• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

marmot

Panerai
Mattare kanske inte var bästa beskrivningen, du kan säkert hitta nåt bättre ord. När opolerad reflekteras ljuset på ett helt annat sätt, se nedan.

11658.jpg
 

marmot

Panerai
Oftast inte. Svårpolerad ring minst sagt. Ser däremot inte helt skicket på din bild så därför tänker jag inte kommentera den.
Den ringen verkar inte gå att polera, färgen lossnar av värmen och finishen blir en annan. Kanske en zaratsu är vad som behövs (inser att nu att den är högblank).
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor

hejsam

Patek
2-Faktor
Grym boett dock, hade själv gissat på opolerad utifrån de bilderna. Men att hävda opolerad bör man vara försiktig med.
Fin boett absolut, dock inte opolerad enligt min uppfattning. Boetten ska vara skarpare isåfall samt tydligare krona på låset, stämmer heller inte att det knappt finns några hairlines på klockan. Då bör den isåfall i princip vara nos, men då bör länken inte ha den stretchen tex.

Fint exemplar oavsett, men känns bara tröttsamt att folk hela tiden slänger ur sig ”opolerad” utan ens en aning om klockans historia :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Fin boett absolut, dock inte opolerad enligt min uppfattning. Boetten ska vara skarpare isåfall samt tydligare krona på låset, stämmer heller inte att det knappt finns några hairlines på klockan. Då bör den isåfall i princip vara nos, men då bör länken inte ha den stretchen tex.

Fint exemplar oavsett, men känns bara tröttsamt att folk hela tiden slänger ur sig ”opolerad” utan ens en aning om klockans historia :)
Som jag skrev ovan fastnade mina ögon helt på boetten och det var utifrån den som jag gissade att klockan var opolerad - skulle gvs tittat runt lite mer. Men håller med dig, tydligt att den fått smaka trissa i övrigt.
 
Senast ändrad:

SPW

Cartier
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16233.106359/
Varför ens beskriva klockan som opolerad när den är 30 år gammal och du inte är första ägaren.
Känns lite oseriöst när man driver ett företag på handel av klockor :)
@Sweden Premium Watches
Jag ser att det skrivits en del om annonsen. Enligt förre ägaren är boetten opolerad men i ärlighetens namn vet jag inte om det polerats någon annanstans, självklart ändrar jag i annonsen så det inte blir några otydligheter. Då den är köpt av en mycket betrodd säljare tvivlar jag inte på servicen från -17 då boettlocket är signerat samt att amplituden ligger på närmare 300. Tack för input. Ha nu en trevlig dag. :happyhappy:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Senast ändrad:

Rossi

Rolex
2-Faktor
Finns inte länkar till allt i livet, men den(ack så exklusiva och slutsålda GMW-B5000GD-9ER) finns på Pagohlds i skylten brevid Dieselklockorna mittemot Ica maxi i Skövde. Slutpris: 5800:-, vilket är 700:- lägre än i nämnda annons.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp