cert inte är stämplat

Inte? Jag hade inte gjort affärer med en person som utelämnar sådan väsentlig information vid annonsering utanför KS.
Du tycker inte att en säljare som döljer, när det frågas är suspekt eller? Garantin gäller ju inte om cert inte är stämplat
Alltså förstå mig rätt, givetvis är det väsentlig info. Som dessutom bör nämnas i annonsen här på KS!

Men att ta upp blocket-annonser i denna tråden känns ju ganska OT.

Kanske borde lagt i blocket-tråden. Men säljare som är oärliga, oavsett blocket eller ks tycker jag är relevant. Iaf ifall man är medlem här
Absolut, jag håller med dig!
Men då skulle du IMO länkat till hans annons här på KS samt ifrågasatt det här i PM.

Well, poängen har ju gått fram och man kan ju åtminstone hoppas att annonsen här på KS blir uppdaterad :)

Absolut, jag håller med dig!
Men då skulle du IMO länkat till hans annons här på KS samt ifrågasatt det här i PM.

Well, poängen har ju gått fram och man kan ju åtminstone hoppas att annonsen här på KS blir uppdaterad :)
Jag tycker det är relevant, speciellt eftersom en tidigare köpare gick fullständigt bananas när han upptäckte att certet inte är ifyllt, det är väsentlig info. Att dölja ”felet” tycker jag är klart anmärkningsvärt oavsett om det görs via sms, blocket eller PM.

Tveksamt dock om det hör hemma här eller i säljarens referenstråd.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp