• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@116334/5
Att skriva att man har den häftigaste klockan på köp och sälj bör man ju ha lite mer kött på benen. Hade satt ett frågetecken framför och dessutom inte lagt in det som rubrik. Kan uppfattas ganska provocerande mot övriga som har en klocka ute. Exempelvis tycker jag absolut inte att de är en häftig klocka.

https://klocksnack.se/threads/prisb...-klockan-på-köp-sälj-tissot-squelette.104537/

Man får vara extremt lättstött om man blir provocerad av en sådan formulering :) Så länge det inte står en massa snömos om att värdet garanterat kommer att öka, eller att man skriver att en repad klocka är i nyskick m.m. så är det upp till var och en hur man vill formulera sig. Lite som att vissa benämner sina klockor som charmiga...ser ingen skillnad där då det inte behöver betyda att Jag tycker att klockan är charmig.
 

116334/5

Cartier
Friends Of KS
@116334/5
Att skriva att man har den häftigaste klockan på köp och sälj bör man ju ha lite mer kött på benen. Hade satt ett frågetecken framför och dessutom inte lagt in det som rubrik. Kan uppfattas ganska provocerande mot övriga som har en klocka ute. Exempelvis tycker jag absolut inte att de är en häftig klocka.

https://klocksnack.se/threads/prisb...-klockan-på-köp-sälj-tissot-squelette.104537/
Håller med ovanstående till punkt och pricka. Enligt mig är det den häftigaste klockan på köp och sälj, den är öppen både bak och fram och är manuellt uppvriden så man alltså kan se precis vad som händer inuti den när man drar upp den, dessutom snygg på köpet. Men visa mig gärna en som är uppe till försäljning som du tycker är en bättre kandidat och motivera så lovar jag att ändra rubriken;):)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håll topic innan jag tröttnar. För mycket käbbel vilket gör att tråden förlorar sitt intresse. Tänker moderera hårt nu och låsa tråden om ni inte återgår till topic. Det har uttalats tidigare att tråden lever ett farligt liv så håll diskussionen/frågor on topic.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Var Pepsin bara en blåsning? Måste ju vara runt 20 personer som skickat PM. Säkert hälften är ändå intresserade trots höjningen till 130. Hur går det? Får ni svar? Blir det någon affär? Jag frågar för jag tror inte en sekund på annonsen.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag kopplade inte heller vad det var för generation 2 som avsågs fast jag har en ligger här. Ur sitt sammanhang är det inte lätt att veta.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag vet att det är drygt att tjafsa om priser, men jag har sett den här annonsen ett tag nu @henrik1271 och jag har väldigt svårt att se hur du skall få 53k för din mk1 214270 från 2014. Speciellt när mk2 från 2017/2018 går för under 50k, helt kompletta och har garanti vilket din saknar.
Det stör inte mig, men det är lite förbryllande. Även Rolexköpare är prismedvetna. :)

https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-214270.104795/
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Jag vet att det är drygt att tjafsa om priser, men jag har sett den här annonsen ett tag nu @henrik1271 och jag har väldigt svårt att se hur du skall få 53k för din mk1 214270 från 2014. Speciellt när mk2 från 2017/2018 går för under 50k, helt kompletta och har garanti vilket din saknar.
Det stör inte mig, men det är lite förbryllande. Även Rolexköpare är prismedvetna. :)

https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-214270.104795/

Mk2 går väl över 50 i de flesta fall. Men för en Mk1 så känns det lite saftigt.
 
Jag är öppen för bud. Jag personligen gillar inte Mk2 så valde Mk1. Kanske är någon mer som hellre vill ha en Mk1 med vitguld på 3,6,9. Jag kunde köpt en Mk2 billigare men gillar den inte. Men jag förstår vad du menar, jag är själv medveten om priserna. Men vill man ha en speciell modell kanske det är viktigare än vad den senaste kostar.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jag är öppen för bud. Jag personligen gillar inte Mk2 så valde Mk1. Kanske är någon mer som hellre vill ha en Mk1 med vitguld på 3,6,9. Jag kunde köpt en Mk2 billigare men gillar den inte. Men jag förstår vad du menar, jag är själv medveten om priserna. Men vill man ha en speciell modell kanske det är viktigare än vad den senaste kostar.
Finns ett gäng mk1 för under 50k på chrono24 från handlare i europa och mk1 är generellt billigare än mk2 så förstår inte varför man skulle betala mer av en privatperson än en handlare när man även kan få en mk1 för lägre pris som är nyare(längre till service)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag är öppen för bud. Jag personligen gillar inte Mk2 så valde Mk1. Kanske är någon mer som hellre vill ha en Mk1 med vitguld på 3,6,9. Jag kunde köpt en Mk2 billigare men gillar den inte. Men jag förstår vad du menar, jag är själv medveten om priserna. Men vill man ha en speciell modell kanske det är viktigare än vad den senaste kostar.
Jag förstår. Jag tror dock få vill betala överpris för mk1 bara för att de gillar den bättre. Men jag önskar dig lycka till i vilket fall.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag är öppen för bud. Jag personligen gillar inte Mk2 så valde Mk1. Kanske är någon mer som hellre vill ha en Mk1 med vitguld på 3,6,9. Jag kunde köpt en Mk2 billigare men gillar den inte. Men jag förstår vad du menar, jag är själv medveten om priserna. Men vill man ha en speciell modell kanske det är viktigare än vad den senaste kostar.
Tänka sig.. Samma klocka låg ute för 50k när du köpte den, och du prutade garanterat. Nu försöker du göra dig en hacka. :)

https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-214270-39mm.101523/
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Fattar inte hatet mot att nån tjänar en slant på att sälja? Klockors priser rör sig, speciellt modeller som inte längre produceras. Det är väl säljarens problem om en klocka inte blir såld?
Barnsligt att jaga upp sig över en annons som följer reglerna där man inte ens är spekulant.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp