• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

joca

Patek
2-Faktor
Detta:
94099D86-D0E1-43BE-AAA5-E9F7AAA34BE9.png
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Agree. Trodde det var emot "hur man gör på ks" samt någon regel men vad vet jag
2) Säljannonser skall innehålla ett pris, auktionsförfaranden är ej tillåtna.

Edit: antar att det var detta du syftade till. Nu vet jag ju dock inte om det är bud som gjort att priset höjts eller att "fastpriset" höjts
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
130´är väl fortfarande under ”marknadspris” så svårt att se något större fel som har begåtts annat än att säljaren borde kontrollerat försäljningspriserna mer noggrant, men givet hans förklaring så har jag förståelse varför han har fokus på annat.

Inte första gånger heller som en annons har korrigerats uppåt efter stort intresse. Man kan ju fråga sig också vad den potentiella köparen hade sålt vidare klockan för när det var dags för det.

Tycker också det hade varit skillnad om KS generellt varit en plattform med billigare priser inom forumet, men det var längesedan något sådan gällde.

@PepsiGuy Krya på dig och hoppas att det inte är något alltför allvarligt du har drabbats av.
 
Senast ändrad:

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Om man blivit uppmärksammad på att priset är för lågt kan man ju dra tillbaka/göra om/ ändra och skriva som det är. Inte bara göra som korrigering i PM
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Om man blivit uppmärksammad på att priset är för lågt kan man ju dra tillbaka/göra om/ ändra och skriva som det är. Inte bara göra som korrigering i PM
Jo men hur länge behöver annonsen vara nere? 1h, 1dag, 1 vecka för att det ska räknas som "ny annons"?

Jag håller med om att det är en smula trist men jag kan inte säga att jag tycker det är så konstigt. Ingen här, oavsett vad ni försöker lura andra, säger nej till 10 extra tusen. Det tror jag inte en sekund på.
 

puffen

Cartier
Jo men hur länge behöver annonsen vara nere? 1h, 1dag, 1 vecka för att det ska räknas som "ny annons"?

Jag håller med om att det är en smula trist men jag kan inte säga att jag tycker det är så konstigt. Ingen här, oavsett vad ni försöker lura andra, säger nej till 10 extra tusen. Det tror jag inte en sekund på.
Trist om du verkligen tror så.
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Jo men hur länge behöver annonsen vara nere? 1h, 1dag, 1 vecka för att det ska räknas som "ny annons"?

Jag håller med om att det är en smula trist men jag kan inte säga att jag tycker det är så konstigt. Ingen här, oavsett vad ni försöker lura andra, säger nej till 10 extra tusen. Det tror jag inte en sekund på.
Man skulle ju iaf kunna editera i annonsen när man blivit varse om det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp